Gå til innhold

Oppkast.

Anbefalte innlegg

Gjest pårørende
Skrevet

Er kanskje et dumt spørsmål, men jeg prøver. Kan vel egentlig si jeg har bulimi. Lurer på om det er mere skadelig å legge ned sonde enn å kaste opp. Bruker jeg sonde vil jeg jo ha muligheten til å få opp alt, det blir jo nesten som å bli pumpet. Og det må jo være bedr for tennene. Bare lurer.

Gjest ikke sonde
Skrevet

Vel er tenner viktig men hva med resten av kroppen da?

Gjest pårørende
Skrevet

Vel er tenner viktig men hva med resten av kroppen da?

resten av kroppen klarer seg den.

Skrevet

Tror du ikke det er bedre for kroppen din at det tross alt blir igjen litt mat nedi der?

Jeg mener ikke å være spydig.

Gjest pårørende
Skrevet

Tror du ikke det er bedre for kroppen din at det tross alt blir igjen litt mat nedi der?

Jeg mener ikke å være spydig.

vet jeg trenger næring, men akkurat nå har jeg det bedre etter jeg har kastet opp.

Skrevet

vet jeg trenger næring, men akkurat nå har jeg det bedre etter jeg har kastet opp.

Da bør du ta kontakt med mental helses hjelpetelefon eller legevakt, og få hjelp. Det eneste du trenger hjelp til er å slutte å kaste opp, ikke hvordan du skal skåne tennene dine best mulig.

810 30 030!!

Dette er jo rett og slett bare et langtekkelig selvmord.

Skrevet

Men som du skriver i hovedinnlegget: en sonde tar alt.

Og det kan da umulig være bra for deg?

Gjest gå inn her
Skrevet

www.iks.no

Du skader ikke bare tennene med bulimi. Du skader fordøyelsesystemet. Du får mangelsykdommer i kroppen som for eksempel kan føre til beinskjørhet. Vil du brekke bein bare du nyser når du blir gammel?

Det finnes hjelp å få. Ikke hat deg selv så mye at du skader deg selv. Du er verdt og elske. Også av deg selv

ylvali1365381015
Skrevet

resten av kroppen klarer seg den.

Og det mot alle odds, vil jeg si.

Det er vold mot kroppen-mot deg selv- du bedriver. Du er syk og må få hjelp til å lokalisere hvor problemet ditt egentlig ligger.

Vel kan man holde seg oppe med anoreksi og bulimi i årevis, men før eller siden knekker du sammen, på flere måter.

Ta mot til deg og begynn veien mot et friskere liv. Du fortjener å spise, du fortjener å kose deg og du fortjener en velfungerende og sunn kropp!!

Du blir ikke et bedre menneske eller mer lykkelig av å nekte deg selv næring, ei heller er det sunt å være for tynn!

Lykke til!

Jeg håper du klarer å snu, bekjempe sykdommen din!

Mvh,

Mista nikket
Skrevet

Lurer egentlig på hva du virkelig mener og vil med dette spørsmålet ditt.

Skrevet

klarer vel ikke å kaste opp igjennom en sonde vel?? Men det ville nok spart tennene ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...