Gå til innhold

Bunnløst ulykkelig. Trenger trøst....


Gjest Helledussen

Anbefalte innlegg

Gjest Helledussen

I dag er dagen for å vente mens....Var så fornøyd i går da jeg la meg, for ingenting kjentes ut som mensen var på vei...

våkner, går på do...får litt lyse-lyserosa blod på papiret. Mannen min var nettopp gått på jobb. I min fortvilelse roper jeg "neeeiiii", og begynner gråte...Tok en sånn billigtest-strimmel, som var negaviv...så lei meg husker jeg ikke sist jeg var.

Har nå grått i en time og ikke gått på jobb...Vi trodde jeg var gravid nå. Har så utrolig vonde bryster, kvalm hver eneste dag mellom 8-12 og brekker meg hele tiden, vnd korsrygg og sår hals...Humøret mitt er også på en snurr, så alt har liksom "stemt"...dessuten hadde vi overdrevent mye sex under egglsøning sist...

Er så ulykkelig. trodde 90% sikkert, men hva vet jeg egentlig...har jo alri vært gravid før, så jeg kan jo ikke dette...men uansett hva dette har vært, så har det hvertfall ikke vært innbillning...

Det rosa blodet er ikke der lenger. Men en begynnende mens kommer vel for fullt i løpet av dagen. Pleier ikke helt å begynne slik da..pleier være rødt blod med en gang...og litt slimete (unnskyld detaljene)...men hele meg er jo rar for tiden, så en rar mens forundrer meg ikke...

Beklager at jeg har skrevet så masse her inne...vært så positiv...nå er jeg bare lei meg...negativ test og mens på gang...

Jaja...det er vel bare å fortsette prøvingen. Hvorfor skulle jeg bli gravid noe før mine venninner liksom..de har alle brukt alt fra 5 til 18 mndr...sukk...

Trist hilsen fra Helledussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helledussen

Det kunne vært festeblødning? Jeg synes du skal gå på jobb.

Festeblødning kommer vel ikke 13 dager etter eggløsning tror jeg...Skal på jobb, er bare så lei meg nå...Karrer meg av gårde om litt..masse sminke får gjøre susen i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Festeblødning kommer vel ikke 13 dager etter eggløsning tror jeg...Skal på jobb, er bare så lei meg nå...Karrer meg av gårde om litt..masse sminke får gjøre susen i dag :(

Kan du ikke svare meg her senere i dag hvordan du har det?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helledussen

Kan du ikke svare meg her senere i dag hvordan du har det?

*klem*

Det skal jeg....er hjemme i kveld en gang og da skriver jeg nok her...Antar jeg da er enda mer ulykkelig over en mens som har kommet for fullt...Men akkurat nå er det litt rart, for jeg blør jo ikke...var bare det rare rosa. Vi får se. Gråter enda jeg. Takk for at du ukjente bryr deg. Skriver siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Det skal jeg....er hjemme i kveld en gang og da skriver jeg nok her...Antar jeg da er enda mer ulykkelig over en mens som har kommet for fullt...Men akkurat nå er det litt rart, for jeg blør jo ikke...var bare det rare rosa. Vi får se. Gråter enda jeg. Takk for at du ukjente bryr deg. Skriver siden.

Det høres ut som en merkelig mens, men du får bare vente og se rett og slett. Jeg tror det er et lite håp, men det er vanskelig for meg å si.

Vi snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helledussen

Det høres ut som en merkelig mens, men du får bare vente og se rett og slett. Jeg tror det er et lite håp, men det er vanskelig for meg å si.

Vi snakkes senere!

Blødning kommet mer nå...mer mørkt...blør mer som en vanlig mens nå, så da er håp ute.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Når man har et sterkt ønske om å bli gravid, så kan man fort kjenne utrolig mange symtomer som tyder på graviditet.

Det som kan være svært frustrerende er at tidlig gravidsymtomer likner svært på mensen-symptomer... Ømme bryster, murringer, lett kvalme, spotting osv.

Mitt beste råd til deg, for å unngå å bli så fortvilet er å ikke kjenne så godt etter. (jada, jeg vet at det er nesten umulig, men du bør prøve). IKKE test før du er gått et par dager over tiden for mensen. Man blir ekstra lei seg av å se "ikke gravid" på testen. Det er tross alt bedre å få mensen.

Og så bør du forsøke å leve så normalt som mulig. Gå på jobb!

