Gå til innhold

tillegg2fortsettes

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei

Jeg må bare tilføye at da jeg hadde den perioden med ekstraslag + hurtig puls 100 -130 som varte i 2 timer . Var til EKG som viste sinusrytme. Under selve registreringen hadde jeg ikke ekstraslag men jeg hadde det sekunder før og sekunder etter ekg registeringen. Legen sa det ikke hadde noen betydning om ekstraslagene vistes på EKG eller ikke for alt var normalt uansett. Hun lyttet i tillegg og da merket hun ekstarslagene. Rytmen må vel ha vært normal uansett ekstraslag eller ikke for det snur seg vel ikke på sekunder eller hva. Dette ble litt rotete, men det jeg merner er at det er vel ikke sannsynlig at jeg hadde sinusrytme under den hurtige pulsen og en annen farligere rytme når jeg hadde ekstraslagene. Som sagt kom de både sekunder før EKG og sekunder etter EKGHvis du orker å svare på dette også skal jeg prøve å ikke mase med mine spørsmål mere.

PS i dag hadde jeg ett ekstraslag uten å bli redd. Da er det vel framgang ikke sant. PÅ forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26119-tillegg2fortsettes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Anonymous.

Ekstraslag-aktivitet er oftest helt vilkårlig opptredende, og det er derfor ikke så sjelden vi ser at personer, som opplever sine ekstraslag besværlige, har helt normal og regelmessig hjerteaksjon under registrering av EKG, men at de får adskillige ekstraslag like etter.

Det snur seg faktisk på sekundet, som du karakteriserer det.

Lykke til videre med din "autogene" trening for å få bearbeidet dette, og dermed klare å ignorere ekstraslagene, og akseptere dem som det de er, nemlig et normalt fenomèn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26119-tillegg2fortsettes/#findComment-108004
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...