Gå til innhold

Røyking under kjøkkenhette

Gjest Røykelukt er uansett ikke godt...

Anbefalte innlegg

Gjest Røykelukt er uansett ikke godt...
Skrevet

Noen mener at ved å røyke under kjøkkenhetten, utsetter en ikke barna i huset for røykeskader overhodet. De farlige stoffene går ut viften, og røykelukten i huset er ikke det en tar skade av. Det er ikke røykelukten som skader, men det som trekkes ut gjennom viften.

Min argumentasjon er at en uansett bør ta hensyn til barna, og ta den røykepinnen ute. Hvorfor skal barna stinke røyk, om det er farlig eller ikke? Men jeg lurer egentlig på, er det virkelig så ufarlig, å er det så enkelt at en bare kan sitte under en kjøkkenvifte, så er skadestoffene unna veg? Å om huset stinker røyk, så er ikke det farlig?

Skrevet

Det er vel ikke slik at kjøkkenviften siler ut de farlige stoffene og sender de ut av huset og luktstoffene inn huset?

Så avanserte vifter tror jeg neppe er installert i noe hus i Norge ennå.

Skrevet

Hvis du plasserer sigaretten under kjøkkenhetta, og blåser ut gjennom kjøkkenhetta, så forstår jeg ikke hvordan ungene eller huset for den saks skyld kan stinke røyk etterpå?

Jeg forutsetter selvfølgelig at kjøkkenvifta står på, og at vedkommende ikke "søler" med røyken:-)

Dog er det selvfølgelig bedre å gå ut. Men at det er skadelig for ungene hvis det gjøres på den måten kan jeg ikke forstå.

Da er nok "vanlig byluft" vesentlig mer skadelig.....

Skrevet

Hvis du plasserer sigaretten under kjøkkenhetta, og blåser ut gjennom kjøkkenhetta, så forstår jeg ikke hvordan ungene eller huset for den saks skyld kan stinke røyk etterpå?

Jeg forutsetter selvfølgelig at kjøkkenvifta står på, og at vedkommende ikke "søler" med røyken:-)

Dog er det selvfølgelig bedre å gå ut. Men at det er skadelig for ungene hvis det gjøres på den måten kan jeg ikke forstå.

Da er nok "vanlig byluft" vesentlig mer skadelig.....

Skadeligheten skal jeg ikke uttale meg om, men jeg merker det veldig godt hvis noen har røykt under ei påslått kjøkkenvifte. Det lukter røyk i huset da.

Skrevet

Skadeligheten skal jeg ikke uttale meg om, men jeg merker det veldig godt hvis noen har røykt under ei påslått kjøkkenvifte. Det lukter røyk i huset da.

Da har de gjort en "dårlig jobb" hvis du merker røykelukt i noen særlig grad.

Men selvfølgelig - når jeg nettopp har fyret i peisovnen, så er det mulig å lukte det i huset også, uten at jeg tror noen tar skade av det.

Skrevet

Enig! Men så lukter jeg en sneip på en mils avstand også, da. ;)

Skrevet

Jeg er ekstremt vâr for røyklukt, jeg også. Svigermor røyker, men ikke inne når vi er der, men det lukter jammen mye røyk hos henne likevel!

Det er verste er når en har dusjet og skal tørke seg med reint håndkle, og håndkllet stinker røyk!!

I går kveld skulle jeg sykle på ergometersykkelen hjemme hos oss. Slengte på meg en skitten t-skjorte som ikke hadde vært vasket etter at vi kom fra juleferie hos svigermor. Fy som den luktet!!!! Skal aldri gjøre det mer!

Og det meste av tøyet vi har hatt med oss dit, vasker jeg når vi kommer hjem, selv om det er "rent".

Gjest Lukt skader ikke.
Skrevet

Jeg er ekstremt vâr for røyklukt, jeg også. Svigermor røyker, men ikke inne når vi er der, men det lukter jammen mye røyk hos henne likevel!

Det er verste er når en har dusjet og skal tørke seg med reint håndkle, og håndkllet stinker røyk!!

I går kveld skulle jeg sykle på ergometersykkelen hjemme hos oss. Slengte på meg en skitten t-skjorte som ikke hadde vært vasket etter at vi kom fra juleferie hos svigermor. Fy som den luktet!!!! Skal aldri gjøre det mer!

Og det meste av tøyet vi har hatt med oss dit, vasker jeg når vi kommer hjem, selv om det er "rent".

Men det er ikke farlig.

Skrevet

Men det er ikke farlig.

Nei, det kan jeg kanskje være enig i. Tror ikke lukta er farlig i seg selv - men den er fryktelig sjenerende!

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Når jeg er på besøk hos foreldra til kjæresten, legger jeg alltid jakka mi på "gutterommet", lengst mulig unna kjøkkenet der det er skikkelig ruffenstemning. ;) Etter en time eller to i skapet i gangen, stinker det røyk av jakka... ;)

Skrevet

Nei, det kan jeg kanskje være enig i. Tror ikke lukta er farlig i seg selv - men den er fryktelig sjenerende!

Akkurat som mange finner f.eks tung parfymelukt fryktelig sjenerende....

Men man kan vel neppe forby noen å bruke det likevel - og spesielt ikke hvis det gjøres under egen kjøkkenhette....selv om det er barn i nærheten:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Akkurat som mange finner f.eks tung parfymelukt fryktelig sjenerende....

Men man kan vel neppe forby noen å bruke det likevel - og spesielt ikke hvis det gjøres under egen kjøkkenhette....selv om det er barn i nærheten:-)

Jo, man kan ha forbud mot tung parfymelukt.

Det er det i enkelet åpne kontorlandskap, nettopp fordi det kan være veldig sjenerende for andre.

Skrevet

Det er det i enkelet åpne kontorlandskap, nettopp fordi det kan være veldig sjenerende for andre.

I koret mitt har vi forbud mot parfyme generelt på konserter. :)

Skrevet

Og der er det heller ikke lov å røyke...:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Og der er det heller ikke lov å røyke...:-)

Nei, heldigvis!

Solsikkefrø
Skrevet

Unger som stinker røyk, er det synd på. Jeg skjønner ikke at foreldre i det hele tatt tenker på å prøve å røyke under en kjøkkenvifte, det kommer likevel røykestank og stoffer ut i luften. Og dere som ikke tror meg: kjenn oppå kjøkkenskapene, kjenn på det deilige klisset som samler seg der oppe. DET er beviset på at det likevel vil sive ut en god del selv om viften står på. RØYK ER UT!!! og det stinker.

Skrevet

Akkurat slik er jeg også :)

Skrevet

Ja, det kan jeg skrive under på!

Skrevet

Ifølge "ekspertene", hjelper det ikke å røyke under vifta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...