Gå til innhold

Fylleangst og et løfte om et nytt og bedre liv...

Anbefalte innlegg

liljensverden

Jauda... fylleangst ja...

Har vi kjent på den før? Jeg har faktisk bare opplevd det en gang. Men jeg kan med hånden på hjerte si at jeg har det i dag.

Også har man dette velkjente fenomentet og frasen "jeg skal aaaaldri mer drikke!!!" Hørt den før, kanskje?

Så nå sitter jeg her og kjenner på dette grenseløst uggete tullet alkoholen fører med seg og har lovet meg selv at med en gang fyllesjuka er over skal jeg AAAALDRI mer drikke så mye!

Men det fine, skjønner dere. Ja, for det finnes noe fint med denne "nå-skal-alt-bli-så-mye-bedre-og-jeg-skal-skjerpe-meg-frasen". Det kan hende man faktisk gjør noe med det.

Før jeg startet på mitt nåværende studie, studerte jeg psykologi. Det vil si; jeg begynte, og ønsket så hjertelig å gjøre det bra. Men studiet ble for tungt, og jeg ble dårlig. Måtte derfor slutte. Klarte ikke tanken på sååå mange år på skolebenken for å bli psykolog. Jeg var jo bare i et ekstremt behov for hundre tusen psykologer selv... Hva hadde vel syke meg på et slikt studie og gjøre tenkte jeg??? Så jeg bestemte meg for at jeg ikke kom til å klare det, eller fullføre. Jeg liksom fant ut at ejg var og er syk og kommer alltid til å være det og derfor må ende opp som kassadame på kiwi...

Allikevel undersøkte jeg mulighetene hvert år og siklet etter å søke meg inn på nytt, på en litt annen terapaut-utdannelse, men har aldri turt.

Så midt i min fylleangst fant jeg fram telefonnummeret til dette studie og ringte denne veilederen som jeg har ønsket å ringe i mange år for å høre om også jeg, med min fylleangst og historie, kan ha sjans på et slikt studie.

Det er ikke oppstart før i oktober 2007 og da har jeg fullført en heavy runde med gruppeterapi.

Og veilederen sa JA. Veilederen mente at med mine erfaringer kan jeg ha store muligheter for å bli en ypperlig terapaut og at studentene også gjennomgår terapi underveis i studiet. Han mente at det gruppeterapiprogrammet jeg skal gjennomgå kan bidra positivt til studiet!! Han sa at når jeg får bearbeidet mine traumer kan jeg bidra stort og at det ikke trenger å være feil at jeg studerer mens jeg bearbeider, så lenge jeg føler at jeg klarer det.

Så på mandag skal jeg snakke med aetat om jeg kan slenge meg over på dette studiet. Jeg er på yrkesrettet attføring, så jeg er litt avhengig av deres støtte rent økonomisk.

Så jadda... Så denne fylleangsten har faktisk fått meg til å love meg selv å prøve på det jeg nå lenge ikke har våget. Det er ikke sikkert det går. Kanskje jeg til og med finenr ut at jeg ikke vil allikevel, men jeg skal prøve!! Jeg kan i det minste gi drømmen min en sjans!

LENGE LEVE FYLLEANGST!!!

Fortsetter under...

heia..

du kommer til å bli en flott terapeut som vil hjelpe mange der ute, ikke bare med dine vonde opplevelser og bearbeidelser, men også ditt mot og din vilje til å se frem og finne løsninger.. du er så klar over ting..

ja du definitivt en jeg ville ha sendt mennesker til for å få hjelp..

kjempe stolt av deg..

en klem..

Annonse

liljensverden

Det er den beste nyheten jeg har hørt på aldri så lenge! Flott!

Og masse, masse lykke til!

Takk!

Men jeg blir litt svett i øra når jeg tenker på hvor mange år til jeg nå plutselig får på skolebenken... Jeg vil jo gjøre ferdig denne utdannelsen jeg går nå også.

Hmm... hvis jeg begynner på terapaututdannelsen til høsten, så er jeg ferdig utdanna og spesialisert i *kremt* 2015!!!! *grøsse*

MEN DET ER VEL VERDT DET!?! =)

liljensverden

heia..

du kommer til å bli en flott terapeut som vil hjelpe mange der ute, ikke bare med dine vonde opplevelser og bearbeidelser, men også ditt mot og din vilje til å se frem og finne løsninger.. du er så klar over ting..

ja du definitivt en jeg ville ha sendt mennesker til for å få hjelp..

kjempe stolt av deg..

en klem..

Tusen takk!

Det var godt å høre. =) Håper jeg kan bidra med noe ute i denne store stygge verden..

Om jeg bare kan hjelpe noen få. kanskje til og med bare en... Så er det verdt det.

Takk!

Men jeg blir litt svett i øra når jeg tenker på hvor mange år til jeg nå plutselig får på skolebenken... Jeg vil jo gjøre ferdig denne utdannelsen jeg går nå også.

Hmm... hvis jeg begynner på terapaututdannelsen til høsten, så er jeg ferdig utdanna og spesialisert i *kremt* 2015!!!! *grøsse*

MEN DET ER VEL VERDT DET!?! =)

2015????

det er jo 1 million år til?

Jeg veit!!!! Men det er litt deltid også.. Grunnutdanningen er jo på 5 år. Og etterutdanningen (spesialiseringen) er på 3. Det er faderullan meg 8 år det!!!

Mulig jeg har misforstått litt...trodde ikke det tok så lang tid. Men 2015 kan sikkert være et bra år det også :-)

liljensverden

Mulig jeg har misforstått litt...trodde ikke det tok så lang tid. Men 2015 kan sikkert være et bra år det også :-)

Mye er på deltid, men denne utdannelsen er bygget opp slik. Hadde det vært heltid, hadde det selvfølgelig gått fortere.

Men men... da har jeg lenger tid på å bearbeide mine egne spøkelser før jeg skal begynne på andres. =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...