Gå til innhold

"Verdens beste"

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Jeg skal ha med "Verdens beste" (Kvæfjordkake) til en bursdagsfeiring på lørdag. Jeg har ikke bakt den før, men lurer på om den går å bake allerede idag? Eller blir den best hvis jeg lager den samme dag??

Skrevet

Mamma pleide å bake bunnen/toppen dagen før, men monterte ikke kaka før like før selskapet. Hun hadde gjerne med seg kakebunnene i langpanna og så kremen i ei bøtte og monterte den når hun kom til oss. :o)

Skrevet

Min mor bruker også bake bunnen dagen før, og fylle den den dagen den skal brukes/spises.

Skrevet

Jeg har flere ganger bakt den dagen før, godt med alt som er unnagjort....., den har vært like god. Er det en stund til jeg skal ha den har jeg også putta den i fryseren og like god etterpå da også.

Gjest ho mor
Skrevet

Jeg liker ikke kaken når den er laget dagen før. Den blir litt mer sukrete i smaken synes jeg.

Skrevet

Som de andre her sier kan du godt lage topp og bunn og putte i fryseren, og så fylle den like før den skal serveres.

Selv lager jeg den helt ferdig og putter hele greia i fryseren, synes nesten den blir bedre da. Når den er fylt så trenger den litt god tid til tining.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...