Gå til innhold

Hvor ærlig er den gjennomsnittelige nordmann?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

i butikker hvor en selv forsyner seg og forteller hva en har forsynt seg med, hvor ærlige er folk flest.

på Deli Deluca feks så har de en kaffeautomat hvor en velger kaffe, setter på lokk. Så går en til kassen og forteller hva slags kaffe det er. Og man betaler for det.

Er de fleste ærlige om hva de har forsynt seg med, eller er det mye svinn der?.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg kunne ihvertfal ikke funnet på å lyve om noe sånt. Tenk så flaut det er hvis de sjekker og man blir tatt? Og hva sparer man på å lyve? 5kr? Stoltheten min er nok verdt en god del mer enn som så...

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg kan ikke lyve, så jeg er ærlig når jeg forsyner meg selv.

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg kan ikke lyve, så jeg er ærlig når jeg forsyner meg selv.

Jeg regner med at de fleste dolere er ærlige. Jeg er mest interessert i å vite om det er gjort noen forskning på hvor ærlige de fleste nordmenn er når det gjelder slike ting.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kunne aldri falle meg inn å gjøre meg til kriminell for en kopp kaffe.

Snålt at noen gjør det.

Skrevet

Jeg tror de fleste er ærlige, men det finnes selvfølgelig noen utskudd.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg regner med at de fleste dolere er ærlige. Jeg er mest interessert i å vite om det er gjort noen forskning på hvor ærlige de fleste nordmenn er når det gjelder slike ting.

Det har jeg ikke peiling på.

Men jeg tviler ikke på at det er uærlige personer, på lik linje med ærlige.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg ser i alle fall på meg selv som nokså ærlig.

(tror ikke jeg har nerver jeg til og gjøre noe annet, men det er likegreit)

Og jeg stoler på at ALLE gjør som meg da, så der er jeg nok nokså blåøyd ;o)

Gjest Signert
Skrevet

Min erfaring er at det er de som ser skikkelig snobbete ut som er mest uærlige med sånne ting og som prøver å lure til seg mest mulig

Skrevet

Det kunne aldri falle meg inn å gjøre meg til kriminell for en kopp kaffe.

Snålt at noen gjør det.

Enig med deg, men tror nok at enkelte lar det gå sport i det å lure seg til noe ekstra når de har sjansen, selv om det er f eks en dobbel cappuchino til prisen for en vanlig svart kaffe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...