Gå til innhold

Kjøttdeigmengde- HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere taco til 8 gutter i 13-15 års alderen. Har stekt 1,5 kg kjøttdeig og lurer på om det er nok.

Noen som kan hjelpe meg?

Har 1/2 kg til. Skal jeg steke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde absolutt stekt den siste halvkiloen også.

Når vi spiser taco hele familien (2 voksne og 2 barn på 5 og 7 år), så går det med nesten 1 kg karbonadedeig.

Gutter i den alderen er heller ikke kjent for å spise spesielt lite!

Skrevet

Jeg hadde absolutt stekt den siste halvkiloen også.

Når vi spiser taco hele familien (2 voksne og 2 barn på 5 og 7 år), så går det med nesten 1 kg karbonadedeig.

Gutter i den alderen er heller ikke kjent for å spise spesielt lite!

Takk!

Da setter jeg igang. Kan jo bare fryse restene hvis det blir noe igjen.

Gjest eller du kan...
Skrevet

Takk!

Da setter jeg igang. Kan jo bare fryse restene hvis det blir noe igjen.

Eller det kan brukes til pizza.

Skrevet

Eller det kan brukes til pizza.

Nå er iallefall 2 kg kjøttdeig stekt og venter på å bli fortært av gribbene som startet bursdagsfeiringen med bowling:-)

Skrevet

Nå er iallefall 2 kg kjøttdeig stekt og venter på å bli fortært av gribbene som startet bursdagsfeiringen med bowling:-)

Det høres veldig morsomt ut!

Skrevet

Det høres veldig morsomt ut!

Tror nok dette blir bra. 4 av guttene er nye klassekamerater på u-skolen og jeg gleder meg til å hilse på dem. Foreløpig har de nemlig bare møttes på skolen. De andre 3 har vi kjent siden de var født eller fra barnehagealder.

Nå er alt klart. Bordet er dekket i lime og lyseblått og er et skikkelig guttebord.

ylvali1365381015
Skrevet

Stek opp det du har!

Gutter (og jenter) i den alderen spiser som

rovdyr! ;-))

Snill mor du er da! Håper de koser seg...

Vi har nettopp fortært den sedvanlige fredagstacoen selv...

God helg!

Skrevet

Stek opp det du har!

Gutter (og jenter) i den alderen spiser som

rovdyr! ;-))

Snill mor du er da! Håper de koser seg...

Vi har nettopp fortært den sedvanlige fredagstacoen selv...

God helg!

God helg til deg og:-).

Imorgen er det bursdagsfeiring for 11-åringen. Da bli det hjemmelagd pizza til 12. Godt det er bare en gang i året og at vi har bare 2 barn:-)

Skrevet

Tror nok dette blir bra. 4 av guttene er nye klassekamerater på u-skolen og jeg gleder meg til å hilse på dem. Foreløpig har de nemlig bare møttes på skolen. De andre 3 har vi kjent siden de var født eller fra barnehagealder.

Nå er alt klart. Bordet er dekket i lime og lyseblått og er et skikkelig guttebord.

Så flink du er! Det kommer nok til å bli et alle tiders bursdagsparty!

Koselig å få treffe barnas kamerater også.

ylvali1365381015
Skrevet

God helg til deg og:-).

Imorgen er det bursdagsfeiring for 11-åringen. Da bli det hjemmelagd pizza til 12. Godt det er bare en gang i året og at vi har bare 2 barn:-)

8-o

Ja, du ligger ikke på latsiden ser jeg, selv om det er januar og julestria såvidt er avsluttet...

Men er det ett år til neste innsats får du bare holde ut og hvile på laurbærne resten av året! ;-)

Pizza er en av favorittene her, og jeg må kunne si at vi etterhvert lager nydelig pizza, etter ti års trening. :-)

Neste helg får du virkeløig uttelling for slitet: et års avbrekk! Men ta deg et glass vin og slapp av dersom du kan!

