Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har over en periode på flere måneder følt meg slapp og sliten, og har ofte vært syk. Dette har stor innvirkning på humøret og konsentrasjonsevnen på skolen. Jeg har håpet det skulle gå over, men det har tvert imot bare blitt verre den siste tiden. Jeg har misstanke om at slappheten kan komme av mangel på jern eller andre mineraler, eller at det er ett virus som forårsaker den. Jeg har vært vegitarianer i tre år, og kanskje ikke vært påpasselig nok med å få i meg tilstrekkelig med jern, proteiner og mineraler, selv om jeg ellers spiser sundt.

Hva tror dere er årsaken til denne slappheten og hva kan jeg gjøre for å bli bedre? Kan det være ett virus?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26177-mangel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til My83

Det er ikke umulig at du kan mangle jern eller ha forstyrrelser i andre organsystemer. Kostomlegging slik du nevner kan gi manglende inntak av viktige proteiner, samt ubalanse i mineraler. En langvarig virusinfeksjon høres mindre sannsynlig ut. Jeg synes du bør oppsøke legen din for videre undersøkelser og evt nødvendige blodprøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26177-mangel/#findComment-107897
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...