Gå til innhold

Kan jeg betale for timer hos legen jeg ikke benytter

Gjest Doler som vil ha frikort så fort som mulig.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Ok, men jeg var vel i det aggresive hjørnet da *ler*

Jeg syns man snylter på andres tid og penger, og man må klare og holde litt orden selv.

Jeg har en sønn som sikkert får frikort jeg vært øyeblikk, men jeg bestiller ikke legetimer i hytt og pine for den grunn, jeg tar det som det kommer.

Helst skulle jeg jo sett at ikke det ble sånn, men sånn er det bare.

Vennlig hilsen

Jeg skulle gitt mye jeg for og slippe og komme opp i frikort, da hadde jeg sluppet alle disse medisinene og undersøkelsene ;o)

Jeg er litt småhissig i dag jeg, såj eg svarer vel kanskje mer enn hva jeg pleier.

Jeg skjønner hva du mener, men det er en gang slik, at ikke alle klarer og holde styr. Er man syk, må man nesten være frisk for og klare jobben, om du skjønner?

Skrevet

Jeg får bra på kortet på de 2 besøkene mine på Riksen. Og så egenandelene mine på turene mine for og ta den blodprøven.

He he, noen små parasitter er vi *fnis*

Hehe.

Skrevet

Det har jeg aldri sagt.

Jeg ser overhode ikke på deg som noen snylter.

Men og bare bruke legetimer for og få frikort, ikke nok med at staten mister penger, men folk som trenger hjelp må vente lenger.

Jeg beklager om du følte at jeg tråkket på deg.

Nei, jeg tenkte ikke det :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Hehe.

Men det var bra at du nevnte det med taxi, for jeg hadde helt glemt at jeg skulle ha dekket reisen ved blodprøvetakingen. Får også dekket bilreisen til Oslo, og det blir jo 2 turer de neste månedene.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg skulle gitt mye jeg for og slippe og komme opp i frikort, da hadde jeg sluppet alle disse medisinene og undersøkelsene ;o)

Jeg er litt småhissig i dag jeg, såj eg svarer vel kanskje mer enn hva jeg pleier.

Jeg skjønner hva du mener, men det er en gang slik, at ikke alle klarer og holde styr. Er man syk, må man nesten være frisk for og klare jobben, om du skjønner?

Jeg syns "doler som vil ha frikort så fort som mulig", ødelegger jeg for sånne som deg.

Jeg skiller veldig klart jeg på hvordan folk benytter trygdesystemet, og "krangler" ofte om at "alle klarer og jobbe om di vil" etc.

Men slike innlegg som dette, er mer ødeleggende enn oppbyggende for deres sak.

Vil overhode ikke støtte det.

Beklager

Men jeg har ikke sagt noe stygt om deg, er man syk så er man syk.

Vennlig hilsen en som håper vi ikke fortsatt er på dårlig fot;o)

Skrevet

Og det gjør dessverre situasjonen nesten enda værre for meg.

Jeg mener at det er direkte frekt og snylte på andre tid.

Noen trengte sikkert den timen.

Man må jo klare og selv ha såpass orden at man kan få frikort når man trenger det.

Dette går jo bare uttover di som er syke da.

Er det bare meg som ser det sånn?

Vennlig hilsen

Det at folk ikke møter til spesialist timer er helt vanlig. Ofte ringer de forseint til at en ny pasient kan få time eller så ringer de ikke i det hele tatt.

Kjempeirriterende både for pasientene og legene og ventelistene blir selvfølgelig lange. For pasientene ringer selvfølgelig å vil ha ny time og så møter de ikke opp da heller. De bare bestiller time fordi trygdekontoret forlanger det hvis de f.eks er på rehabilitering.

Det går ut over meg og det. Jeg tror jeg i gjennomsnitt har ventet i overkant av 6 mnd for å komme til spesialist. Nå har jeg ventet i 1 1/2 år og det er rekord tror jeg. Minimalt er 1 uke og det er nå. Jeg skal til spesialist på onsdag og den timen fikk jeg i går.

Skrevet

Men det var bra at du nevnte det med taxi, for jeg hadde helt glemt at jeg skulle ha dekket reisen ved blodprøvetakingen. Får også dekket bilreisen til Oslo, og det blir jo 2 turer de neste månedene.

Det er 116 i egenandel hver vei da, men det vet du vel. Altså koster det meg nesten 600 kr å dra til spesialisten som er nesten rett opp i gata.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg syns "doler som vil ha frikort så fort som mulig", ødelegger jeg for sånne som deg.

Jeg skiller veldig klart jeg på hvordan folk benytter trygdesystemet, og "krangler" ofte om at "alle klarer og jobbe om di vil" etc.

Men slike innlegg som dette, er mer ødeleggende enn oppbyggende for deres sak.

Vil overhode ikke støtte det.

Beklager

Men jeg har ikke sagt noe stygt om deg, er man syk så er man syk.

Vennlig hilsen en som håper vi ikke fortsatt er på dårlig fot;o)

Vi er ikke på dårlig fot, det har vi ikke vært heller det :o)

Men det kan ligge mer bak hovedinnlegget, og jeg leste mellom linjene en frykt for og ikke ha penger til medisiner f.eks. Det kan være en psykisk sykdom for alt vi vet.