:-)

Skrevet

Så flink du er! Det kommer nok til å bli et alle tiders bursdagsparty!

Koselig å få treffe barnas kamerater også.

Nå sitter det 8 mette fornøyde gutter og ser film. Virker som kjempekoselige, rolige gutter. Er nok ikke klassens bråkemakere.Dette er jo bare koselig:-)

Skrevet

8-o

Ja, du ligger ikke på latsiden ser jeg, selv om det er januar og julestria såvidt er avsluttet...

Men er det ett år til neste innsats får du bare holde ut og hvile på laurbærne resten av året! ;-)

Pizza er en av favorittene her, og jeg må kunne si at vi etterhvert lager nydelig pizza, etter ti års trening. :-)

Neste helg får du virkeløig uttelling for slitet: et års avbrekk! Men ta deg et glass vin og slapp av dersom du kan!

:-)

Gutta sitter mette og fornøyde og ser film. Det ble nesten 1/2 kg igjen av kjøttdeigen. Da har vi 3 andre i familien også spist.

Imorgen er en ny dag og jeg lader opp til den her på DOL:-)

Gjest Underskrift
Skrevet

Gutta sitter mette og fornøyde og ser film. Det ble nesten 1/2 kg igjen av kjøttdeigen. Da har vi 3 andre i familien også spist.

Jøss, di har bare spist 1,5 kg kjøtt???

Vi er to voksene og en treåring og lager alltid 1kg, og ikke alltid er det veldig mye igjen nei;o) Litt til lunsj til barnehagen dagen etter bare.

Vennlig hilsen

ylvali1365381015
Skrevet

?

Er alle anorektiske? Det var da synd... ;-)

Nei, jeg har ikke barn i den alderen ennå, bare gjetter at de ville slukt hvor mye kjøtt som helst...

Men ungdom i dag er vel bevisste på å ikke overspise, stakkars, om det så er til fest? ;-)

Godt jobba, nå kan du jo alltids lage en pizza med tacokjøtt i morgen også?

Gjest tacoguri
Skrevet

Hadde du nok ? :)

Om du har masse tilovers kan du enten fryse ned det du hadde tilovers, eller du kan bruke den på pizzaen imorgen.

Skrevet

Jøss, di har bare spist 1,5 kg kjøtt???

Vi er to voksene og en treåring og lager alltid 1kg, og ikke alltid er det veldig mye igjen nei;o) Litt til lunsj til barnehagen dagen etter bare.

Vennlig hilsen

1 kg kjøttdeig til 2 voksne og 1 lite barn er ganske mye igjen da...?

Som to voksne spiser vi vel gjerne 400-600 g kjøttdeig til taco og andre måltider med kjøttdeig.

Skrevet

Hadde du nok ? :)

Om du har masse tilovers kan du enten fryse ned det du hadde tilovers, eller du kan bruke den på pizzaen imorgen.

Det ble mer enn nok. Tror jeg frøys ned ca.1/2 kg. Greit å ha til annen gang:-)

Skrevet

?

Er alle anorektiske? Det var da synd... ;-)

Nei, jeg har ikke barn i den alderen ennå, bare gjetter at de ville slukt hvor mye kjøtt som helst...

Men ungdom i dag er vel bevisste på å ikke overspise, stakkars, om det så er til fest? ;-)

Godt jobba, nå kan du jo alltids lage en pizza med tacokjøtt i morgen også?

Alle spiste godt og alle spiste forskjellige grønnsaker i tillegg. Det gikk en agurk,2 bokser mais+++++. Kanskje en sunn gjeng?!

Nå er alle gått og bursdagsbarnet sitter fornøyd med 900 kr:-)

Skrevet

Nå sitter det 8 mette fornøyde gutter og ser film. Virker som kjempekoselige, rolige gutter. Er nok ikke klassens bråkemakere.Dette er jo bare koselig:-)

Så flott!!! Og hvordan virket mengden med kjøttdeig nå som de er mette og fornøyde?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...