Det er lett å bli helt opphengt i å bli gravid (tro meg, jeg vet hva jeg snakker om). Og ett års prøving, som du selv sier er helt normalt, kan føles som uendelig lenge, dersom man tror man er gravid hver måned.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, jeg husker innleggene dine. Dette var leit. Du er sikker på at det en mensen nå?

Jeg skjønner at du er skuffet og jeg håper du snart blir gravid.

Jeg skal ikke gi deg falske forhåpninger, men da jeg var gravid forrige gang, fikk jeg noe jeg trodde var mensen. Gikk rundt med tampong og greier. Blødningen ga seg etter ca et døgn og da tok jeg en test, den var svakt positiv. Jeg velger å håpe i det lengste for din skyld at denne blødningen din kanskje ikke er mensen.

Uansett: Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helledussen

Hei du, jeg husker innleggene dine. Dette var leit. Du er sikker på at det en mensen nå?

Jeg skjønner at du er skuffet og jeg håper du snart blir gravid.

Jeg skal ikke gi deg falske forhåpninger, men da jeg var gravid forrige gang, fikk jeg noe jeg trodde var mensen. Gikk rundt med tampong og greier. Blødningen ga seg etter ca et døgn og da tok jeg en test, den var svakt positiv. Jeg velger å håpe i det lengste for din skyld at denne blødningen din kanskje ikke er mensen.

Uansett: Lykke til!!!

Hei, takk for svar og fr oppmuntring. Har ikke noe håp igjen, er bare trist. Og jeg blør...

Du sier du hadde noe som lignet mens, hva vil det si?blødde du mye eller lite? jeg blør som en vanlig mens nå...sukk...har vondt og er trist fortsatt...

Fortell gjerne mer...:)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg ordentlig lei meg på dine vegne, for jeg vet så inderlig godt hvordan det er å gå og håpe og håpe. Samboeren min og jeg prøvde i ca et og et halvt år før det plutselig klaffet, helt av seg selv... Vet det begynner å bli utslitt her på forumet, men jeg sier det likevel: Det er ikke uvanlig at det tar lang tid å bli gravid. Jeg ble kjempelei av å få høre de ordene selv, så jeg ber om unnskyldning med en gang, jeg;) Men det er sant!

Ønsker deg alt godt, og håper du har kommet litt over den verste skuffelsen og tristheten.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helledussen

Kan du ikke svare meg her senere i dag hvordan du har det?

*klem*

Hei, her er jeg igjen...Har det LITT bedre, men fortsatt vondt . Forstår ikke dette, var så sikker pga alle symptom. har tenkt mye, hatt en fæl dag på jobb. Mannen min har vært topp, støttende og god, men ble og lei seg.

Tror mine symptom må ha kommet av sterkt ønske...enten det eller så..ja, jeg vet ikke.fortsår bare ikke dette...men nå er det sånn. Får satse på nye sjanser, og kanskje ikke bruke så mye energi neste gang påå kjenne etter...snufs. Takk for din oppmuntring. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helledussen:(

Nå ble jeg ordentlig lei meg på dine vegne, for jeg vet så inderlig godt hvordan det er å gå og håpe og håpe. Samboeren min og jeg prøvde i ca et og et halvt år før det plutselig klaffet, helt av seg selv... Vet det begynner å bli utslitt her på forumet, men jeg sier det likevel: Det er ikke uvanlig at det tar lang tid å bli gravid. Jeg ble kjempelei av å få høre de ordene selv, så jeg ber om unnskyldning med en gang, jeg;) Men det er sant!

Ønsker deg alt godt, og håper du har kommet litt over den verste skuffelsen og tristheten.

Klem fra

Tusen takk...er kjempelei meg, men prøver få opp motet igjen. har heldigvis verdens beste mann...

Eneste jeg ikke forstår er alle symptom. Noen gang hatt det sånn?

Så flot det klaffet for dere til slutt :)

Igjen, takk for gode ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk...er kjempelei meg, men prøver få opp motet igjen. har heldigvis verdens beste mann...

Eneste jeg ikke forstår er alle symptom. Noen gang hatt det sånn?

Så flot det klaffet for dere til slutt :)

Igjen, takk for gode ord.

Jeg hadde et par perioder der jeg klarte å innbille meg ganske mange graviditetssymtomer, ja...

