Gå til innhold

Kan jeg betale for timer hos legen jeg ikke benytter

Gjest Doler som vil ha frikort så fort som mulig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For så å få kvittering på egenandelskortet?.

Jeg regner med å få frikort i mot slutten av neste måned. men jeg skulle gjerne hatt mere orden på økonomien min. Hvis jeg kunne betalt 1665 kroner som er egenandelskortet så hadde det vært lettere for meg å holde orden.

Så jeg lurer på om jeg kan avtale med legekontoret om å se legen ett minutt for så å betale for timen? Eller at jeg betaler for en dobbelttime?.

Er det andre ting jeg kan gjøre for å komme opp til frikort så fort som mulig uten å bry legen unødvendig?.

Gjest Shira12
Skrevet

Kan du ikke bare legge vekk den summen da, så betaler du når du faktisk trenger en time. At pengene ikke skal gå til noe annet.

Det kan være litt surt for andre pasienter om du tar opp en time, selv om du ikke bruker mer enn ett minutt. For da vil legen mest sannsynlig ikke ta inn pasient før neste time, men gjøre annet arbeid.

Men du kan jo alltid høre med legekontoret ditt.

Har du medisiner på blåresept, kan du hente ut det du kan av det denne mnd, for og komme nærmere frikort.

Skrevet

No offense, men - det høres da fullstendig idiotisk ut.

Har du ikke kontroll på økonomien, så putt 1665 kroner i en konvolutt og betro den til noen som har det, få legeregningene sendt til vedkommende. Er du litt mer stabil enn som så, sett av pengene selv.

Skrevet

Noen kommuner godtar at du betaler egenandel 1 på trygdekontoret og så får du frikort.

Skrevet

Noen kommuner godtar at du betaler egenandel 1 på trygdekontoret og så får du frikort.

Tror ikke det går i min kommune. Iallefall har det ikke gått før. Er ekstremt rotete av meg, Hvis jeg legger penger til side så glemmer jeg hvor jeg har lagt dem. Eller jeg glemmer hvilke utgifter jeg skal prioritere. Hvis jeg kunne betale for et frikort allede nå hadde det løst en del problemer for meg.

Gjest Shira12
Skrevet

Tror ikke det går i min kommune. Iallefall har det ikke gått før. Er ekstremt rotete av meg, Hvis jeg legger penger til side så glemmer jeg hvor jeg har lagt dem. Eller jeg glemmer hvilke utgifter jeg skal prioritere. Hvis jeg kunne betale for et frikort allede nå hadde det løst en del problemer for meg.

Ta kontakt med trygdekontoret og forklar hvordan du har det, så kanskje de lar deg gjøre det.

Skrevet

Hehe, jeg er ikke så mye bedre jeg :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Snylter.....

Hvorfor er h*n snylter da? Hun vil jo uansett betale samme sum som alle oss andre før frikort.

Greitt nok at og ikke bruke opp legetimer er det lureste, men hun fikk andre råd her om hvordan h*n kan få ordnet det.

Det kan godt være at det er sykdom inne i bildet siden hun ikke klarer og styre penger, men vet at hun kommer opp i frikort.

Jeg vet at jeg kommer opp ganske kjapt, er jeg snylter da?

Skrevet

Snylter.....

Hæ?

Er man snylter fordi man går til legen når man er dårlig og nå.

Skrevet

Hvorfor er h*n snylter da? Hun vil jo uansett betale samme sum som alle oss andre før frikort.

Greitt nok at og ikke bruke opp legetimer er det lureste, men hun fikk andre råd her om hvordan h*n kan få ordnet det.

Det kan godt være at det er sykdom inne i bildet siden hun ikke klarer og styre penger, men vet at hun kommer opp i frikort.

Du og jeg er skikkelig snyltere. Jeg er oppe i halve summen neste uke med lege og taxi fram og tilbake ;o)

Gjest Underskrift
Skrevet

Hæ?

Er man snylter fordi man går til legen når man er dårlig og nå.

Nei, men når man ikke er det.

Kun for og få frikort..... Staten spytter inn nokså mye penger per time i tillegg, så om man egentlig ikke trenger det, så ja, da kaller jeg det snylting.

H*n får holde orden selv, og få frikort når hun skulle hatt det.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Se svar til Dorthe

Mener at h*n evnt. nå vil bruke fler timer enn om ikke.

