Gjest Kaste det? Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har igjen tre yoghurter som gikk ut på dato i går. Er det noe risikabelt å gi barna det? Ville dere tatt sjangsen på å gi de de i morgen tidleg også? 0 Siter
Gemini Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Absolutt ingen fare. Yoghurt og andre sure melkeprodukter holder seg flere dager over dato, forutsatt at de har vært lagret i kjøleskap. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Nei, youghurt er faktisk best noen dager over tida. 0 Siter
Mirabell Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Null problem, som de andre sier, yoghurt holder seg i dagevis over datoen hvis den står i kjøleskapet. Spiste en yoghurt i dag som hadde dato 1.01, den var helt OK. 0 Siter
Gjest fra i fjor Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Null problem, som de andre sier, yoghurt holder seg i dagevis over datoen hvis den står i kjøleskapet. Spiste en yoghurt i dag som hadde dato 1.01, den var helt OK. Jeg spiste en med dato 28.12 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Ikke noe problem, holder seg flere dager etter dato! 0 Siter
Gjest kaste det? Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Takk til alle dere som svarte. Siden dere alle mener at den fortsatt kan spises så skulle det vel være helt trygt. 0 Siter
Zarine Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Eg ville ikkje stussa på ein dag eller tre over datoen på yoghurt, nei. Det eg las om dette - info fra Tine eller mattilsynet eller kven det var, det var ei med peil i alle fall - var at om det ser bra ut, luktar og smaker bra, så ER det bra. Det fins ikkje "skjulte" feil på slike ting. 0 Siter
citygirl Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Yoghurt som er gått "bad" lukter helt jævlig. Lukter den godt som den pleier er det helt OK. Men jeg setter grensa på ei uke over dato - da gidder jeg ikke lukte engang;-) 0 Siter
Speak Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Youghurt er normalt holdbar mange dager over dato. Jeg hadde åpnet dem og smakt. Om alt føles OK er jeg sikker på at det er det. 0 Siter
Patsi Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Hvis de hadde luktet normalt, hadde jeg ikke vært redd for å spise de selv eller gi de til ungene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.