flisa Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Skrevet 5. januar 2007 Har bare hørt den derre gummiskyveren din omtalt som langkost, jeg. Jeg har bare hørt langstaur - så derfor spør jeg - hehe, måtte nemlig kjøpe ny i dag. 0 Siter
Gjest Lydia Nalen Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Det der er en langkost, ikke kom og fortell meg noe annet. Jeg må ha en skitten fantasi, fordi da jeg så det sto noe om å skyve gummi, så tenkte jeg på noe helt annet. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har bare hørt langstaur - så derfor spør jeg - hehe, måtte nemlig kjøpe ny i dag. Langstaur og langkost er jo ikke så fjernt fra hverandre. 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Sier nok langkost, men til ungene kaller jeg det nal-langkost 0 Siter
Elbereth Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Det ER en langkost! Jeg har også en med en børste på, og den heter "langkost med børste". http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.tranaredskap.no/egne/borste4.jpg&imgrefurl=http://www.tranaredskap.no/egne.htm&h=157&w=210&sz=6&hl=no&start=5&tbnid=l0CtdeqEFwrEmM:&tbnh=79&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dskurekost%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DG (ser forresten at den heter "Skurekosten Grei") Så det er sagt, de er ikke spesielt utslitte noen av dem. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Jeg må ha en skitten fantasi, fordi da jeg så det sto noe om å skyve gummi, så tenkte jeg på noe helt annet. Det har du så avgjort da ja... ;-) Lydia er forresten et nydelig navn, jeg hadde ikke betenkt meg dersom vi bodde litt lenger sør på kloden og fikk en jente til! Men i Norge, med staute kjedelige etternavn, synes jeg Lydia blir litt over the top. Desverre. Men FIIINT er det! 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Dette er en langkost: http://www.iu.hio.no/bygglab/Betonglab/img-bet/img_verktoy/langkost.JPG Neiei, det er en piassavakost. 0 Siter
Gjest li-ede Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Det har du så avgjort da ja... ;-) Lydia er forresten et nydelig navn, jeg hadde ikke betenkt meg dersom vi bodde litt lenger sør på kloden og fikk en jente til! Men i Norge, med staute kjedelige etternavn, synes jeg Lydia blir litt over the top. Desverre. Men FIIINT er det! hehe. Ikke hvis man hetere "Nalen" til etternavn kanskje? :-) 0 Siter
Gjest li-ede Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 "Vaskekost" eller "langkost". Den med bust heter bare "kost", "feiekost" eller "piasavakost". Jeg sverger til våtmop. Det løser hele problemet. Det er sannelig mye rart man skal gå rundt å lure på. :-) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Sånn der sak hadde vi da jeg vokste opp, tror jeg kalte den langkost. For et meningsløst navn egentlig, det er jo ingen kost, hehe. Artig med ting som har forskjellig navn her og der. Som den filla du har på langkosten. Vi kalte den gulvtua, mens andre steder er det kanskje filla eller noe.. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 hehe. Ikke hvis man hetere "Nalen" til etternavn kanskje? :-) Nalen er et etternavn som gir assosiasjoner, definitivt. Og ei heller ikke et ekte navn, såvidt meg bekjent, hvilket Lydia tross alt er. :-)))) Gooood helg! 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 Langkost kaller jeg den. Langstaur har jeg ikke hørt om. Men hvis et ord blir sagt "feil" mange nok ganger, blir det "feile" riktig til slutt ) 0 Siter
flisa Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Skrevet 5. januar 2007 Nalen er et etternavn som gir assosiasjoner, definitivt. Og ei heller ikke et ekte navn, såvidt meg bekjent, hvilket Lydia tross alt er. :-)))) Gooood helg! lyd i analen 0 Siter
flisa Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Skrevet 5. januar 2007 Sånn der sak hadde vi da jeg vokste opp, tror jeg kalte den langkost. For et meningsløst navn egentlig, det er jo ingen kost, hehe. Artig med ting som har forskjellig navn her og der. Som den filla du har på langkosten. Vi kalte den gulvtua, mens andre steder er det kanskje filla eller noe.. Gølvtua er rett! hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.