Gå til innhold

legevakta..Blir han sur hvis..


Gjest keitel

Anbefalte innlegg

Gjest keitel

Altså.. Jeg har en kronisk lidelse som eneklte ganger gir meg svært store smerter. De vanlige smertestillende jeg tar hjelper da ikke, og legevakta er alternativet. Hvis smertene kommer på natta eller i helga mener jeg..

Har ennå ikke benyttet meg av vakta, jeg er litt redd legen skal bli sur.. Det er jo ikke akutt egentlig, men en kronisk lidelse.. Hva tror dere??...Det dreier seg om slitasjegikt..og det er auau..

Og hva hvis jeg samtidig hadde bedt om ny resept på andre legemidler?? HVis jeg skulle trenge det mener jeg.. Er det misbruk hvis jeg ber om p-piller samtidig?? Fordi jeg nå engang var hos lege, ikke at jeg dro til legevakta for å få resept altså. En viss forskjell.. Eller hadde han blitt kjempesur da...?

Burde kanskje nevne at jeg har legeskrekk.. Så jeg gåe helst ikke til lege.. Derfor kunne det jo vært greit å ordna andre resepter når jeg MÅTTE til lege..?? For da har jeg liksom kommet så langt..

HVis dere skjønner..

Eller ble dette kjempeteit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annemette

Kan du ikke bestille en time hos din ordinære lege og spørre om medisiner du kan ta hvis du blir dårlig da? Hvis du VET at du av og til får smerter, er det jo ingen grunn til å vente til de kommer før du drar til legen?

Ellers synes vel ikke jeg at slitasjegikt høres ut som en legevakt-sak. Og min lege (som også er legevaktlege) hadde iallefall blitt sur hvis jeg hadde spurt om resept på p-piller samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Ja, begge problemene du beskriver er klart misbruk av legevakten.

Hva kan legevakten gjøre med slitasjegiktsmerter som ikke kan ordnes med en vanlig legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keitel

Ja, begge problemene du beskriver er klart misbruk av legevakten.