Gå til innhold

legevakta..Blir han sur hvis..


Gjest keitel

Anbefalte innlegg

Gjest keitel

Altså.. Jeg har en kronisk lidelse som eneklte ganger gir meg svært store smerter. De vanlige smertestillende jeg tar hjelper da ikke, og legevakta er alternativet. Hvis smertene kommer på natta eller i helga mener jeg..

Har ennå ikke benyttet meg av vakta, jeg er litt redd legen skal bli sur.. Det er jo ikke akutt egentlig, men en kronisk lidelse.. Hva tror dere??...Det dreier seg om slitasjegikt..og det er auau..

Og hva hvis jeg samtidig hadde bedt om ny resept på andre legemidler?? HVis jeg skulle trenge det mener jeg.. Er det misbruk hvis jeg ber om p-piller samtidig?? Fordi jeg nå engang var hos lege, ikke at jeg dro til legevakta for å få resept altså. En viss forskjell.. Eller hadde han blitt kjempesur da...?

Burde kanskje nevne at jeg har legeskrekk.. Så jeg gåe helst ikke til lege.. Derfor kunne det jo vært greit å ordna andre resepter når jeg MÅTTE til lege..?? For da har jeg liksom kommet så langt..

HVis dere skjønner..

Eller ble dette kjempeteit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annemette

Kan du ikke bestille en time hos din ordinære lege og spørre om medisiner du kan ta hvis du blir dårlig da? Hvis du VET at du av og til får smerter, er det jo ingen grunn til å vente til de kommer før du drar til legen?

Ellers synes vel ikke jeg at slitasjegikt høres ut som en legevakt-sak. Og min lege (som også er legevaktlege) hadde iallefall blitt sur hvis jeg hadde spurt om resept på p-piller samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Ja, begge problemene du beskriver er klart misbruk av legevakten.

Hva kan legevakten gjøre med slitasjegiktsmerter som ikke kan ordnes med en vanlig legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keitel

Ja, begge problemene du beskriver er klart misbruk av legevakten.

Hva kan legevakten gjøre med slitasjegiktsmerter som ikke kan ordnes med en vanlig legetime?

Fordi 1250 mg naproxen ikke holder når jeg får et realt utbrudd kanskje??? En helg til i helvete ser jeg ikke frem til. Jeg var hos legen min en gang midt i uka fordi jeg fikk j......vondt, og da fikk jeg sprøyte, som faktisk hjalp. Men jeg har liksom ikke skapet fullt av morfin ol,,,. Jeg går faktisk på medisiner, men innimellom blir det for jævlig, og jeg blir dårlig i hele kroppn.

Så skal jeg da bare grine meg gjennom en hel helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 1250 mg naproxen ikke holder når jeg får et realt utbrudd kanskje??? En helg til i helvete ser jeg ikke frem til. Jeg var hos legen min en gang midt i uka fordi jeg fikk j......vondt, og da fikk jeg sprøyte, som faktisk hjalp. Men jeg har liksom ikke skapet fullt av morfin ol,,,. Jeg går faktisk på medisiner, men innimellom blir det for jævlig, og jeg blir dårlig i hele kroppn.

Så skal jeg da bare grine meg gjennom en hel helg?

Fikk du kortisonsprøyte?

Hvis du får et smertehelvete som oppstår i helgen når din primærlege ikke er å få tak i, kan du jo forsøke å ringe legevakten før du reiser.

Hør om de kan hjelpe deg, det finnes faktisk folk som er hyggelige og hjelpsomme og uansett er det ikke farlig å ta en telefon.

Jeg har selv migrene (uten at det har noe som helst sammenheng med din sykdom) og har hatt så sterke smerter at jeg måtte ringe legevakten en helg. Fikk hjelp med en gang og behandling som virket etter kort stund.

Jeg syntes det er merkelig om du ikke skulle få hjelp i en slik situasjon. Med tanke på at det sitter fyllesvin med kutt i panna å venter på tur, blir jeg litt arg for å si det mildt.

Prøv du og lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor før påske når jeg skulle ha ny p-pilleresept, rakk jeg ikke legekontoret, og havna hos legevakta (Legevakta bruker lokalene til legekontoret utenom åpningstidene), og hun i skranken sa at legevakta ikke skriver ut p-pilleresepter.

Tror nok han ville blitt litt irritert om du hadde spurt om det, men så er det altså ingen vits i, i utgangspunktet.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noor@lis

Fordi 1250 mg naproxen ikke holder når jeg får et realt utbrudd kanskje??? En helg til i helvete ser jeg ikke frem til. Jeg var hos legen min en gang midt i uka fordi jeg fikk j......vondt, og da fikk jeg sprøyte, som faktisk hjalp. Men jeg har liksom ikke skapet fullt av morfin ol,,,. Jeg går faktisk på medisiner, men innimellom blir det for jævlig, og jeg blir dårlig i hele kroppn.

Så skal jeg da bare grine meg gjennom en hel helg?

Hva er poenget med å spørre hvis du ikke liker svaret du får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...