Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare hørt den derre gummiskyveren din omtalt som langkost, jeg.

Jeg har bare hørt langstaur - så derfor spør jeg - hehe, måtte nemlig kjøpe ny i dag.

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• Sofline

5

• hidi

5

• Dorthe

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lydia Nalen
Skrevet

Det der er en langkost, ikke kom og fortell meg noe annet.

Jeg må ha en skitten fantasi, fordi da jeg så det sto noe om å skyve gummi, så tenkte jeg på noe helt annet.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har bare hørt langstaur - så derfor spør jeg - hehe, måtte nemlig kjøpe ny i dag.

Langstaur og langkost er jo ikke så fjernt fra hverandre.

Skrevet

Sier nok langkost, men til ungene kaller jeg det nal-langkost :)

Skrevet

Det ER en langkost!

Jeg har også en med en børste på, og den heter "langkost med børste".

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.tranaredskap.no/egne/borste4.jpg&imgrefurl=http://www.tranaredskap.no/egne.htm&h=157&w=210&sz=6&hl=no&start=5&tbnid=l0CtdeqEFwrEmM:&tbnh=79&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dskurekost%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D%26sa%3DG

(ser forresten at den heter "Skurekosten Grei")

;)

Så det er sagt, de er ikke spesielt utslitte noen av dem.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg må ha en skitten fantasi, fordi da jeg så det sto noe om å skyve gummi, så tenkte jeg på noe helt annet.

Det har du så avgjort da ja... ;-)

Lydia er forresten et nydelig navn, jeg hadde ikke betenkt meg dersom vi bodde litt lenger sør på kloden og fikk en jente til!

Men i Norge, med staute kjedelige etternavn, synes jeg Lydia blir litt over the top. Desverre. Men FIIINT er det!

Annonse

Gjest li-ede
Skrevet

Det har du så avgjort da ja... ;-)

Lydia er forresten et nydelig navn, jeg hadde ikke betenkt meg dersom vi bodde litt lenger sør på kloden og fikk en jente til!

Men i Norge, med staute kjedelige etternavn, synes jeg Lydia blir litt over the top. Desverre. Men FIIINT er det!

hehe. Ikke hvis man hetere "Nalen" til etternavn kanskje? :-)

Gjest li-ede
Skrevet

"Vaskekost" eller "langkost".

Den med bust heter bare "kost", "feiekost" eller "piasavakost".

Jeg sverger til våtmop. Det løser hele problemet.

Det er sannelig mye rart man skal gå rundt å lure på.

:-)

Skrevet

Sånn der sak hadde vi da jeg vokste opp, tror jeg kalte den langkost. For et meningsløst navn egentlig, det er jo ingen kost, hehe.

Artig med ting som har forskjellig navn her og der. Som den filla du har på langkosten. Vi kalte den gulvtua, mens andre steder er det kanskje filla eller noe..

Annonse

ylvali1365381015
Skrevet

hehe. Ikke hvis man hetere "Nalen" til etternavn kanskje? :-)

Nalen er et etternavn som gir assosiasjoner, definitivt.

Og ei heller ikke et ekte navn, såvidt meg bekjent, hvilket Lydia tross alt er.

:-))))

Gooood helg!

Skrevet

Langkost kaller jeg den. Langstaur har jeg ikke hørt om. Men hvis et ord blir sagt "feil" mange nok ganger, blir det "feile" riktig til slutt :o)

Skrevet

Nalen er et etternavn som gir assosiasjoner, definitivt.

Og ei heller ikke et ekte navn, såvidt meg bekjent, hvilket Lydia tross alt er.

:-))))

Gooood helg!

lyd i analen

Skrevet

Sånn der sak hadde vi da jeg vokste opp, tror jeg kalte den langkost. For et meningsløst navn egentlig, det er jo ingen kost, hehe.

Artig med ting som har forskjellig navn her og der. Som den filla du har på langkosten. Vi kalte den gulvtua, mens andre steder er det kanskje filla eller noe..

Gølvtua er rett! :) hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...