Gå til innhold

Hopping i bryst!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i lang tid slitt med hopping i brystet, spesielt før jeg sovner. Er sånn pulserende ubehageligheter, følelsen går også opp i halsen, den kan også komme i mindre grad nårtid som helst, mest når jeg tenker mye, eller trenger hardt, bøyer meg osv.. Når jeg får dette om natta så får jeg nesten alltid et lite angstanfall i ettertid. Jeg er redd for at dette kan være noe hjertefeil, kreft i bukspyttkjertel, elr tarmkreft noe? Eller at nyrer, lunger, lever holder på å dø?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har sannsynligvis ekstraslag/ekstrasystoler på hjertet. Det er veldig vanlig, og helt ufarlig :-) Alle har slike ekstraslag i løpet av døgnet, men det er ikke alle som kjenner dem.

Søk på Dr. Online på ekstraslag/ekstrasystoler, og du vil oppdage hvor mange det som er plaget med det, og finne mye informasjon. Det er viktig at du roer deg ned rundt det, for jo mer du engster deg, jo mer vil du merke til det. Men farlig er det ikke :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2084176
Del på andre sider

Du har sannsynligvis ekstraslag/ekstrasystoler på hjertet. Det er veldig vanlig, og helt ufarlig :-) Alle har slike ekstraslag i løpet av døgnet, men det er ikke alle som kjenner dem.

Søk på Dr. Online på ekstraslag/ekstrasystoler, og du vil oppdage hvor mange det som er plaget med det, og finne mye informasjon. Det er viktig at du roer deg ned rundt det, for jo mer du engster deg, jo mer vil du merke til det. Men farlig er det ikke :-)

ok takk, har ikke tenkt på ekstraslag.. har aldri kjent etter hjerterytmen mens dem skjer, leste at man var ekstra utsatt om man slet med angst og psysisk stress.. noe som jeg gjør da, men er jo alltid redd for at det kan være noe annet.. men er mest om natta jeg får disse store da, jeg ligger mye å hører på hjerterytmen om natta, også har rykninger og sånt, romling/luft i magen, bruke ende med et sånt hopp, så får jeg halveis angstanfall, så sovner jeg etter en stund.. sovner av med tanken på at jeg kommer til å dø osv.. men når jeg våkner opp er alt bra igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2084199
Del på andre sider

ok takk, har ikke tenkt på ekstraslag.. har aldri kjent etter hjerterytmen mens dem skjer, leste at man var ekstra utsatt om man slet med angst og psysisk stress.. noe som jeg gjør da, men er jo alltid redd for at det kan være noe annet.. men er mest om natta jeg får disse store da, jeg ligger mye å hører på hjerterytmen om natta, også har rykninger og sånt, romling/luft i magen, bruke ende med et sånt hopp, så får jeg halveis angstanfall, så sovner jeg etter en stund.. sovner av med tanken på at jeg kommer til å dø osv.. men når jeg våkner opp er alt bra igjen.

Ja, jeg vet hva du snakker om, for jeg sliter med dette selv i perioder. Det er utrolig ubehagelig, mens det står på som verst.

Jeg har det mest på formiddager, men det hender også om natta. Og jeg får også noen ganger noe som likner på angstanfall rundt dette.

Det har stor sammenheng med angst, redsel og stress. Så derfor har det lett for å bli slik at man får disse esktraslagene, man bli redd, og så blir det enda verre...Det er jo også typisk at man merker mest til det når man er i ro.

Jeg kan få det etter måltider, når jeg bøyer meg ned og - som du sier- når det er mye luft/rumling i magen.

Jeg lurer på om forskjellen på folk som kjenner, og ikke kjenner ekstraslagene, er nettopp angstnivået hos den personen det gjelder. Noen kan ha 2 ekstraslag i døgnet, og merke begge, og noen kan han flere hundre (tusen) uten å merke et eneste ett (ifg. Dr. Søyland på hjerte/kar-forumet).

Det er i hvert fall noe skikkelig herk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2084236
Del på andre sider

Gjest Jente31

Hei. Jeg har det også likedan. Skulle tro hjertet hoppet ut mange ganger! Pyton. Merker det, som du, når jeg har lagt meg og det er stille rundt meg. Og når jeg sliter, psykisk.

I forbindelse med høy puls ble jeg sjekket, og det er ikke noe galt med hjertet mitt iallfall:) Tror du kan ta det helt med ro, som Colette sier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2084248
Del på andre sider

Hei. Jeg har det også likedan. Skulle tro hjertet hoppet ut mange ganger! Pyton. Merker det, som du, når jeg har lagt meg og det er stille rundt meg. Og når jeg sliter, psykisk.

I forbindelse med høy puls ble jeg sjekket, og det er ikke noe galt med hjertet mitt iallfall:) Tror du kan ta det helt med ro, som Colette sier.

takk for svarene deres, føler meg mye bedre nå faktisk. :) men er enda redd når det skjer, uansett hva jeg vet og sånt, så hver gang det skjer så tenker jeg at nå stopper hjertet, eller et elr anna fusker i kroppen og jeg skal dø :z merker også når jeg trener sinnsykt mye også kjenner på halsen, så kjenner jeg sånn skurrete skrapete puls.. også noen ganger så går den sånn at den stopper opp hvert 2 slag å sånt.. ikke i takt.. når jeg ikke kjenner dunkene, så får jeg helt panikk.. blir helt apatisk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2087303
Del på andre sider

Annonse

takk for svarene deres, føler meg mye bedre nå faktisk. :) men er enda redd når det skjer, uansett hva jeg vet og sånt, så hver gang det skjer så tenker jeg at nå stopper hjertet, eller et elr anna fusker i kroppen og jeg skal dø :z merker også når jeg trener sinnsykt mye også kjenner på halsen, så kjenner jeg sånn skurrete skrapete puls.. også noen ganger så går den sånn at den stopper opp hvert 2 slag å sånt.. ikke i takt.. når jeg ikke kjenner dunkene, så får jeg helt panikk.. blir helt apatisk..