Det er bra du krangler på våre vegne! Det er mange av oss som vil jobbe, men det lar seg ikke gjøre, men slik er livet, og vi gjør det beste ut av det :o)

Vi er enige om at bruk av legetimer er en dårlig ide og ødelegger for andre. Jeg foreslo en avtale med trygdekontoret.

Gjest Shira12
Skrevet

Det er 116 i egenandel hver vei da, men det vet du vel. Altså koster det meg nesten 600 kr å dra til spesialisten som er nesten rett opp i gata.

Vet du, jeg kan så lite om egenandelen, det er sambo som ordner for meg. Jeg har vært for dårlig til og reise på trygdekontoret, så han har tatt på seg jobb som sekretæren min.

Skrevet

Ok, men jeg var vel i det aggresive hjørnet da *ler*

Jeg syns man snylter på andres tid og penger, og man må klare og holde litt orden selv.

Jeg har en sønn som sikkert får frikort jeg vært øyeblikk, men jeg bestiller ikke legetimer i hytt og pine for den grunn, jeg tar det som det kommer.

Helst skulle jeg jo sett at ikke det ble sånn, men sånn er det bare.

Vennlig hilsen

Det gjør vel ikke vi andre heller det. Det er vel ingen som gidder å sitte på et legekontor å vente i timesvis for deretter å få ti minutter med legen og så betale 500 spenn. Jeg har i vært fall ikke råd til det nå, man må man så må man.

Skrevet

Vet du, jeg kan så lite om egenandelen, det er sambo som ordner for meg. Jeg har vært for dårlig til og reise på trygdekontoret, så han har tatt på seg jobb som sekretæren min.

Vil han være min også. Jeg har bunker med papirer. Bare fra siste opphold fikk jeg 8 forskjellige epikriser.

Jeg er glad hvis jeg finner alle regningene i papirbunkene.

Gjest Underskrift
Skrevet

Det gjør vel ikke vi andre heller det. Det er vel ingen som gidder å sitte på et legekontor å vente i timesvis for deretter å få ti minutter med legen og så betale 500 spenn. Jeg har i vært fall ikke råd til det nå, man må man så må man.

Nei, men slik jeg i alle fall leste hovedinnlegget, var det jo bare på død og liv, og komme opp i den summen så fort som mulig, og kun evnt. da en dobbeltime på ett minutt.

Jeg syns ikke noe om slikt.

Skal resten av helsenorge stå i lange køer, for at andre vil ha frikort i løpet av februar? Nei, sånt skjønner jeg virkelig ikke.

Vennlig hilsen

Skrevet

Nei, men slik jeg i alle fall leste hovedinnlegget, var det jo bare på død og liv, og komme opp i den summen så fort som mulig, og kun evnt. da en dobbeltime på ett minutt.

Jeg syns ikke noe om slikt.

Skal resten av helsenorge stå i lange køer, for at andre vil ha frikort i løpet av februar? Nei, sånt skjønner jeg virkelig ikke.

Vennlig hilsen

Jeg tror rett og slett damen ikke tenkte på trygdekontorets andel. Jeg tror bare hun var redd for å miste egenandelskortet sitt slik at måtte betale mer flere timer enn nødvendig.

Jeg har mistet mitt jeg og dermed gikk jeg glipp av alle taxiene jeg hadde tatt. Det var før man måtte ringe eget nummer for å få legetaxi. Og er man av det blakke slaget så er slik surt.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg tror rett og slett damen ikke tenkte på trygdekontorets andel. Jeg tror bare hun var redd for å miste egenandelskortet sitt slik at måtte betale mer flere timer enn nødvendig.

Jeg har mistet mitt jeg og dermed gikk jeg glipp av alle taxiene jeg hadde tatt. Det var før man måtte ringe eget nummer for å få legetaxi. Og er man av det blakke slaget så er slik surt.

Men etter denne tråden, ser hun jo nå kanskje at det blir skadelidende uansett.

Men jeg sier meg langt fra støttende uansett til hvorfor hun gjør det, det er ikke derfor systemet er der. Systemet er der, fra og med du når den grensen, den skal ikke "stesses frem".

Andre i samme situasjon, har ingen nytte av slike frembrudd. Det er dessverre veldig mye skepsiss om sykdom, og slike "jeg vil ha frikort nå" innlegg, gjør vel ikke skepsiss mindre.

Jeg har kjenskap til trygdeverket, og vet at folk trenger det, så dette innlegget er virkelig kun ødeleggende, pga. denne måten og få det på.

Men det er nå min mening da.

Vennlig hilsen

Gjest Shira12
Skrevet

Vil han være min også. Jeg har bunker med papirer. Bare fra siste opphold fikk jeg 8 forskjellige epikriser.

Jeg er glad hvis jeg finner alle regningene i papirbunkene.

Du får spørre pent :o)

Han er blitt ganske dreven i og vite hva man har rett på og ikke.

Gjest dingolf
Skrevet

Jeg tror det er nytt av året at man kan "kjøpe" seg et frikort. Dvs. betale inn hele egenandelen på én gang. Snakk med trygdekontoret.

Gjest Doler som vil ha frikort så fort som mulig.
Skrevet

Jeg tror det er nytt av året at man kan "kjøpe" seg et frikort. Dvs. betale inn hele egenandelen på én gang. Snakk med trygdekontoret.

Jeg håper du har rett. Skal ta en prat med dem om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...