Gjest ProfiLaxie Skrevet 30. april 2001 Skrevet 30. april 2001 Blir det gjort noe fra "samfunnets side" for å forebygge spiseforstyrrelser? Finnes spesielle "programmer"/"prosedyrer"? I såfall hva? Noen som strever med dette som veit noe som kunne vært gjort som kunne hindra en SF i å utvikle seg? 0 Siter
Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient Skrevet 30. april 2001 Skrevet 30. april 2001 Kjære Profilaxie Det er ikke et prioritert område. Egentlig er det vanskelig med sikkerhet å si hva som best ville hjelpe i forhold til ønsket om at ferre skal utvikle spiseforstyrrelser. Dette fordi ingen med sikkerhet kan si hvilke forhold som bestemmer at en utvikler en spiseforstyrrelse. De fleste er imidlertid enige om at det å gi barn og unge en god selvfølelse ville forebygge det meste. Andre vil fokusere på å redusere presset knyttet til det å skulle ha en viss kroppsform eller størrelse. Jeg tror imidlertid at dere som opplever problemet selv kan ha noen klare og viktige meninger om hva som kunne ha medvirket til å redusere risiko for at peroner utvikler mer eller mindre alvorlige spiseforstyrrelser. 0 Siter
Gjest minime Skrevet 2. mai 2001 Skrevet 2. mai 2001 Kjære Profilaxie Det er ikke et prioritert område. Egentlig er det vanskelig med sikkerhet å si hva som best ville hjelpe i forhold til ønsket om at ferre skal utvikle spiseforstyrrelser. Dette fordi ingen med sikkerhet kan si hvilke forhold som bestemmer at en utvikler en spiseforstyrrelse. De fleste er imidlertid enige om at det å gi barn og unge en god selvfølelse ville forebygge det meste. Andre vil fokusere på å redusere presset knyttet til det å skulle ha en viss kroppsform eller størrelse. Jeg tror imidlertid at dere som opplever problemet selv kan ha noen klare og viktige meninger om hva som kunne ha medvirket til å redusere risiko for at peroner utvikler mer eller mindre alvorlige spiseforstyrrelser. Jeg fikk sf pga mobbing, jeg ble ikke mobbet for utseende, men mobbingen fikk meg til å føle meg dårligere enn alle andre, jeg fikk et utrolig dårlig selvbilde. Slankingen var det eneste jeg syntes var bra med megselv. Jeg fikk til noe ingen andre i venneflokken klarte, nemlig å ikke spise noen ting på mange dager. Jeg vil gjerne oppfordre andre til å ikke mobbe. Det hadde hjulpet meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.