Nå er ikke jeg noen lege, men jeg har lest mye om dette med ekstraslag. Og det er akkurat slik de er. Noen kjenner det akkurat som om hjertet hopper over et slag, noen kjenner bare det harde dunket, og noen kjenner begge deler :-)

Husk at alle har ekstraslag og at det er helt normalt med opp til flere hundre i døgnet. Forskjellen er bare at du og mange andre kjenner dem, og andre ikke. Og dette tror jeg har med angst å gjøre.

Du har sannsynligvis utviklet en angst for ekstraslagene, og det er også veldig vanlig. Derfor får du nok den følelsen når det skjer. Og så kjenner du enda flere..Og dette kan lett bli en ond sirkel.

Prøv å la være å tenke på det, og ikke ta pulsen din i tide og utide. Det bare skremmer deg enda mer, og kan bli en lei uvane :-)

Hvis du går inn på hjerte-forumet så kan du lese mye om dette, og sannsynligvis bli beroliget. Hvis ikke så er det kanskje en ide at du går til lege, og får tatt et EKG, slik at dette kanskje kan berolige deg.

Ikke la dette dominere og ødelegge livet ditt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2087443
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nå er ikke jeg noen lege, men jeg har lest mye om dette med ekstraslag. Og det er akkurat slik de er. Noen kjenner det akkurat som om hjertet hopper over et slag, noen kjenner bare det harde dunket, og noen kjenner begge deler :-)

Husk at alle har ekstraslag og at det er helt normalt med opp til flere hundre i døgnet. Forskjellen er bare at du og mange andre kjenner dem, og andre ikke. Og dette tror jeg har med angst å gjøre.

Du har sannsynligvis utviklet en angst for ekstraslagene, og det er også veldig vanlig. Derfor får du nok den følelsen når det skjer. Og så kjenner du enda flere..Og dette kan lett bli en ond sirkel.

Prøv å la være å tenke på det, og ikke ta pulsen din i tide og utide. Det bare skremmer deg enda mer, og kan bli en lei uvane :-)

Hvis du går inn på hjerte-forumet så kan du lese mye om dette, og sannsynligvis bli beroliget. Hvis ikke så er det kanskje en ide at du går til lege, og får tatt et EKG, slik at dette kanskje kan berolige deg.

Ikke la dette dominere og ødelegge livet ditt :-)

i dag fikk jeg emda flere lignende dunk.. men nå var det ikke som en sprellende fisk.. nå kjente jeg bare at det smalt skikkelig bra inni brystet sånn.. oxo kom det enda et et par minutter etterpå.. følte angsten var på max etterpå men forsvant igjen.. merker også nå at pulsen er helt ustabil, den hopper dobbelt, og hopper over slag, og slår fort sakte fort sakte helt tilfeldig.... nå har jeg gått hele dagen og vært livredd.. er nummen i venstre side, og føler det suser i øra.. tror jeg skal dø.. og klare ikke stoppe å tenke det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2112723
Del på andre sider

i dag fikk jeg emda flere lignende dunk.. men nå var det ikke som en sprellende fisk.. nå kjente jeg bare at det smalt skikkelig bra inni brystet sånn.. oxo kom det enda et et par minutter etterpå.. følte angsten var på max etterpå men forsvant igjen.. merker også nå at pulsen er helt ustabil, den hopper dobbelt, og hopper over slag, og slår fort sakte fort sakte helt tilfeldig.... nå har jeg gått hele dagen og vært livredd.. er nummen i venstre side, og føler det suser i øra.. tror jeg skal dø.. og klare ikke stoppe å tenke det..

Huff, det høres skikkelig ekkelt ut. Men det er sikkert ikke farlig. Ekstraslag kan komme som serier også, og da er det selvfølgelig enda eklere. Jeg har også hatt det sånn i perioder, men plutselig blir det borte, og så merker jeg ingenting på lange tider.

Nå er det jo noen dager siden du skrev dette. Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2117911
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Huff, det høres skikkelig ekkelt ut. Men det er sikkert ikke farlig. Ekstraslag kan komme som serier også, og da er det selvfølgelig enda eklere. Jeg har også hatt det sånn i perioder, men plutselig blir det borte, og så merker jeg ingenting på lange tider.

Nå er det jo noen dager siden du skrev dette. Hvordan går det med deg nå?

Nå er det forandret litt, kjenner det mindre, men mer som et slags rykk i lungene, kjennes ut som det ikke er hjertet, men lungene, og da tenker jeg lungekreft.. også kommer det alltid om jeg ler mye, så kan ikke le lenger.. samt veldig mye når jeg trener og sånt, situps, så jeg er usikker på om det kanskje er noe annet også enn hjertet.. er bare en sånn kjapp stille dunk inni brystet mitt.. går vel tilbake til de skikkelige hjertedunkene også snart.. kanskje det er sånn lunge emfy et eller annet har hørt at leger tror det er angst, også plutselig bare dør man.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260921-hopping-i-bryst/#findComment-2155963
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...