Gå til innhold

Hvor tilgjengelig skal man egentlig være?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Man skal være akkurat så tilgjengelig som en selv føler er komfortabelt. Jeg har stort sett med meg telefonen, men det er såpass sjelden noen ringer at jeg ikke tror det er mange som lar seg stresse av det. SMS greier jeg godt la være å svare på hvis jeg er på kaffebesøk.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• flisa

6

• ShitDiddelyDo

4

• Caloni Makaroni

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12
Skrevet

Godt det er flere enn meg :o)

Jeg lar vanligvis mobilen ligge i stua om natta, pga en del problem med slibrige tlf, men nå når jeg var klar over at legen skulle ringe, lå den tett inntil øret mitt.

Skjer det noe om natta, får man tak i meg på hustlf, den våkner jeg av.

Skrevet

Jeg lar vanligvis mobilen ligge i stua om natta, pga en del problem med slibrige tlf, men nå når jeg var klar over at legen skulle ringe, lå den tett inntil øret mitt.

Skjer det noe om natta, får man tak i meg på hustlf, den våkner jeg av.

Om natta tar jeg jo alltid telefonen. Det er jo da jeg garantert er våken ;o)

Om dagen derimot...

Gjest Shira12
Skrevet

Om natta tar jeg jo alltid telefonen. Det er jo da jeg garantert er våken ;o)

Om dagen derimot...

På formiddagen er jeg borte vekke. Og det respekterer alle, unntagen pappa, han bare må ringe når han vet jeg sover!

Skrevet

Jeg venter med å svare på sms hvis jeg er sammen med noen, med mindre det er viktig. Jeg pleier å ta telefonen når det ringer, men er jeg sammen med noen, sier jeg at jeg ringer tilbake. Folk blir heller ikke sure hvis jeg ikke tar telefonen eller svarer på sms med en gang.

Skrevet

På formiddagen er jeg borte vekke. Og det respekterer alle, unntagen pappa, han bare må ringe når han vet jeg sover!

Folk ringer til meg hele døgnet bortsett fra mellom 3 og 7 om natta. Alt som har med hjemmetjenester å gjøre ringer nøyaktig 8.30. Da bare må man våkne hvis man skal få hjelp ellers så er det tre uker til neste gang.

Gjest Shira12
Skrevet

Folk ringer til meg hele døgnet bortsett fra mellom 3 og 7 om natta. Alt som har med hjemmetjenester å gjøre ringer nøyaktig 8.30. Da bare må man våkne hvis man skal få hjelp ellers så er det tre uker til neste gang.

Det er jo helt sprøtt at det skal være slik.

Eneste er kirurgen min på Riksen, han ringer alltid i 17-tiden, og da pleier jeg og være våken. Derfor liker jeg helst at det er han som skal ringe meg, og ikke disse morgenfuglene ;o)

Skrevet

Det er jo helt sprøtt at det skal være slik.

Eneste er kirurgen min på Riksen, han ringer alltid i 17-tiden, og da pleier jeg og være våken. Derfor liker jeg helst at det er han som skal ringe meg, og ikke disse morgenfuglene ;o)

Mora og faren min fikk stadig ikke hjemmehjelp fordi de ikke tok telefonen. Faren min sov selvfølgelig uten høreapperat og mora mi forsto ikke hvilken lyd det var.

Gjest Shira12
Skrevet

Mora og faren min fikk stadig ikke hjemmehjelp fordi de ikke tok telefonen. Faren min sov selvfølgelig uten høreapperat og mora mi forsto ikke hvilken lyd det var.

Ikke sant, helt sprøtt!

Men helsevesenet er sprøtt noen ganger. En gammel skrøpelig slektning av meg er nå blitt sendt hjem fra sykehuset i dag. Hjem til ett stort hus, alene... Han kan ikke gå, men det er ikke en eneste sykehjemsplass og oppdrive til han.

Han er rett og slett hjelpeløs. Jeg har rast over dette i dag.

Hm, ikke rart jeg er litt småhissig i kveld nei ;o)

Skrevet

Ikke sant, helt sprøtt!

Men helsevesenet er sprøtt noen ganger. En gammel skrøpelig slektning av meg er nå blitt sendt hjem fra sykehuset i dag. Hjem til ett stort hus, alene... Han kan ikke gå, men det er ikke en eneste sykehjemsplass og oppdrive til han.

Han er rett og slett hjelpeløs. Jeg har rast over dette i dag.

Hm, ikke rart jeg er litt småhissig i kveld nei ;o)

Det er helt sprøtt. Mora mi fikk ikke sykehjemsplass før jeg sa at faren min slo henne fordi han var så utslitt. Da hadde jeg mast lenge. Og så døde han av utmattelse tre mnd etterat hun fikk plass.

