pekkaline Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Min kjære har sterilisert seg og jeg må beskytte meg i tre mnd. Hva er greiest å bruke da? Jeg vurderte p-sprøyten, men etter å ha lest og hørt om den så våger jeg ikke det. (jeg mistet spiralen for andre gang) 0 Siter
pekkaline Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Kondom. ja hadde det bare vært så enkelt... regntøy har man på i regnvær, -sier han. Vi får heller la være da,-sier jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 P-ring kanskje? Siden det er såpass kort tid. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Ikke svar på sprøsmålet ditt, men hvorfor må du beskytte deg i tre måneder? 0 Siter
Gjest mitt forslag Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Så skal prevensjonen virke også, og det kan vel ta noen uker? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Ikke svar på sprøsmålet ditt, men hvorfor må du beskytte deg i tre måneder? Fordi det kan ta litt tid før alle levende sædceller er ute av systemet. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Fordi det kan ta litt tid før alle levende sædceller er ute av systemet. Selvfølgelig! *dum* 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Selvfølgelig! *dum* *Ler* Neida, du er ikke dum. Det har da vært stilt utrolig mange dummere spørsmål her inne, bl.a. av meg. ) Forøvrig heter det vel at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 *Ler* Neida, du er ikke dum. Det har da vært stilt utrolig mange dummere spørsmål her inne, bl.a. av meg. ) Forøvrig heter det vel at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar. OK, da... :-) Men når jeg tenker meg om vet jeg jo at menn kan bli midlertidige sterile i noen måneder etter en kraftig forkjølelse. Jeg hadde skjøt det hvis jeg hadde tenkt meg om. :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 For 3 mnd hadde jeg ikke tatt p-sprøyte iallfall. Kondom eller p-piller ville jeg valgt tror jeg. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Skrevet 19. januar 2007 Hva med p-plaster? Det har jeg aldri hørt om.... skal søke litt på det... 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Skrevet 19. januar 2007 P-ring kanskje? Siden det er såpass kort tid. P-ring ja, den hadde jeg glemt,takk, skal undersøke litt. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Det har jeg aldri hørt om.... skal søke litt på det... Du har sikkert klart å google deg fram til det selv, men... http://www.prevensjon.net/prevensjon/detaljer.php?prevensjon=6 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Skrevet 19. januar 2007 Du har sikkert klart å google deg fram til det selv, men... http://www.prevensjon.net/prevensjon/detaljer.php?prevensjon=6 Takk! Hadde ikke søkt enda så det var snilt av deg! Men vet du om metoden virker fra første stund? 0 Siter
Gjest blame Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Takk! Hadde ikke søkt enda så det var snilt av deg! Men vet du om metoden virker fra første stund? Den virker jo på samme måten som p-piller, så jeg tror det for den også blir sånn at settes den på første mensdag, så virker den med en gang. Begynner man midt i en syklus, så må man vel gjerne vente en uke eller to. Men jeg skal lese litt mer om det i morgen, nå må jeg snart finne loppekassa.. er på en snurr.. hehe 0 Siter
Gjest blame Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Takk! Hadde ikke søkt enda så det var snilt av deg! Men vet du om metoden virker fra første stund? Nå fant jeg.. "Det første plasteret settes på den første dagen i menstruasjonen. Du kan også starte en annen dag, men da har du ikke full beskyttelse den første uken og bør unngå sex eller bruke kondom i tillegg. Det gjelder kun den første syklusen." Sakset fra Lommelegen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.