Gå til innhold

Er det noen som har gode råd om Beh. av psoriasis?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest missita

Hei Kari!

Jeg kjenner en som ble betydelig bedre av alvorlig psoriasis med homeopatisk behandling.

Kanskje det kunne vært noe?

Mvh

Hallo!!!

Jeg har selv mye pso. i hodebunnen. Jeg har brukt Soraderm sjampo i en stund nå. Den hjelper kjempebra!!

Den fåes på resept.

Ellers finnes det også noe som heter Psorinol sjampo. Den skal visst hjelpe mot psoriasis. Har ikke prøvd den selv. Den kjøpes på helsekostforretninger.

• 1 måned senere...

Hallo!!!

Jeg har selv mye pso. i hodebunnen. Jeg har brukt Soraderm sjampo i en stund nå. Den hjelper kjempebra!!

Den fåes på resept.

Ellers finnes det også noe som heter Psorinol sjampo. Den skal visst hjelpe mot psoriasis. Har ikke prøvd den selv. Den kjøpes på helsekostforretninger.

Hei hei og takk for svar.

Jeg lurte på om du kanskje har noen gode råd til meg. Har skrevet ett inlegg også , men det er jo lov til å spørre.

Hvordan gjør du det inne i huset med flassinga di? Grunnen til at jeg spør er fordi at han som jeg er sammen med har jo psoriasis i hodebunnen , akkurat sånn som du. Og det som blir problemet er at det er jo flass absolutt over alt.

Jeg støvsuger flere ganger til dagen , rister / støvsuger senga hver dag. Badegulvet må vaskes to til tre ganger til dagen og dette er fryktelig tungt for meg.

Jeg tør ikke si noe til han , er så redd for at han skal bli såra på noe vis.

Men jeg klarer bare ikke gå å trø i flass over alt.

Håper ikke du syntes det var dumt at jeg spør deg sånn , men jeg kjenner ikke noen med psoriassis , så derfor lurte jeg på om du kanskje har noen gode råd til meg.

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen fra

Annonse

Psoriasis er jo en sykdom som det finnes en del medisinsk behandling for også, også medikament som er på resept. Har han prøvd å gå til lege?

JA han har gått til lege og prøvd mye , men ingenting som har virka.

Finnes der virkelig ingen kur for dette?

Med vennlig hilsen

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

JA han har gått til lege og prøvd mye , men ingenting som har virka.

Finnes der virkelig ingen kur for dette?

Med vennlig hilsen

Psoriasis er en kronisk sykdom. Vi har ingen kur som tar bort sykdommen, bare behandling som kan dempe aktiviteten. Har han vært hos hudlege? ved mer alvorlige former der vanlig behandling ikke hjelper så kan både lysbehandling og cellegift være ektuellt, men dette er behandling som hudleger tar seg av.

Psoriasis er en kronisk sykdom. Vi har ingen kur som tar bort sykdommen, bare behandling som kan dempe aktiviteten. Har han vært hos hudlege? ved mer alvorlige former der vanlig behandling ikke hjelper så kan både lysbehandling og cellegift være ektuellt, men dette er behandling som hudleger tar seg av.

Takk for svar.

Ja han har prøvd lysbeh. , men uten resultat.

Men jeg las om noe som heter Dermasink , som en får i både shampoo , spray og salve. Det er noe nytt som er kommet og som flere har blitt friske av , men de må bruke det regelmessig ellers får de tilbakefall. Har du hørt , eller hatt noe erfaring med det?

Med vennlig hilsen

Hallo!!!

Den fåes på resept.

Han har fått kjøpt den psorinol shampooen , og den har foreløpig virka litt..

Tusen takk for tipset..

Med vennlig hilsen

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Takk for svar.

Ja han har prøvd lysbeh. , men uten resultat.

Men jeg las om noe som heter Dermasink , som en får i både shampoo , spray og salve. Det er noe nytt som er kommet og som flere har blitt friske av , men de må bruke det regelmessig ellers får de tilbakefall. Har du hørt , eller hatt noe erfaring med det?

Med vennlig hilsen

Dermasink kjenner jeg dessverre ikke til.

Det høres ut som et usedvanlig hardnakket tilfelle av psoriasis. Jeg har dessverre ikke mer å tilføre, men kanskje dere burde snakke med hudlegen igjen.

sør i landet

Dermasink kjenner jeg dessverre ikke til.

Det høres ut som et usedvanlig hardnakket tilfelle av psoriasis. Jeg har dessverre ikke mer å tilføre, men kanskje dere burde snakke med hudlegen igjen.

Tusen takk for svar i hvert fall.

Med vennlig hilsen

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest Paul Ivar

Hei hei og takk for svar.

Jeg lurte på om du kanskje har noen gode råd til meg. Har skrevet ett inlegg også , men det er jo lov til å spørre.

Hvordan gjør du det inne i huset med flassinga di? Grunnen til at jeg spør er fordi at han som jeg er sammen med har jo psoriasis i hodebunnen , akkurat sånn som du. Og det som blir problemet er at det er jo flass absolutt over alt.

Jeg støvsuger flere ganger til dagen , rister / støvsuger senga hver dag. Badegulvet må vaskes to til tre ganger til dagen og dette er fryktelig tungt for meg.

Jeg tør ikke si noe til han , er så redd for at han skal bli såra på noe vis.

Men jeg klarer bare ikke gå å trø i flass over alt.

Håper ikke du syntes det var dumt at jeg spør deg sånn , men jeg kjenner ikke noen med psoriassis , så derfor lurte jeg på om du kanskje har noen gode råd til meg.

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen fra

Heisan!

Jeg har pso i hodebunnen, og flassing kan helt klart være ett problem. Men jeg mener du burde snakke med han om det. For hvis det faller av over alt fordi han klør seg, så kan jo dette gjøres andre steder... på værandaen som jeg bruker. Sjekk også min side om PSO, kanskje finner dere noen tips der. http://www.pip.no/pso/ Uansett så burde det være mulig å få bukt med det problemet.

mvh Paul

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...