Gjest Shira12
Skrevet

Det er helt sprøtt. Mora mi fikk ikke sykehjemsplass før jeg sa at faren min slo henne fordi han var så utslitt. Da hadde jeg mast lenge. Og så døde han av utmattelse tre mnd etterat hun fikk plass.

Det er sykt. Bestemora mi måtte omtrent lyge på seg sykdom for og få plass til min pleietrengendes bestefar.

Skrevet

Det er sykt. Bestemora mi måtte omtrent lyge på seg sykdom for og få plass til min pleietrengendes bestefar.

Faren min var syk også. Han hadde kols og var ganske sliten. Ikke kols pga røyk men pga jobben han hadde hele livet. Og ingen gadd å gjøre noe,

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er sær, glemmer ofte at jeg har telefonen på, den ligger på soverommet når jeg er på stua o.l. Ofte tar jeg den ikke med meg når jeg er en snartur på butikken heller, hvis jeg ikke har behov for å kontakte samboeren eller jeg venter på sms eller telefon. Tror jeg betrakter telefonen mer som en fasttelefon enn en mobiltelefon, jeg! :)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Det værste jeg har opplevd i dette henseende var da jeg traff igjen ei god venninne fra barndommen. Vi hadde ikke truffet hverandre på minst 1 år.

Vi dro på restaurant for å spise og snakke. Så fikk hun en melding fra en mann hun var interessert i. Den leste hun for så å melde tilbake. Og slik ble hun sittende.

Hun unnskyldte seg, men det hjalp lite. Det ble en lite hyggelig "prat" fordi den hele tiden ble avbrutt av innkomne og utgående meldinger.

Respektløst synes jeg.

Jeg føler ikke behov for å være tilgjengelig hele tiden.

Er jeg på besøk, lar meg mobilen ligge igjen i jakka i gangen. Bortsett fra hvis jeg venter en viktig telefon. Da har jeg den slik at jeg kan høre den, men ikke se den.

Jeg melder ikke når jeg er på besøk eller har besøk. Igjen med mindre jeg venter noe viktig.

Vi MÅ ikke være tilgjengelige hele tiden. Det er bare noe vi tror!

streker paa veggen..!
Skrevet

Har vært uten mobil en stund her nå, helt himmelsk!!

Men nå trenger jeg en ny en snart igjen :(

Synes man kan svare på SMS om man ikke gjør noe annet. Burte ikke være no stress med SMS, hvis det er no viktig så får de vel heller ringe.

Gjest Shira12
Skrevet

Faren min var syk også. Han hadde kols og var ganske sliten. Ikke kols pga røyk men pga jobben han hadde hele livet. Og ingen gadd å gjøre noe,

Jeg sovnet jeg i går :o)

Jeg blir bare helt matt. Det er eldre folk som ikke klarer seg selv, og så får de ikke noe tilbud. Noen har pårørendes som kan kjempe for dem, men ikke alle har det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg forbeholder meg retten til å være utilgjengelig på telefon når jeg ikke jobber.

Det innebærer at jeg ikke alltid gidder å styrte til for å svare når den ringer.

Folk får alltids gitt meg beskjed om det er noe. Herlighet, man har da 1) telefonsvarer 2) sms 3) mail.

Skrevet

Tar du ikke telefonen hvis ungene ringer til deg mens du er på ferie heller. Faren min tok ikke telefonen når jeg ringte og det var ene og alene fordi han satt død i lenestolen hjemme og jeg vil helst ikke at ungene skal tro at jeg er dø.

Hmm... trodde jeg fikk svart i sted, men finner ikke svaret. :-)

Som regle når det er snakk om ferie uten ungene, er det snakk om motorsykkelferie. Og i og med at jeg ikke er så veldig tilgjengelig når jeg kjører, er det like greit å bare la den ligge på nattbordet der vi bor.

Men, jeg sender alltid hjem en hilsen etter endt dag. :-)

Skrevet

Man må få lov til selv å bestemme hvor tilgjengelig man vil være! Det er ingen selvfølge at man alltid skal være tilgjengelig eller svare på telefoner/sms hele tiden.

Jeg synes det er direkte uhøflig å drive og ringe og sende meldinger når man er i sosialt lag med andre mennesker.

Selv forbeholder jeg meg retten til å svare når det passer meg... Det kan f.eks innebære at jeg slår av alle telefoner for å sove lenge om morgenen.... ikke svarer på meldinger hvis jeg er opptatt med noe annet/noen andre - med mindre det er viktig, og beskjeder _må_ gis da.

Gjest Signert
Skrevet

Jeg synes det rett og slett er uhøflig å ha uviktige telefonsamtaler når man er sammen med andre. De som har det, viser at de ikke har respekt for andres tid

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...