Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som singel må jeg nå ordne alt selv, inkl. det jeg har minst peiling på; Bil

Skal bestille et nytt dørhåndtak på nettet. Men her opererer de med venstre og høyre, mens jeg sier førerside og passasjerside;)

Så hvis jeg skal ha nytt håndtak på passasjersiden, hvilken side blir det? Høyre eller venstre?

Jada, vet jeg "blond" nå;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Passasjersiden er jo på høyre side av bilen. Med mindre de opererer med noe helt annet system for høyre/venstre, så vil jeg tro at førersiden er venstre, og passasjersiden er høyre, ja ;)

Skrevet

Passasjersiden er jo på høyre side av bilen. Med mindre de opererer med noe helt annet system for høyre/venstre, så vil jeg tro at førersiden er venstre, og passasjersiden er høyre, ja ;)

Ja det blir iallefall det om en sitter inni bilen;) Og det var egentlig det jeg tenkte selv, men ble usikker.

Kanskje man skulle se bilen forfra?!

Æsj! Gremmer meg over å være så dum når det gjelder bil;(

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja det blir iallefall det om en sitter inni bilen;) Og det var egentlig det jeg tenkte selv, men ble usikker.

Kanskje man skulle se bilen forfra?!

Æsj! Gremmer meg over å være så dum når det gjelder bil;(

Det er klart, taket blir bunnen på bilen om du står opp ned også, og ditt høyre øre blir det venstre, om man ser deg forfra. Jeg tror det stemmer som jeg sa, i alle fall :)

Mista nikket
Skrevet

Hvilken side har du vikeplikt på? Høyre eller venstre?

Gjest catiki21
Skrevet

Hvilken side har du vikeplikt på? Høyre eller venstre?

Du har vikeplikt for de som kommer fra høyre. De som kommer fra høyre kan bare kjøre rett ut, men ikke alle veier da! Det vet jeg selv om jeg ikke har bil;)!

Mista nikket
Skrevet

Du har vikeplikt for de som kommer fra høyre. De som kommer fra høyre kan bare kjøre rett ut, men ikke alle veier da! Det vet jeg selv om jeg ikke har bil;)!

Så flink;-) Hvis Tula tenker på det, håper jeg hun vet hvor høyre og venstre er.

Gjest catiki21
Skrevet

Så flink;-) Hvis Tula tenker på det, håper jeg hun vet hvor høyre og venstre er.

Det håper jeg også hun gjør! Kan bli problematisk om ikke tula kan forskjellen på venstre og høyre. Noen må seriøst hjelpe henne;)!

Skrevet

Burde kanskje nevnt at jeg har et aldri så lite høyre/venstre-problem i utgangspunktet;)

Det ligger ikke naturlig for meg, og må ofte ressonere meg frem til hva som er hva. Derfor _må_ jeg ha det inn med teskje!

Mista nikket
Skrevet

Burde kanskje nevnt at jeg har et aldri så lite høyre/venstre-problem i utgangspunktet;)

Det ligger ikke naturlig for meg, og må ofte ressonere meg frem til hva som er hva. Derfor _må_ jeg ha det inn med teskje!

Tenk vikeplikten din. Sliter litt med det selv innimellom. Høyre, nei venstre, nei høyre var det.

Skrevet

Tenk vikeplikten din. Sliter litt med det selv innimellom. Høyre, nei venstre, nei høyre var det.

Jeg vet hva du mener;)

Vet at jeg har vikeplikt fra høyre, men det er ikke det jeg tenker når jeg stopper for biler fra høyre.

Jeg tenker at jeg stopper for biler som kommer mot passasjersiden

Vet det høres fjernt ut, men har alltid hatt dette problemet. Du kan være glad du ikke var sjåførlæreren min;)

Skrevet

Det håper jeg også hun gjør! Kan bli problematisk om ikke tula kan forskjellen på venstre og høyre. Noen må seriøst hjelpe henne;)!

Jeg vet heller ikke forskjell på høyre og venste, men når jeg kjører vet jeg veldig godt hvilken side jeg har vikeplikt fra :o)

Mista nikket
Skrevet

Jeg vet hva du mener;)

Vet at jeg har vikeplikt fra høyre, men det er ikke det jeg tenker når jeg stopper for biler fra høyre.

Vet det høres fjernt ut, men har alltid hatt dette problemet. Du kan være glad du ikke var sjåførlæreren min;)

Ja, kan tenke det ble noen ekstra grå hår der, ler

Skrevet

Jeg vet hva du mener;)

Jeg frustrerte også kjørelæreren min med det problemet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...