Gå til innhold

Møbel til gangen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kloke kvinner (og menn) som har litt peiling på interiør:

Kan ikke dere hjelpe oss med å finne et møbel vi kan ha i gangen?

Når en kommer enn døra, så har vi en vegg 1,5-2 meter rett i mot. Der har vi stående en eldgammel gulnet kommode i lakkert furu (som jeg fikk til 12 års dagen eller noe sånt) og et speil i samme stil over. Kommoden har tre store skuffer og to små. Oppå der har vi som regel en plante.

Nå vil vi ha noe nytt. Golvet er eikeparkett, veggene er malt i kaffe latte, med hvite lister. Trappa opp til andre etasje er i lakkert gulnet furu, men den skal males (en gang....).

Vi har egentlig ikke behov for så mye skuffeplass i det nye møbelet som vi har nå...

Så hva skal vi kjøpe? Vi er utrolig trege når det gjelder møbler og oppussing...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• hidi

4

• laguna1365380434

3

• flisa

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Hvis du hadde trengt mye skuffer, hadde jeg gått for denne: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15597&catalogId=10103&storeId=16&langId=-14&parentCats=15597*16253&categoryId=16256&productId=20735&chosenPartNumber=50067168

I min gang har jeg fått en snekker til å bygge hyller og benk etter en tegning naboen min laga. Det er utrolig praktisk når jeg har små unger som skal ta på seg sko, få hjelp til påkledning (lillesøster står oppå der når jeg klr på henne, så slipper jeg å bøye min sjabre rygg!). Hadde noe sånt vært en løsning for dere?

Skrevet

Hva med en kiste man kan hive luer, votter og sjerf oppi?

Skrevet

Hvis du hadde trengt mye skuffer, hadde jeg gått for denne: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15597&catalogId=10103&storeId=16&langId=-14&parentCats=15597*16253&categoryId=16256&productId=20735&chosenPartNumber=50067168

I min gang har jeg fått en snekker til å bygge hyller og benk etter en tegning naboen min laga. Det er utrolig praktisk når jeg har små unger som skal ta på seg sko, få hjelp til påkledning (lillesøster står oppå der når jeg klr på henne, så slipper jeg å bøye min sjabre rygg!). Hadde noe sånt vært en løsning for dere?

Den kommoden var fin! mannen min var på IKEA i går (!) og han foreslo HOPEN - kommoden. Jeg sa nei, at jeg hadde tenkt meg noe mer luftig, uten så mange skuffer...

Vi har nemlig et garderobeskap like til venstre for døra, der vi har mange trådkorger til votter, luer, labber, tjukke gensere, ullbukser, refleksvester og sånn.

Ser kanskje for meg et litt langt bord med bare et par små skuffer på? Har du sett noe sånt noe sted? og så et speil som matcher.

Skrevet

Hva med en kiste man kan hive luer, votter og sjerf oppi?

Vi har et garderobeskap like til venstre for døra, der vi har mange trådkorger til votter, luer, labber, tjukke gensere, ullbukser, refleksvester og sånn.

Så kiste trenger vi ikke. Dette nye møbelet vil være det første en ser når en kommer inn. Har lyst til at det skal være noe stilig og/eller pent.

Forslag til noe mer luftig enn kommode eller kiste?

Skrevet

Hva med noe fra Black Design?

http://www.blackdesign.no/Produkter.aspx

Ja, her var det mye stilig!!!! Har ikke sett det før! Takk for tips. Det entrébordet med tre skuffer likte jeg, og speilene til.

Men det var kanskje litt dyrere enn jeg hadde tenkt. Samtidig så må jeg vel kunne si at den gamle kommoden er nedskrevet for lenge siden!!!!

Skrevet

Vi har et garderobeskap like til venstre for døra, der vi har mange trådkorger til votter, luer, labber, tjukke gensere, ullbukser, refleksvester og sånn.

Så kiste trenger vi ikke. Dette nye møbelet vil være det første en ser når en kommer inn. Har lyst til at det skal være noe stilig og/eller pent.

Forslag til noe mer luftig enn kommode eller kiste?

Må dere ha noe der i det hele tatt da.

Ikke så luftig forslag dette heller, men hva med en liten benk til å sitte på når man tar på seg skoene?

Skrevet

Den kommoden var fin! mannen min var på IKEA i går (!) og han foreslo HOPEN - kommoden. Jeg sa nei, at jeg hadde tenkt meg noe mer luftig, uten så mange skuffer...

Vi har nemlig et garderobeskap like til venstre for døra, der vi har mange trådkorger til votter, luer, labber, tjukke gensere, ullbukser, refleksvester og sånn.

Ser kanskje for meg et litt langt bord med bare et par små skuffer på? Har du sett noe sånt noe sted? og så et speil som matcher.

Den finnes i mindre utgave også: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?cattype=sub&topcategoryId=15597&categoryId=16256&parentCats=15597*16253&storeId=16&catalogId=10103&langId=-14

Jeg synes den lange litt lavere er fin, jeg. Men kanskje ike nødvendig med så mange skuffer der heller. ;)

Speil har jeg ikke peiling på, altså. Men kanskje noe med en hvit ramme på hadde vært fint?

