Gå til innhold

Warzawa


Gjest Shira12

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Noen som har vært der?

Sitter og prøver og få kabalen sommerferie til og gå opp. Og i den skal det puttes en venninnetur.

Vi har lurt litt på Warzawa, men aner ingenting om byen.

Vi vil gjerne bo sentralt, shoppe, spise godt.

Så har du vært der kom gjerne med tips, også om sentrumsnære OK hoteller. Jeg kan ikke gå sånn kjempelangt, og jeg må ha ett skikkelig bad.

Eller anbefal en annen by :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

ikke vært i Warsawa dessverre, men i veldig mange andre byer i Europa.

For jentetur vil jeg anbefale Riga, Tallinn, Budapest, og fakatisk også Hamburg, som har fått seg et virkelig oppsving de siste årene, til tross for sitt noe frynsete rykte. De har laget det nydelig til ved havneområdet, det er flott gågater og fortsatt veldig billig. Vi var der på jentetur i juni, og det var topp!

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Hei,

ikke vært i Warsawa dessverre, men i veldig mange andre byer i Europa.

For jentetur vil jeg anbefale Riga, Tallinn, Budapest, og fakatisk også Hamburg, som har fått seg et virkelig oppsving de siste årene, til tross for sitt noe frynsete rykte. De har laget det nydelig til ved havneområdet, det er flott gågater og fortsatt veldig billig. Vi var der på jentetur i juni, og det var topp!

God tur :)

Takk for svar.

Vi har tenkt på de andre byene også, men nå fører jeg Hamburg opp på lista også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stargard

Super by, gamlebyen (oppbygd igjen som kopi etter krigens herjinger) er koselig med masse gode restauranter. Mye god shopping ellers i byen. Flere sentrale hoteller som er blitt bra etterhvert! Kan anbefales.Har selv vært der jevnlig helt tilbake fra 1975 og har derfor sett den utrolige forvanslingen fra østlig til veldig vestlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Super by, gamlebyen (oppbygd igjen som kopi etter krigens herjinger) er koselig med masse gode restauranter. Mye god shopping ellers i byen. Flere sentrale hoteller som er blitt bra etterhvert! Kan anbefales.Har selv vært der jevnlig helt tilbake fra 1975 og har derfor sett den utrolige forvanslingen fra østlig til veldig vestlig.

Vi bestemte oss i kveld for at det mest sannsynlig blir den byen, så det er hyggelig at du anbefaler den!

Når jeg skal lete etter sentrale hotel, er det spesielle plasser jeg bør lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aviaana

Warzawa er en kjempekoselig by. Jeg var der for en del år siden. Vi bodde ellers i en by som het Lodz som blir beskrevet som "den styggeste byen i Polen. Her er det ingenting å se". Kanskje det kan sammenliknes med tettstedet Dokka i Norge?.

Fordelen med Lodz er at du ikke møter særlig mange andre turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Warzawa er en kjempekoselig by. Jeg var der for en del år siden. Vi bodde ellers i en by som het Lodz som blir beskrevet som "den styggeste byen i Polen. Her er det ingenting å se". Kanskje det kan sammenliknes med tettstedet Dokka i Norge?.

Fordelen med Lodz er at du ikke møter særlig mange andre turister.

He he, går heller for Warzawa jeg da. Turister plager meg ikke, da jeg er en selv :o)

Hvordan er prisnivået?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aviaana

He he, går heller for Warzawa jeg da. Turister plager meg ikke, da jeg er en selv :o)

Hvordan er prisnivået?

I Lodz så kostet en halvtimes tur med trikken ca 2 kroner. en øl eller et glass vin ca 5 kroner. Vet ikke om dette også gjelder for Polen, men i Tjekkia så var vann dyrt. Halvparten av regningen på restauranten var vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

I Lodz så kostet en halvtimes tur med trikken ca 2 kroner. en øl eller et glass vin ca 5 kroner. Vet ikke om dette også gjelder for Polen, men i Tjekkia så var vann dyrt. Halvparten av regningen på restauranten var vann.

Har vært ett par ganger i Tsjekkia, og jeg som drakk brus, betalte mer enn de som drakk øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken, men flymessig blir det kronglete.

Da jeg bor langt unna Oslo, må jeg mellomlande der, og da blir reisen mye lengre.

Ok. Men Krakow er en nydelig by. Norwegian flyr jo billig dit fra Oslo, men det blir jo sikkert som du sier, kronglete..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Ok. Men Krakow er en nydelig by. Norwegian flyr jo billig dit fra Oslo, men det blir jo sikkert som du sier, kronglete..:/

Hele dagen går, da jeg først må fly til Oslo, og så videre. Da er det billigere og kortere tid og fly til Warzawa.

Men byen høres flott ut, og jeg har lyst dit en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...