Godt å høre at du har en snill og god mann å støtte deg til. Min var også helt fantastisk og trøstet meg i timevis hver gang jeg gråt og holdt på å gi opp. Han er fortsatt fantastisk, men nå må han trøste meg hver gang jeg er redd for å bli en dårlig mor;)

Nå sier jeg god natt og kryper til køys, og så ønsker jeg av hele mitt hjerte at dere har bedre lykke neste måned. (Og det mener jeg, selv om det hørtes klissete ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har hatt det på nesten samme måte som deg. Vi har prøvd siden i høst å bli gravide. En uke før forventet mens har jeg veldig ømme bryster, kjenner mensmurringer, av og til veldig sterke murringer, men ingenting skjer (mensmurringer er vanlig ved tidlig graviditet).

Er sikker på at jeg er gravid, blir overrasket hvis jeg ikke er det, for alt minner om graviditet, er også småkvalm til tider. Går veldig ofte på do for å sjekke om jeg er begynt å blø, for det kjennes jo ut som mensen kommer, hele tiden.

Så nærmer dagen da jeg IKKE vil ha mensen, den dagen går og gjerne neste, er 99% sikker på at jeg nå er gravid, men brystene er ikke fullt så ømme lenger, og jeg må nok innse at noen graviditet ganske sikkert ikke er realitet denne gangen heller.

Jeg går på toalettet, og der kommer det litt rosa slim, men ikke noe mer. Håper fremdeles på graviditet, har jo ikke begynt å blø. De neste timene kommer det heller ikke noe blod, bare litt mer brunt slim. Men neste gang jeg går på toalettet har jeg begynt å blø skikkelig.....alt håp er ute også denne måneden...

Jeg er bare trist, så skulle det ikke lykkes denne gangen heller. Akkurat da føles det som at vi aldri skal få det til. Vi som traff ved el (tror jeg), og jeg kjente på livmortappen at den var åpen. Men neida.

Hadde også en spontanabort i november, da ble jeg gravid, så jeg vet jo at vi kan klare det, (har jo også 3 barn fra før) men det er ingen trøst. Har så veldig lyst å få en baby i år. Alle rundt meg blir gravide med en gang....bare ikke jeg....

Bedre lykke neste gang til oss begge!!

Vi er i samme båt!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helledussen

Hei, jeg har hatt det på nesten samme måte som deg. Vi har prøvd siden i høst å bli gravide. En uke før forventet mens har jeg veldig ømme bryster, kjenner mensmurringer, av og til veldig sterke murringer, men ingenting skjer (mensmurringer er vanlig ved tidlig graviditet).

Er sikker på at jeg er gravid, blir overrasket hvis jeg ikke er det, for alt minner om graviditet, er også småkvalm til tider. Går veldig ofte på do for å sjekke om jeg er begynt å blø, for det kjennes jo ut som mensen kommer, hele tiden.

Så nærmer dagen da jeg IKKE vil ha mensen, den dagen går og gjerne neste, er 99% sikker på at jeg nå er gravid, men brystene er ikke fullt så ømme lenger, og jeg må nok innse at noen graviditet ganske sikkert ikke er realitet denne gangen heller.

Jeg går på toalettet, og der kommer det litt rosa slim, men ikke noe mer. Håper fremdeles på graviditet, har jo ikke begynt å blø. De neste timene kommer det heller ikke noe blod, bare litt mer brunt slim. Men neste gang jeg går på toalettet har jeg begynt å blø skikkelig.....alt håp er ute også denne måneden...

Jeg er bare trist, så skulle det ikke lykkes denne gangen heller. Akkurat da føles det som at vi aldri skal få det til. Vi som traff ved el (tror jeg), og jeg kjente på livmortappen at den var åpen. Men neida.

Hadde også en spontanabort i november, da ble jeg gravid, så jeg vet jo at vi kan klare det, (har jo også 3 barn fra før) men det er ingen trøst. Har så veldig lyst å få en baby i år. Alle rundt meg blir gravide med en gang....bare ikke jeg....

Bedre lykke neste gang til oss begge!!

Vi er i samme båt!

Klem fra

Takk emeline...dette var faktisk godt å lese, selvom det jo er trist situasjon for deg og. Gjør liksom bare "godt" å høre at andre har det likt..eller rettere sagt, at man ikke er alene....snufs...

