Gå til innhold

tre mnd prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære har sterilisert seg og jeg må beskytte meg i tre mnd. Hva er greiest å bruke da?

Jeg vurderte p-sprøyten, men etter å ha lest og hørt om den så våger jeg ikke det. (jeg mistet spiralen for andre gang)

Skrevet

Kondom.

:) ja hadde det bare vært så enkelt... regntøy har man på i regnvær, -sier han. Vi får heller la være da,-sier jeg.

Skrevet

P-ring kanskje? Siden det er såpass kort tid.

Skrevet

Ikke svar på sprøsmålet ditt, men hvorfor må du beskytte deg i tre måneder?

Gjest mitt forslag
Skrevet

Så skal prevensjonen virke også, og det kan vel ta noen uker?

Skrevet

Ikke svar på sprøsmålet ditt, men hvorfor må du beskytte deg i tre måneder?

Fordi det kan ta litt tid før alle levende sædceller er ute av systemet.

Skrevet

Fordi det kan ta litt tid før alle levende sædceller er ute av systemet.

Selvfølgelig! *dum*

Skrevet

Selvfølgelig! *dum*

*Ler* Neida, du er ikke dum. Det har da vært stilt utrolig mange dummere spørsmål her inne, bl.a. av meg. :o)

Forøvrig heter det vel at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar.

Skrevet

*Ler* Neida, du er ikke dum. Det har da vært stilt utrolig mange dummere spørsmål her inne, bl.a. av meg. :o)

Forøvrig heter det vel at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar.

OK, da... :-)

Men når jeg tenker meg om vet jeg jo at menn kan bli midlertidige sterile i noen måneder etter en kraftig forkjølelse. Jeg hadde skjøt det hvis jeg hadde tenkt meg om. :-)

Skrevet

For 3 mnd hadde jeg ikke tatt p-sprøyte iallfall.

Kondom eller p-piller ville jeg valgt tror jeg.

Skrevet

Hva med p-plaster?

Det har jeg aldri hørt om.... skal søke litt på det...

Skrevet

P-ring kanskje? Siden det er såpass kort tid.

P-ring ja, den hadde jeg glemt,takk, skal undersøke litt.

Skrevet

Takk! Hadde ikke søkt enda så det var snilt av deg!

Men vet du om metoden virker fra første stund?

Den virker jo på samme måten som p-piller, så jeg tror det for den også blir sånn at settes den på første mensdag, så virker den med en gang. Begynner man midt i en syklus, så må man vel gjerne vente en uke eller to.

Men jeg skal lese litt mer om det i morgen, nå må jeg snart finne loppekassa.. er på en snurr.. hehe

Skrevet

Takk! Hadde ikke søkt enda så det var snilt av deg!

Men vet du om metoden virker fra første stund?

Nå fant jeg..

"Det første plasteret settes på den første dagen i menstruasjonen. Du kan også starte en annen dag, men da har du ikke full beskyttelse den første uken og bør unngå sex eller bruke kondom i tillegg. Det gjelder kun den første syklusen."

Sakset fra Lommelegen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...