Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til Thailand om tre uker og har tatt de vanlige vaksinene inklusive turistdiare-drikkevaksine.

Noen forteller oss at det moskitoen kan være ekkel for noen - spesielt kvinner. Hva kan vi gjøre for å hindre problemer fra den kanten - og hva er lurt å gjøre om uhellet er ute? Er det noe vi kan gjøre før vi reiser?

Vi skal bo i Phuket-området og hører at der nylig har vært Legionella på et hotell der. Er det mulig å ta noen forhåndsregler for dette?

Generelt - hva bør vi ha med i reiseapoteket for å ha en hyggelig reise?

Takk for hjelpen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva legionella angår er det ikke annet å gjøre enn å holde seg unna Grand Tropicana hotel på Patong.

Det er ingen indikasjoner på at det er fare på ferde andre steder.

Ingen grunn til å ta noen forhåndsregler, men akkuret det hotellet skal i hvert fall ikke jeg bo på.

Mygg: Har søkt litt på dette selv, og får ikke inntrykk av at dette er noe problem på Phuket på denne tiden av året.

Men det anbefales likevel å ta med myggmiddel. "Mygga" skal visstnok være veldig effektivt.

Her:

http://tinyurl.com/2pb4dp

Jeg får ikke inntrykk av at behovet er stort i jan/feb, men den er helt sikkert veldig kjekk å ha dersom du f.eks. skal på elefantsafari i jungelen.

Når det gjelder mat og hygiene og resieapotek:

Jeg fikk beskjed på vaksinasjonskontoret om å være svært påpasselig med håndhygienen. Langt mer enn i Norge. Ikke drikk halve sjøen. Sørg for at maten er kokt eller stekt. Ikke spis biffen "rare". Vær forsiktig med salater.

Drikk flaskevann, og bruk også flaskevann til tannpussen.

Men Phuket skal være et veldig trygt sted hva mageproblemer angår.

Selv går jeg for Idoform under hele oppholdet. Begynner noen dager før avreise.

Har med Imodium just in case.

En shot med bitter (Jæger, Underberger eller lignende) om morgenen skal visstnok også drepe mye drit. :)

Thailand har meget gode leger, og utvalget på apoteket er stort, så ved problemer får du nok hjelpen du skal ha.

Men det beste er å unngå problemene, og det gjøres ved sunt vett i forhold til mat og god håndhygiene.

Og viktigst av alt: Vis seriøst vett i trafikken. Her råder den sterkestes rett, og du stoler ikke på at større biler stopper for mindre biler eller biler/mopeder for fotgjengere.

Det dør utrolig mange i trafikkuhell på Phuket vært eneste år.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...