Gå til innhold

Fiselukt?

Gjest barnslig ikveld

Anbefalte innlegg

Gjest barnslig ikveld
Skrevet

Inspirert av en aktiv tråd ikveld, lurer jeg på følgende: Hva er det som gjør ordene "fiselukt", "bæsj", "prompelomp" og andre ord så vanvittig morsomme selv når man er godt voksen? Jeg ler ihvertfall av det! Og når jeg er på jobb, kan jeg finne på å skrike disse ordene sånn at både jeg og barna ler oss skakk ihjel! Særlig "fiselukt" er populært, og "tåfis" eller "tåjam" (nynorsk)

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med brakfis? Da gutten min var nyfødt kunne han prompe som en hest, ganske komisk størrelsen tatt i betraktning, men jeg følte mer medfølelse enn lattermildhet siden han hadde så vondt.

Men så brukte jeg dette ordet på et vorspiel der vi av en eller annen grunn kom inn på temaet promp, og en av karene fikk så latterkrampe at han holdt på å ramle av stolen..! utover kvelden kunne jeg bare hviske ordet *brakfis* til han, så satte han i gang å le så han nesten ikke klarte å stoppe. Og han er professor altså, en lærd mann ;-)

Det er vel den anale fasen vi alle går igjennom som barn som henger igjen hos noen ;-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg synes ikke ordene er spesielt morsomme. Hva slags jobb har du, som du føler det er greit å skrike ut slike ord foran barn? Pedagogisk leder i barnehage? ;)

Skrevet

hehe, Jeg synes også det er morsomt:) Mange som ser rart på meg når jeg begynner å le.

Kanskje litt barnslig, men kan ikke noe for det

:)

Gjest filosofisk i kveld
Skrevet

Humor har jo ulik grad utfra modenhet i utviklingen av hjernen.

For barn er bæsj, promp osv ustyrtelig morsomt. Det er det nivået av humor de forstår.

Så utvikler hjenen seg og barna forstår etterhvert humoren i de to tomatene som gikk på en vei, den ene ble påkjørt og den ander sier; kom an ketshup.

Etterhvert utvikler hjernen seg, man kan tenke mer abstrakt og skjønner ironi.

Voksne ler av vitser som krever mer av hjernen.

Men hvorfor du ler av promp, bæsj osv....??

Kankje du ikke ler av de ordene, men av barnas reaksjon på ordene ;o)

Gjest barnslig ikveld
Skrevet

Jeg synes ikke ordene er spesielt morsomme. Hva slags jobb har du, som du føler det er greit å skrike ut slike ord foran barn? Pedagogisk leder i barnehage? ;)

Jeg jobber i barnehage jah ;) og fiselukt er fortsatt like morsomt!

Annonse

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg jobber i barnehage jah ;) og fiselukt er fortsatt like morsomt!

Nice :P

Gjest Pontiac
Skrevet

Blir ikke død av latter hver gang noen nevner fis eller promp, men den lista som florerte for en god tid tilbake, om alle slag bæsjer man kunne legge i potta.....

herrejamini altså, den har jeg ledd meg neste syk av.

Leste den for gubben i begynnelsen av forholdet (sjakktrekk liksom vel???) og lo så tårer og snørr spruta.

Egentlig rart han torde å fortsette noe forhold med meg, sånn når jeg tenker over det liksom :I

Gjest barnslig ikveld
Skrevet

Blir ikke død av latter hver gang noen nevner fis eller promp, men den lista som florerte for en god tid tilbake, om alle slag bæsjer man kunne legge i potta.....

Leste den for gubben i begynnelsen av forholdet (sjakktrekk liksom vel???) og lo så tårer og snørr spruta.

Egentlig rart han torde å fortsette noe forhold med meg, sånn når jeg tenker over det liksom :I

hvilken bæsje-liste var det? den vil jeg og se!

Skrevet

Jeg har en toåring i huset, så jeg begynner sannelig å bli litt lei av fise-, prompe-, bæsje-, rompe-, fjerte- etc..-prat ;-)

Toåringen ler seg skakk i hjel av sin siste morsomhet: "Mamma! Tenk om julenissen bæsja i pipa da!!"

Skrevet

Den med bl.a "spøkelseskladden - den som forsvinner sporløst"?

Den lista har jeg lest her inne en gang, og glemmer aldri akkurat den beskrivelsen der ;-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Den med bl.a "spøkelseskladden - den som forsvinner sporløst"?

Den lista har jeg lest her inne en gang, og glemmer aldri akkurat den beskrivelsen der ;-)

For ikke å snakke om den som var så stor at en måtte hakke den i biter med dobørsten for å kunne få spylt den ned *ler godt*

Gjest Pontiac
Skrevet

hvilken bæsje-liste var det? den vil jeg og se!

Fantastisk morro for den med syk humor :)

Har den i papirform, mens jeg leter etter den så kan vi spørre her, utrolig hva folk finner frem her på DOL.

Følg med, legger inn en søknadstråd til deg nå :D

Annonse

Skrevet

For ikke å snakke om den som var så stor at en måtte hakke den i biter med dobørsten for å kunne få spylt den ned *ler godt*

OK, akkurat den husker jeg ikke. Merkelig! *kremt*

Gjest Pontiac
Skrevet

OK, akkurat den husker jeg ikke. Merkelig! *kremt*

Åååå, den som var så hærlig...*kremt* hærlig var ikke rette ordet vel?

Vel, har søkt etter den nå, er sikkert en eller annen her som kan spa den opp.

Den bæsjen som du ikke fikk tørket vekk da, samme hvor mange ganger du dro papiret?

Eller den som var så flytende at den ikke druknet samme hvor mye du spylte?

Herre miiiin så barnslig jeg er *ler*

Skrevet

Åååå, den som var så hærlig...*kremt* hærlig var ikke rette ordet vel?

Vel, har søkt etter den nå, er sikkert en eller annen her som kan spa den opp.

Den bæsjen som du ikke fikk tørket vekk da, samme hvor mange ganger du dro papiret?

Eller den som var så flytende at den ikke druknet samme hvor mye du spylte?

Herre miiiin så barnslig jeg er *ler*

Vel, nå har jeg har vært innom både promp, kjønnslepper, avføring og kengurutestikler den siste halvtimen, så jeg burde egentlig dra ut ledningen her og finne på noe helt annet...... ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Vel, nå har jeg har vært innom både promp, kjønnslepper, avføring og kengurutestikler den siste halvtimen, så jeg burde egentlig dra ut ledningen her og finne på noe helt annet...... ;-)

*lol* Det var ikke dårlig! Brukt tiden verdifullt? ;-)

Skrevet

*lol* Det var ikke dårlig! Brukt tiden verdifullt? ;-)

Det kan sikkert diskuteres :-) I den grad det er noe status å bli slettet av webbis så inngår det i listen også.

Og du føler deg bittelitt bedre eller? :-)

Skrevet

ok - please si at du jobber i barnehage! ;)

Dette innlegget blir vanvittig mye morsommere dersom hun _ikke_ gjør det ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...