Gå til innhold

Men INGEN har navnet på denne saken:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg vil kalle den en slukstaker eller sugekopp...

hehe . høres ut som en reptil...

og nå har jeg leita og leita -finner ikke bilde -da jeg ikke aner hva den heter,

Det er en trestav med sugekopp i andre enden - som man får løsnet tette oppvaskkummer med...see?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Siden du kaller en langkost for "gummiskyver m/klype", så må vel den dingsen du snakker om hete "gummipumper u/klype".

Gjest josefine1
Skrevet

Ja jeg skjønner, sugekoppen pleide å være grønn ..... å herregud jernteppet har tatt meg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Avløpspumpe? Tror det er det vi kaller den. Et sted jeg jobba der doen stadig gikk tett kalte vi den for dasspumpa.

Gjest skjønner godt hva du mener
Skrevet

I USA calles den ofte for "a plumber". På norsk heter den...hm...ja hva var det nå igjen?

Hvor mange av dere sitter nå, i likhet med meg, og lager bevegelsen på bruken av denne, he he!

Gjest skjønner godt hva du mener
Skrevet

I USA calles den ofte for "a plumber". På norsk heter den...hm...ja hva var det nå igjen?

Hvor mange av dere sitter nå, i likhet med meg, og lager bevegelsen på bruken av denne, he he!

Forresten, da jeg søkte på Google under dopumpe, så jeg at det var flere som bruker den betegnelsen.

Man kan vel også kalle den en "sugekopp til do"?

Skrevet

Kaller det staker eller sugekopp

Har faktisk en slik i kjelleren her i huset, ikke så lenge siden jeg så den

Skrevet

Siden du kaller en langkost for "gummiskyver m/klype", så må vel den dingsen du snakker om hete "gummipumper u/klype".

hehe

Skrevet

Ja jeg skjønner, sugekoppen pleide å være grønn ..... å herregud jernteppet har tatt meg

Jeg tror ikke "saken" har noe navn jeg! :)

Skrevet

Dosuger.

hehe - hørtes ut som noe av Hitchcock

Gjest ferskentre
Skrevet

Den pleide å være RØD! Rød gummi med treskaft.

Skrevet

Å søren også, eg veit jo at den har eit namn.

Alstå ikkje Bjarne eller Roar... Men kva i alle dager er det da.

Kanskje fem på fire om morra'n ikkje er rette tidspunktet å komme på obskure redskapsnamn på :-S Men om eg ikkje finn svaret (og det *er* meir enn berre sugekopp, det er eg sikker på) så får eg vel aldri fred :-p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...