Så, disse symptomene som både du og jeg får, tror du rett og slett det er symptomer i fht mensen?At like etter eggløsning, så kommer menssymptomene allerede? Stønn...ikke akkurat lett å skille menssymptomer fra graviditetssymptomer da...Men du har jo vært gravid før, hvordan var det da?

Huff, jeg håper virkelig både du og jeg får det til etterhvert, da :)

Vondt er det , og jeg gråt så mye i går at i dag er øynene hovne og vonde...sukk...

Men det går vel over. Har jo ikke mistet et barn, ingen spontanabort...men likevel, det gjør vondt når man ønsker seg så sterkt.

Håper på det beste for deg - at du blir gravid ved neste forsøk.:)

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar og fr oppmuntring. Har ikke noe håp igjen, er bare trist. Og jeg blør...

Du sier du hadde noe som lignet mens, hva vil det si?blødde du mye eller lite? jeg blør som en vanlig mens nå...sukk...har vondt og er trist fortsatt...

Fortell gjerne mer...:)

klem

Jeg blødde kanskje litt mindre enn vanlig mens, men jeg har gjerne et par dager med sparsom blødning før mensen setter skikkelig igang. Det var iallefall til forveksling lik min vanlige mens og kom når jeg hadde forventet at den skulle komme.

Jeg føler med deg og jeg vet hvor skuffet du er. Jeg fikk mensen for en drøy uke siden (eller hva det var - hadde en svakt positiv test i forkant...)I tiden før det var jeg kvalm og hadde murringer i magen, likefør jeg skjønte at alt håp var ute, begynte jeg å få vondt i bekkenet også (hadde bekkeløsning forrige svangerskap)

Så jeg skjønner hvor skuffet du er!!! Det er ikke annet å gjøre enn å prøve igjen.

Jeg ønsker deg masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke mist motet

Vi holdt på i 5 år før vi lykkes, så ikke mist motet :)

Jeg var nok heldig, om jeg ble skuffet hver måned så "datt jeg liksom ikke så langt ned" allikevel.

Etterhvert trøstet vi oss med at, "ja ja får vi det ikke til selv, så må vi få hjelp da".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helledussen

Jeg blødde kanskje litt mindre enn vanlig mens, men jeg har gjerne et par dager med sparsom blødning før mensen setter skikkelig igang. Det var iallefall til forveksling lik min vanlige mens og kom når jeg hadde forventet at den skulle komme.

Jeg føler med deg og jeg vet hvor skuffet du er. Jeg fikk mensen for en drøy uke siden (eller hva det var - hadde en svakt positiv test i forkant...)I tiden før det var jeg kvalm og hadde murringer i magen, likefør jeg skjønte at alt håp var ute, begynte jeg å få vondt i bekkenet også (hadde bekkeløsning forrige svangerskap)

Så jeg skjønner hvor skuffet du er!!! Det er ikke annet å gjøre enn å prøve igjen.

Jeg ønsker deg masse lykke til:-)

Tusen takk...Godt med forståelse fra ukjente venner :)

Du er sikkert også lei deg, da, siden du fikken svakt positivt test..og så kom mensen . Hadde det vært meg hadde jeg hvertfall hylt av sorg... :(

Men det høres ut som du tar det med fatning.

Så rart du testet positivt først. Trodde ikke det var mulig jeg. Jaja...vi får fortsette å prøve. Takk for oppmuntring, ønsker deg og alt godt videre og at det ordener seg :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk...Godt med forståelse fra ukjente venner :)

Du er sikkert også lei deg, da, siden du fikken svakt positivt test..og så kom mensen . Hadde det vært meg hadde jeg hvertfall hylt av sorg... :(

Men det høres ut som du tar det med fatning.

Så rart du testet positivt først. Trodde ikke det var mulig jeg. Jaja...vi får fortsette å prøve. Takk for oppmuntring, ønsker deg og alt godt videre og at det ordener seg :)))

Det kan ha vært et befruktet egg som ikke festet seg ordentlig, slik at det ble produsert bittelitt HCG før det ble til en vanlig mens. Det skjer vissnok svært ofte, uten at man merker noe til det hvis man ikke tester - og det er ikke alltid nok til at testen slår ut, heller.

Men det går også an å stirre sånn på testen at man til slutt ser litt av hvert :-|

Jeg vet hva dere går gjennom, og vil egentlig fraråde å teste tidlig. Det er lett for meg å si, men jeg valgte i sin tid å la være med den stadige testingen. Symptomer på den tiden er uansett ikke til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...