Signaturelle Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Kjøpte to pakker karbonadedeig (fabrikkpakket) som har best før dato i dag. Pleier å steke opp og fryse ned, men ser at begge pakkene har blåst seg opp en god del. Dette kan kanskje være et tegn på at jeg ikke burde spise karbonadedeigen? Eller? Skyldes ikke dette gass fra bakterier? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Synes ofte de pakkene er litt oppblåst, jeg - også før datoen går ut. Du lukter det nok - om de ikke er OK å spise? 0 Siter
Gjest blame Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 At pakkene har blåst seg opp, pleier å være et veldig dårlig tegn. Vanligvis blir ikke matvarer dårlige når klokka passerer et minutt over midnatt inn i det nye døgnet, slik mange virker å tro, men når pakningen har blåst seg opp, så ville ikke jeg tatt sjansen. Er du fortsatt i tvil, åpne pakningen og lukt på innholdet, da merker du det definitivt hvis den er blitt dårlig 0 Siter
Signaturelle Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 At pakkene har blåst seg opp, pleier å være et veldig dårlig tegn. Vanligvis blir ikke matvarer dårlige når klokka passerer et minutt over midnatt inn i det nye døgnet, slik mange virker å tro, men når pakningen har blåst seg opp, så ville ikke jeg tatt sjansen. Er du fortsatt i tvil, åpne pakningen og lukt på innholdet, da merker du det definitivt hvis den er blitt dårlig De går altså ut på dato i dag,men har vært oppblåste i flere dager. 0 Siter
Babette Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Ikke spis den! Oppblåst er ikke bra! Og står det virkelig 'best før'? Trodde det sto 'holdbar til' på ferske kjøttprodukter. 0 Siter
Signaturelle Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Ikke spis den! Oppblåst er ikke bra! Og står det virkelig 'best før'? Trodde det sto 'holdbar til' på ferske kjøttprodukter. Jeg var litt kjapp - siste forbruksdag står det. Luktet egg. Er det bra eller dårlig? 0 Siter
Babette Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg var litt kjapp - siste forbruksdag står det. Luktet egg. Er det bra eller dårlig? Som kokt egg? Hydrogensulfid? Æsj, hiv den. Det er ikke alltid ferskt kjøtt holder seg så lenge som det skal. Butikkene har det ikke alltid kaldt nok i kjøledisken. Og noen ganger ligger det jo en fem meter høy haug med pakker oppå hverandre, da må det nødvendigvis bli for varmt øverst. 0 Siter
Signaturelle Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Som kokt egg? Hydrogensulfid? Æsj, hiv den. Det er ikke alltid ferskt kjøtt holder seg så lenge som det skal. Butikkene har det ikke alltid kaldt nok i kjøledisken. Og noen ganger ligger det jo en fem meter høy haug med pakker oppå hverandre, da må det nødvendigvis bli for varmt øverst. kjedelig, sånt koster jo. 0 Siter
Babette Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 kjedelig, sånt koster jo. Vil du heller fly på dass i hele natt? 0 Siter
Signaturelle Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Vil du heller fly på dass i hele natt? nei, jeg kastet det jeg. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 De går altså ut på dato i dag,men har vært oppblåste i flere dager. Hvis pakkene er mer oppblåste nå enn da du kjøpte de, hadde jeg vært skeptisk. Har du tatt luktetesten? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.