bones Skrevet 1. mai 2001 Del Skrevet 1. mai 2001 Kjære Doktor! Som så mange andre etter hvert, har også jeg senebetennelse i håndleddene (begge!) pga overbelastning over lang tid (PC). Jeg har nå vært sykemeldt i 7 mnd. Følgende behandlinger er testet uten ønsket effekt: -Brexidol -Ibux -Celebra -Fysioterapi (med ultralyd og tverrfriksjon) -Klassisk akupunktur -Soneterapi (herunder "kopping") -Biosport (i hovedsak er dette selen + omega 3 + omega 6) -Høy dose multivitamin (igjen er selen viktig) -Høy dose omega 3 (betennelsedempende) -Magnesium -Hvile + unngå belastende operasjoner / oppgaver Behandlingene har avdekket dårlig blodsirkulasjon i armene sfa bl.a. slaggdepoter - særlig på ryggen. Dette er langt på vei løst vha soneterapi (+ akupunktur). Videre er det satt inn tiltak (homeopatisk medisin) mot sopp i tykktarmen (soppen vokser ved tilgang på gjær og sukker). Jeg er noe bedre enn for 7 mnd siden, men altså fremdeles sykemeldt (det er f.eks. ubehagelig å kjørte bil / holde hendene på rattet). Mitt problem nå er at jeg har gått tom for gode ideer, og legen er ikke til mye hjelp. Kan dere hjelpe? Jeg har f.eks. hørt om steriod-innsprøytning. Kan dette være noe? Hva med operasjon? Er svømming + badstue fordelaktig? Healing høres noe spesielt ut, men kan det ha noe for seg? Andre forslag? Mvh Bones 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26237-senebetennelse-i-h%C3%A5ndledd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Steroidinnsprøytinger kan være effektivt ved senebetennelser og har mindre bivirkninger enn mange synes å tro. Ved noen former kan det være aktuellt med operative inngrep. Fullstendig avlastning med skinner eller gips har også være prøvd i hardnakkede tilfelle. Jeg kan ikke si hva som skal gjøres hos deg, men med et så langvarig forløp kunne du diskutere med legen din om en spesialisthenvisning kunne ha noe for seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26237-senebetennelse-i-h%C3%A5ndledd/#findComment-108069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.