Gå til innhold

Erfaringer med Diane.


alwaysme

Anbefalte innlegg

Var hos lege idag og fikk resept på p-piller, Diane.

Jeg skjønner ikke dette helt, for i pakningsvedlegget står det at de ikke er p-piller, men likevel vil gi samme effekt som p-piller.

Samtidig står det noe om at de ikke bør brukes over lengre tid..

Er det andre som bruker disse som prevansjon?

Erfaringer med dem?

Tenker da også på pms problemer.. og nedsatt sekslyst. Begge disse elementer ble tatt opp med legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bør ikke ha Diane i mer enn ett år. Prøv heller "datteren" Microgynon, som har mindre styrke.

ok.

hvorfor kan legen ha skrevet ut diane i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

hvorfor kan legen ha skrevet ut diane i utgangspunktet?

Diane virker bl.a. mot uren hud og kviser som kommer av hormon-ubalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitty Cat 82

bør ikke ha Diane i mer enn ett år. Prøv heller "datteren" Microgynon, som har mindre styrke.

Hei! Ser du skriver at en ikke bør gå på Diane mer enn et år. Jeg lurer på hvor du har fått den infoen fra! :-) Ikke at jeg ikke tror deg, men jeg har gått på Diane i mange år nå og begynner å lure på om jeg burde ha sluttet med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Ser du skriver at en ikke bør gå på Diane mer enn et år. Jeg lurer på hvor du har fått den infoen fra! :-) Ikke at jeg ikke tror deg, men jeg har gått på Diane i mange år nå og begynner å lure på om jeg burde ha sluttet med den!

den nye legen fortalte det var sterkere styrke på diane enn andre p-piller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!! Jeg gikk på de pillene en god stund... jeg fikk blodpropp i benet og lungen. Ikke røyker jeg, heller ikke overvektig. Jeg fikk de tab pga dårlig hud...Jeg var 24 år når jeg fikk blodpropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!! Jeg gikk på de pillene en god stund... jeg fikk blodpropp i benet og lungen. Ikke røyker jeg, heller ikke overvektig. Jeg fikk de tab pga dårlig hud...Jeg var 24 år når jeg fikk blodpropp

Oida, det hørtes skummelt ut. Har dette med at Diane er sterkere enn andre p-piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane virker bl.a. mot uren hud og kviser som kommer av hormon-ubalanse.

Så det du sier er at jenter tar hormoner for å forbedre utseende selv om de vet at det påvirker humøret, er farlig, og kan ha andre uheldige bivirkninger? Har ikke vi hørt det et annet sted? Anabole steroider for menn og p-piller for kvinner? Det er en gal gal verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane er ikke en vanlig p-pille, men kan brukes som prevensjonmiddel av jenter med hormonforstyrrelser. (alvorlig kvisedannelse, hårvekst i ansikt.)

Bivirkningsprofil er omtrent som andre p-piller.

Hvis du ikke har noe tegn til hormonforstyrrelser eller annen årsak til å velge Diane som prevensjonsmiddel anbefaler jeg deg en ny tur til legen. Be om å få et annet merke eller en forklaring på hvorfor vedkommmende valgte denne typen til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...