Gå til innhold

Hjelp meg å finne et mellomnavn :)


Gjest ulrikken i dag

Anbefalte innlegg

André passser jo til nesten alle jentenavn også, Julie Andre, Marit Andre, Monica Andre, Siri Andre, Tone Andre, osv. :)

Marie, som er jentevarianten av "fornavn 2 på topp", passer også til nesten alt.

Så guttebarnet bør hete Samuel Marie, evt. Samuel Maria for å få det helt bibelsk.

I mange katolske land er / var det faktisk en skikk å kalle opp barn etter både en mannlig og en kvinnelig helgen. Så det finnes nok en del Samuel Maria'er allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • muriel

    4

  • Velouria

    3

  • laban

    2

  • lille my31

    1

Mest aktive i denne tråden

Bedre enn André i allefall. Det navnet er noe av det mest grusomme jeg vet om. Hva heter pøblene? Jo, 80% av dem heter garantert noe med André.

Bra valget ikke er opp til noen av oss da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samuel André

Simon André

Johannes André

Jørgen André

Daniel André

William André

Bendik André

Emil André

Erlend André

Bedre? ;)

Nydelig :-)

Bortsett fra at jeg ikke liker navnet da.... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie, som er jentevarianten av "fornavn 2 på topp", passer også til nesten alt.

Så guttebarnet bør hete Samuel Marie, evt. Samuel Maria for å få det helt bibelsk.

I mange katolske land er / var det faktisk en skikk å kalle opp barn etter både en mannlig og en kvinnelig helgen. Så det finnes nok en del Samuel Maria'er allerede...

Samuel Maria er definitivt et godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ulrikken i dag

Veldig festlig når man ber om råd, også skrives det en hel masse tull om hvilke navn som passer med Samuel...som samuel marie etc...

Hva er poenget? Har dere ikke annet å komme med enn tull kan dere vel la det være..?

*rister oppgitt på hodet*

Men takk til dere som kom med forslag, både gode og dårlige - der det andre navnet var et guttenavn.Andre er utelukket, så vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig festlig når man ber om råd, også skrives det en hel masse tull om hvilke navn som passer med Samuel...som samuel marie etc...

Hva er poenget? Har dere ikke annet å komme med enn tull kan dere vel la det være..?

*rister oppgitt på hodet*

Men takk til dere som kom med forslag, både gode og dårlige - der det andre navnet var et guttenavn.Andre er utelukket, så vet dere det.

Sånn er dol. Sannsynligvis får du også noen flere seriøse forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig festlig når man ber om råd, også skrives det en hel masse tull om hvilke navn som passer med Samuel...som samuel marie etc...

Hva er poenget? Har dere ikke annet å komme med enn tull kan dere vel la det være..?

*rister oppgitt på hodet*

Men takk til dere som kom med forslag, både gode og dårlige - der det andre navnet var et guttenavn.Andre er utelukket, så vet dere det.

Alt blir mye morsommere når man kan se humoren i ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig med et navn etter Samuel. Hva med å ha et kort navn foran, f.eks Dan Samuel, med trykk på Samuel. Ikke alle bruker fornavnet, men mellomnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også en mamma

Sjelden jeg bidrar i navnetråder, men siden du har fått så mange tullete svar så vil jeg svare likevel.

Jeg syns Samuel er et pent navn. Men det er litt tungt i seg selv, og det andre navnet må derfor velges med omhu. Samuel er dessuten bibelsk og gammelt, et navn med "tyngde" hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er alltid lettere å lage dobbeltnavn når det tyngste navnet står sist. Men dere vil ha det først, og da tenker jeg i prinsippet to varianter. Enten velge et navn som også er av samme "kaliber" som Samuel, dvs et litt "tungt" navn, eller velge et lettere, men likevel et som matcher Samuel.

Forslag, ja, det var det du ville ha. :-)

Samuel Aleksander (ville jeg valgt)

Samuel Martinius

Samuel Leander

for eksempel.

Syns f.eks. Samuel Aleksander Blomkvist klinger svært godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg bidrar i navnetråder, men siden du har fått så mange tullete svar så vil jeg svare likevel.

Jeg syns Samuel er et pent navn. Men det er litt tungt i seg selv, og det andre navnet må derfor velges med omhu. Samuel er dessuten bibelsk og gammelt, et navn med "tyngde" hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er alltid lettere å lage dobbeltnavn når det tyngste navnet står sist. Men dere vil ha det først, og da tenker jeg i prinsippet to varianter. Enten velge et navn som også er av samme "kaliber" som Samuel, dvs et litt "tungt" navn, eller velge et lettere, men likevel et som matcher Samuel.

Forslag, ja, det var det du ville ha. :-)

Samuel Aleksander (ville jeg valgt)

Samuel Martinius

Samuel Leander

for eksempel.

Syns f.eks. Samuel Aleksander Blomkvist klinger svært godt.

Samuel Alexander var fint!

Er enig i at et tungt og fyldig navn først krever et tilsvarende tungt navn etter, hvis en skal ha to navn.

Samuel Andreas og Samuel Kristoffer er også fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig festlig når man ber om råd, også skrives det en hel masse tull om hvilke navn som passer med Samuel...som samuel marie etc...

Hva er poenget? Har dere ikke annet å komme med enn tull kan dere vel la det være..?

*rister oppgitt på hodet*

Men takk til dere som kom med forslag, både gode og dårlige - der det andre navnet var et guttenavn.Andre er utelukket, så vet dere det.

Etter å ha lest dette innlegget måtte jeg jo bare sjekke hva som var så graverende med svarene i denne tråden, og så fant jeg bare ut at det var helt "normal" avspproing & småprat!

Mitt råd til deg: Get over it! Slik er DOL, og takk og pris for det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NurseNovel

Det er bare fordi at 80% av de som har to fornavn, heter nettopp André.

Samuel Sebastian?

Ser man på betydningen av de to navnene burde gutten ha det beste utgangspunkt både med tanke på velsignelse og verdighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...