shop_stick Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 ...og jeg kan ikke hindre det. Det tar helt over hverdagen min på jobben og hjemme. Jeg har opplevd å bli jevnlig voldtatt, slått og psykisk misbrukt av en jeg var sammen med i fem år. Jeg kom meg ut av forholdet for syv år siden, jeg er nå 27år. For to år siden møtte jeg han jeg er gift med og jeg har bygget meg opp veldig på de siste årene. Mannen min og jeg har snakket om å få barn i snart et år, det hele står og faller på meg, for jeg har sagt at jeg vil vente. Han tror at dette handler om at jeg skal bli ferdig med utdannelsen min og komme meg i jobb før vi etablerer oss mer. Men sånn det er for meg, så er jeg redd for å bli gravid, føde og alt det som hører med et svangerskap. Jeg har hatt en traumatisk episode med eksen min. Jeg ble gravid med han, noe som skjedde i en periode hvor han var voldelig og dette var derfor ikke planlagt. Jeg valgte å beholde barnet, noe han var helt i mot. Da jeg var 4 mndr på vei, havnet jeg på sykehuset pga en krangel og det viste seg at babyen hadde dødd. (ingen kunne si om det var pga at han banket meg eller hva). Jeg hadde store problemer etter operasjonen og bruddet med eksen og det påvirker meg ennå. Mannen min vet ikke om dette. Han vet bare litt om hva jeg ble utsatt for. Han er til å stole på, men jeg er redd han skal se på meg som mindre verdt, dersom han vet at jeg har blitt misbrukt.Han er en "sterk" personlighet og synes det er slitsomt med mennesker som er "ofre" på noen måte. Og jeg vil ikke fremstå som det overfor han! På toppen av alt, er eksen min ferdig med å sone en dom og har kommet ut. Han har kontaktet meg flere ganger i det siste. Det gjør det ikke lettere. Jeg vil så gjerne overkomme frykten jeg har for å bli gravid og jeg vil så gjerne komme meg videre med alt i livet mitt!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262324-overgrepene-%C3%B8delegger-for-meg-i-alle-situasjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Du er ikke et offer med mindre du velger å være det selv, og det tror jeg neppe du velger. Å få barn for deg akkurat nå tror jeg er lite klokt, du er ikke ferdig med fortiden enda. Det beste du kan gjøre er å få hjelp til bearbeiding av traumene. Men aller først må du ha en lang samtale med din mann, for å kunne støtte deg trenger han å vite. Jo lenger du drar dette ut jo mer smertefullt vil det bli, både for deg og ham. Du skal holde deg langt unna din eks, skaff deg evt et hemmelig telefonnummer og unngå enhver kontakt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/262324-overgrepene-%C3%B8delegger-for-meg-i-alle-situasjoner/#findComment-2100217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.