Skrevet

Må dere ha noe der i det hele tatt da.

Ikke så luftig forslag dette heller, men hva med en liten benk til å sitte på når man tar på seg skoene?

Ja, kanskje det? Med et stilig speil over i samme stil? Nå har vi en av spisestustolene ved siden av den gamle kommoden.

Men det var en god idé!

Men du - hvor skal jeg gjøre av det som pleier å havne i de to små roteskuffene vi har nå da? Penner, reflekser, dill & dall????

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har sett noe kjempe fint! (Og har planlagt noe sånt selv uten å komme helt i gang..;-))

Noen jeg kjenner hadde fått fatt i en god del av de gamle vinmonopolkassene i tre, malt dem i forskjellige farger, og de er akkurat passe store til planter, bøker, pynt, og kan avpasses i høyde bredde etc etter hvordan du plasserer de oppå og ved siden av hverandre.

Jeg synes det ble særegent, personlig, og lekkert, og dessuten er det rimelig. Men jeg tror det er litt jobb å få tak i kassene.

Selv har jeg fem, og de fikk jeg på forskjellige pol, men jeg har ikke rukket å male mine enda. ( da kostet de ca 100 kr stykket)

Bare en ide..Uansett lykke til med gang! :-)

Skrevet

Den finnes i mindre utgave også: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?cattype=sub&topcategoryId=15597&categoryId=16256&parentCats=15597*16253&storeId=16&catalogId=10103&langId=-14

Jeg synes den lange litt lavere er fin, jeg. Men kanskje ike nødvendig med så mange skuffer der heller. ;)

Speil har jeg ikke peiling på, altså. Men kanskje noe med en hvit ramme på hadde vært fint?

Ja, den lange var finere enn den høye. Må diskutere litt med min kjære. Kanskje litt dumt å fjerne skuffer fra gangen?

Ellers likte jeg Witas forslag også, med bare en benk + et speil....

Skrevet

Jeg har sett noe kjempe fint! (Og har planlagt noe sånt selv uten å komme helt i gang..;-))

Noen jeg kjenner hadde fått fatt i en god del av de gamle vinmonopolkassene i tre, malt dem i forskjellige farger, og de er akkurat passe store til planter, bøker, pynt, og kan avpasses i høyde bredde etc etter hvordan du plasserer de oppå og ved siden av hverandre.

Jeg synes det ble særegent, personlig, og lekkert, og dessuten er det rimelig. Men jeg tror det er litt jobb å få tak i kassene.

Selv har jeg fem, og de fikk jeg på forskjellige pol, men jeg har ikke rukket å male mine enda. ( da kostet de ca 100 kr stykket)

Sikkert stilig hos mange, men det var nok ikke helt OSS...

Dessuten er vi så ekstremt lite kreative, at vi kan ikke sette i gang med noe sånt som vi må tenke ut og ordne med sjøl ;-)

Ellers, takk for tips!

laguna1365380434
Skrevet

Sikkert stilig hos mange, men det var nok ikke helt OSS...

Dessuten er vi så ekstremt lite kreative, at vi kan ikke sette i gang med noe sånt som vi må tenke ut og ordne med sjøl ;-)

Ellers, takk for tips!

Da håper jeg du finner noe du blir fornøyd med, ser du har fått mange andre fine tips her også :-)

Skrevet

Ja, kanskje det? Med et stilig speil over i samme stil? Nå har vi en av spisestustolene ved siden av den gamle kommoden.

Men det var en god idé!

Men du - hvor skal jeg gjøre av det som pleier å havne i de to små roteskuffene vi har nå da? Penner, reflekser, dill & dall????

Det finnes jo benker med lokk på også. Ellers må du jo ikke ha dette i gangen. Men her er det jo mange muligheter. Du finner sikkert på noe:)

Skrevet

Det finnes jo benker med lokk på også. Ellers må du jo ikke ha dette i gangen. Men her er det jo mange muligheter. Du finner sikkert på noe:)

Ja, jeg fikk mange fine tips her!

Skrevet

Ja, den lange var finere enn den høye. Må diskutere litt med min kjære. Kanskje litt dumt å fjerne skuffer fra gangen?

Ellers likte jeg Witas forslag også, med bare en benk + et speil....

Jeg har en bitteliten, upraktisk gang. Har bygd benk langs hele den lengste veggen. under den har jeg en stor IKEA kurv med skrot (les: til å gjemme vekk i). ;) Ellers står det stabla sko under der, og det er lett å holde orden. Benken er bygd slik at halvparten har en "2. etg." sånn at det blir ei lita hylle mellom plankene - til å sette ungenes sandaler og joggesko i. Over denne "2. etg" har han bygd ei hjørnehylle som ser ut som en slags kasse festa på veggen. I denne har jeg skjerf, votter, luer o.l. putta nedi, hvis du skjønner. Det er litt vanskelig å forklare. ;)

Skrevet

Hørtes skikkelig fint og "lagunask" ut. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...