Solsikkefrø Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Noen som vet om en bra side hvor jeg kan søke etter mine forfedre? Takketakk på forhånd 0 Siter
fresja Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listtema&debatt=brukar&spraak= 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jeg fant hele slektstavla mi ved å skrive inn min avdøde bestefar på Google. 0 Siter
fresja Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 http://www.disnorge.no/genress/index.php?todo=visKategori&kid=99999 0 Siter
Sofline Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Denne siden har i alle fall mange informasjoner. http://www.digitalarkivet.no 0 Siter
Gjest jada mhm Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Denne siden har i alle fall mange informasjoner. http://www.digitalarkivet.no hvor søker jeg da? ble litt forvirra jeg 0 Siter
Gjest jada mhm Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 fant du ut av ting? kunne tenke meg litt forskning selv,men skjønnte lite av disse sidene 0 Siter
Sofline Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 hvor søker jeg da? ble litt forvirra jeg Det er jo ikke sånn at det ligger slektstrær klare. Finner du det et sted, er du heldig, for da er det noen som har gjort jobben for deg fra før (men moroa forsvinner jo). Du kan søke øverst i den blå linja. Trykk på årstallene (folketellinger) eller "søk". Under "søk" kan du søke etter fylke fylke type kilde (f.eks. kirkebøker, dåp). Det er desverre ikke alt som er registrert her ennå. Vet du f.eks. navn på oldemora di, kan du søke på navnet hennes (husk på at man ikke hadde noen faste stavemåter av navn). Finner du ut når hun ble døpt, finner du navnet på foreldrene hennes. Osv. 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 fant du ut av ting? kunne tenke meg litt forskning selv,men skjønnte lite av disse sidene Jeg fant ikke ut av det jeg heller, det var vanskelige sider syns jeg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Denne siden har i alle fall mange informasjoner. http://www.digitalarkivet.no Jeg fant ut at faren min het noe helt annet enn jeg trodde. Han hadde kortet ned navnet sitt ganske mye og jeg har aldri hørt det. Utrolig. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fant ut at faren min het noe helt annet enn jeg trodde. Han hadde kortet ned navnet sitt ganske mye og jeg har aldri hørt det. Utrolig. Slektsforskning er moro! :-) Især når man finner ut spesielle ting. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Slektsforskning er moro! :-) Især når man finner ut spesielle ting. Jeg fant oldeforeldrene mine også. Men så sa det stopp for det er mange kirkesogn rundt Grünerløkka og flere av kirkene hadde ikke kirkebøker som var lagt inn. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fant oldeforeldrene mine også. Men så sa det stopp for det er mange kirkesogn rundt Grünerløkka og flere av kirkene hadde ikke kirkebøker som var lagt inn. Hos meg har det også sagt stopp på noe søkning i Oslo. Men slekta mi på Vestlandet har jeg funnet helt tilbake på 1600-tallet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Hos meg har det også sagt stopp på noe søkning i Oslo. Men slekta mi på Vestlandet har jeg funnet helt tilbake på 1600-tallet. Jeg har hele slekta til mora mi. Oldefaren min døde i Amerika, han hadde 34 unger med 4 forskjellige koner og da han emigrerte så lot han alle ungene til de tre første konene være igjen Norge men tok med seg siste kona og ungene hennes. De første konene døde i barsel alle sammen. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har hele slekta til mora mi. Oldefaren min døde i Amerika, han hadde 34 unger med 4 forskjellige koner og da han emigrerte så lot han alle ungene til de tre første konene være igjen Norge men tok med seg siste kona og ungene hennes. De første konene døde i barsel alle sammen. Oi, litt av en storfamilie. :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Oi, litt av en storfamilie. :-) Tenk deg at han dro fra 28 av dem. Bestefaren min var 7 år. Jeg aner ikke hvor han havnet,bodtsett fra at han giftet seg med bestemora mi. Ingen som har snakket om det før og nå er det ingen å spørre. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Tenk deg at han dro fra 28 av dem. Bestefaren min var 7 år. Jeg aner ikke hvor han havnet,bodtsett fra at han giftet seg med bestemora mi. Ingen som har snakket om det før og nå er det ingen å spørre. Aner du ikke hvor bestefaren din havnet? 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Aner du ikke hvor bestefaren din havnet? Nei, jeg har aldri hørt om det. Jeg visste han mistet mora si tidlig og at han ikke hadde hatt det noe bra når han vokste opp. Han døde når jeg var 12 så kanskje ikke så rart at jeg ikke spurte. Men nå er jeg nysgjerrig. Mange hemmeligheter som kommer ut når man ser på slektstre, ting man ikke aner noe om. 0 Siter
Sofline Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Nei, jeg har aldri hørt om det. Jeg visste han mistet mora si tidlig og at han ikke hadde hatt det noe bra når han vokste opp. Han døde når jeg var 12 så kanskje ikke så rart at jeg ikke spurte. Men nå er jeg nysgjerrig. Mange hemmeligheter som kommer ut når man ser på slektstre, ting man ikke aner noe om. Aha... Nå skjønner jeg. Du aner ikke hvor han havnet etter at faren dro fra ham. Jeg er heldig som har besteforeldre som er veldig glade i å fortelle om "gamle dager". 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Aha... Nå skjønner jeg. Du aner ikke hvor han havnet etter at faren dro fra ham. Jeg er heldig som har besteforeldre som er veldig glade i å fortelle om "gamle dager". Jeg har hatt ei gammel tante som har fortalt meg historier så jeg vet mye fra faren min sin side. Men det er vanskelig å finne hvem som ble født i vilken kirkesogn rundt 1850, selv om jeg vet navn. Her i Oslo var det tydeligvis mange kirkesogn, jeg vet ikke om de tilhørte Grønland, Domkirken, Jakob, Paulus eller Petrus. De flyttet jo stadig også på denne tida og det hjelper ikke at jeg vet adressene de bodde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.