Mulig jeg har missforstått, men det virker jo dumt om hun ikke trenger legetimen, men bare higer etter og få frikort.

Vennlig hilsen

Gjest Shira12
Skrevet

Du og jeg er skikkelig snyltere. Jeg er oppe i halve summen neste uke med lege og taxi fram og tilbake ;o)

Jeg får bra på kortet på de 2 besøkene mine på Riksen. Og så egenandelene mine på turene mine for og ta den blodprøven.

He he, noen små parasitter er vi *fnis*

Gjest Underskrift
Skrevet

Det har jeg aldri sagt.

Jeg ser overhode ikke på deg som noen snylter.

Men og bare bruke legetimer for og få frikort, ikke nok med at staten mister penger, men folk som trenger hjelp må vente lenger.

Jeg beklager om du følte at jeg tråkket på deg.

Gjest Shira12
Skrevet

Kun for og få frikort..... Staten spytter inn nokså mye penger per time i tillegg, så om man egentlig ikke trenger det, så ja, da kaller jeg det snylting.

Vennlig hilsen

Men det kommer tydlig frem at h*n ikke klarer og holde styr. Og at hun må ha disse pengene til utgifter opp til grensen.

Dermed forteller det meg at h*n vet at det blir legebesøk eller medisiner på det beløpet.

Men jeg synes ikke h*n skal ta opp legetimer, noe jeg også svarte.

Når du tydligvis mener det samme, så svar det, og ikke bare kast ut ordet snylter.

Nå får jeg piggene ute med en gang da, for jeg har blitt kaldt snylter selv jeg, og jeg mener at det er ubegrunnet i mitt tilfelle :o)

Gjest Underskrift
Skrevet

Men det kommer tydlig frem at h*n ikke klarer og holde styr. Og at hun må ha disse pengene til utgifter opp til grensen.

Dermed forteller det meg at h*n vet at det blir legebesøk eller medisiner på det beløpet.

Men jeg synes ikke h*n skal ta opp legetimer, noe jeg også svarte.

Når du tydligvis mener det samme, så svar det, og ikke bare kast ut ordet snylter.

Nå får jeg piggene ute med en gang da, for jeg har blitt kaldt snylter selv jeg, og jeg mener at det er ubegrunnet i mitt tilfelle :o)

Ok, men jeg var vel i det aggresive hjørnet da *ler*

Jeg syns man snylter på andres tid og penger, og man må klare og holde litt orden selv.

Jeg har en sønn som sikkert får frikort jeg vært øyeblikk, men jeg bestiller ikke legetimer i hytt og pine for den grunn, jeg tar det som det kommer.

Helst skulle jeg jo sett at ikke det ble sånn, men sånn er det bare.

Vennlig hilsen

Skrevet

Vennlig hilsen

For det første skriver hun at hun antagelig får frikort neste mnd og for det andre betaler ikke trygdekontoret for ubenyttede timer. Det er en av grunnene til at sykehusene går til helvete. 1/3 av de polikliniske pasientene møter ikke opp og dermed går sykehuset glipp av ca 2000 kr som trygdekontoret betaler for benyttede timer.

Gjest Underskrift
Skrevet

Ok, men jeg var vel i det aggresive hjørnet da *ler*

Jeg syns man snylter på andres tid og penger, og man må klare og holde litt orden selv.

Jeg har en sønn som sikkert får frikort jeg vært øyeblikk, men jeg bestiller ikke legetimer i hytt og pine for den grunn, jeg tar det som det kommer.

Helst skulle jeg jo sett at ikke det ble sånn, men sånn er det bare.

Vennlig hilsen

Mente selvsagt ikke om kort tid, men i løpet av halvåret;o)

Skriveleif, det gikk vist litt fort

Gjest Underskrift
Skrevet

For det første skriver hun at hun antagelig får frikort neste mnd og for det andre betaler ikke trygdekontoret for ubenyttede timer. Det er en av grunnene til at sykehusene går til helvete. 1/3 av de polikliniske pasientene møter ikke opp og dermed går sykehuset glipp av ca 2000 kr som trygdekontoret betaler for benyttede timer.

Og det gjør dessverre situasjonen nesten enda værre for meg.

Jeg mener at det er direkte frekt og snylte på andre tid.

Noen trengte sikkert den timen.

Man må jo klare og selv ha såpass orden at man kan få frikort når man trenger det.

Dette går jo bare uttover di som er syke da.

Er det bare meg som ser det sånn?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...