Gå til innhold

valpefett

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter med det såkalte berømte valpefettet... jeg er 160 cm og veier sikkert rundt 60 kg.. (sist jeg veide meg veide jeg 59) jeg føler meg tykk.. de eneste gangene jeg føler meg normal er når jeg ikke spiser...men jeg greier ikke å la være.. alt er fristende... men jeg spiser ikke sjokolade og annet godteri jeg drikker heller ikke brus.. men det er brød jeg digger... jeg kan spise mye noen ganger... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... jeg slanket meg i en periode på 5 uker da gikk jeg ned 4 kg.. nå har jeg gått opp igjen fordi jeg har spist veeeldig mye...jeg greier det ikke snart mer.. noen ganger blir jeg ganske deppa..fordi dette + at jeg har veldig mye lekser snart eksamen og eks kjæresten min som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med... jeg har noen ganger tenkt på selvmord.. men aldre liksom stått nær til å gjøre det.. bare tenkt på hva folk ville har gjort hvis jeg døde.. at alt ville blitt bra da.. jeg er ikke ei som går med selvmords tanker hele dagen... jeg tenker på mat hele dagen.. det er enklest å la være å spise om morgenen.. så nå lurer jeg på hva jeg liksom kan gjøre for å glemme mat litt... girl thing 15år

Skrevet

spis forkosten din, for da blir du ikke så søthungri utover dagen og så blir forbrenningen bedre og!! kutt ikke ut frokosten, det har jeg lært når det gjelder slanking!! skal jo egentlig ikke kutte ut noe i det hele tatt, spis litt og mange ganger, så slipper du å tenke på det hele tiden fordi en er sulten heele tiden....det at en er mett betyr ikke at en blir feit av, man bare lurer kroppen litt, ved å spise lite og ofte..og sunt!! (grovt og protein og fiber og vann og og)

:)

Laila Sundgot Schneider, Lege
Skrevet

Kjære girlthing! Jeg får inntrykk av at du sliter alene. Du beskriver foruten ditt vanskelige forhold til mat, vekt, kropp og utseende også vonde tanker i forhold til det å ta ditt eget liv. For mange er det vanskelig å vite hva som egentlig medfører at de sliter slik som du også beksriver at du gjør. Mange har funnet redningen ved å våge å åpne opp for sitt problem, selv innse, skjønne , forstå at de trenger hjelp. Jeg råder deg til å snakke med en du stoler på; mor, far, søsken, tante, onkel, venninne, venn, lærer, rådgiver eller søke hjelp hos fagpersoner som helsesøster, lege. Du kan også kontakte selvhjelperorganisasjonene dersom det føles mer riktig for deg som; Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser, internett; www.iks.no eller Anoreksia- Bulimia-Foreningen, internett; www.abf.no. Du ønskes lykke til med å ha mot, kraft, vilje til å søke hjelp!

Gjest minime
Skrevet

spis forkosten din, for da blir du ikke så søthungri utover dagen og så blir forbrenningen bedre og!! kutt ikke ut frokosten, det har jeg lært når det gjelder slanking!! skal jo egentlig ikke kutte ut noe i det hele tatt, spis litt og mange ganger, så slipper du å tenke på det hele tiden fordi en er sulten heele tiden....det at en er mett betyr ikke at en blir feit av, man bare lurer kroppen litt, ved å spise lite og ofte..og sunt!! (grovt og protein og fiber og vann og og)

:)

to brødskiver til frokost og lunch og en liten-normal stor porsjon med middag samt at du ikke spiser mellom måltidene er alt som skal til for at du skal gå ned i vekt - og det beste av alt er at du ikke vil føle deg sulten til noen tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...