Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel bør en ungdom være, for at den kan være alene så og si hver helg? Ungdommen bor hos far. De har ingen familie i nærheten. Så ungdommen må klare seg alene fra fredag til søndag.

Har og postet dette innlegget på foreldre-tenåringer.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Dorthe

13

• flisa

5

• kiwiline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønte ikke spørsmålet. Mener du helt alene, eller mener du fravær av venner? Hvor er faren hen i helgene?

Skrevet

Jeg skjønte ikke spørsmålet. Mener du helt alene, eller mener du fravær av venner? Hvor er faren hen i helgene?

Helt alene. Faren reiser til dama som bor 10 mil fra der de bor.

hidi, the scorpion
Skrevet

Uten tilsyn av noen voksne i nærheten, ville jeg sagt 18 år!

Min sønn på 16 klarer seg fint alene, men jeg reiser aldri avgårde uten at min søster (bor i nabolaget) har fått beskjed. Han har aldri vært alene en hel helg, heller.

Hvor gammel er denne ungdommen?

Skrevet

Min sønn på 16 klarer seg fint alene, men jeg reiser aldri avgårde uten at min søster (bor i nabolaget) har fått beskjed. Han har aldri vært alene en hel helg, heller.

Denne ungdommen er 14 år.

Skrevet

Fet kommer vel an på hvordan ungdommen er. Om faren reiser ti mil hver helg, må da ungdommen kunne reise til slektninger noen helger.

Selv flyttet jeg på hybel i 15-årsalderen. Reiste hjem omtrent annenhver helg. Så halvparten av helgene var jeg alene og det gikk fint.

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra som 15-åring. Gikk bra det -så en 14-15 år er vel greit.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hadde aldri latt h*n være alene helg etter helg! Svært uansvarlig av far.

Må være veldig vondt for tenåringen å bli forlatt av sin far hver helg....

Skrevet

Hadde aldri latt h*n være alene helg etter helg! Svært uansvarlig av far.

Må være veldig vondt for tenåringen å bli forlatt av sin far hver helg....

tror de NYTER det jeg *erfaring*

Skrevet

Helt enig med hidi! Stakkars ungdom!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Min sønn, nyter det når jeg er vekk, det vet jeg. Hadde likevel ikke reist bort uten at min søster var i nærheten...

Min datter på 13 hadde blitt dødsfornærmet og sur, om jeg hadde reist bort fra henne.

Så tenåringer reagerer forskjellig.

Gutten min har aldri hatt fest, når jeg har vært borte en natt, men får lov å ha en kamerat på overnatting.

Men jeg er i en heldig situasjon, med en søster borti gata og fan milie som leier hybelleiligheten... Ikke mye sprell på min 16 åring, he, he.

Skrevet

Hva er vitsen med at guttungen er der da? Da kan han vel like gjerne være hos mor. Det der hadde jeg ikke tillatt før ungen var myndig tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke likt det - helg etter helg!

Skrevet

Foreldrene min dro på hytta og jeg var alene hjemme fra jeg var 15 år.

Skrevet

Min sønn, nyter det når jeg er vekk, det vet jeg. Hadde likevel ikke reist bort uten at min søster var i nærheten...

Min datter på 13 hadde blitt dødsfornærmet og sur, om jeg hadde reist bort fra henne.

Så tenåringer reagerer forskjellig.

Gutten min har aldri hatt fest, når jeg har vært borte en natt, men får lov å ha en kamerat på overnatting.

Men jeg er i en heldig situasjon, med en søster borti gata og fan milie som leier hybelleiligheten... Ikke mye sprell på min 16 åring, he, he.

Sånn bor vi også - klumper oss sammen som rene mafian - hehe

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke likt det - helg etter helg!

Nei - det høres jo kjedelig ut. Men jeg vet at min datter på 15 hadde like å være alene noen helger .)

Skrevet

Jeg var tre uker på sykehuset mens dattera mi var alene hjemme og da var hun 15. Det synes jeg var tidlig, men alle offentlige etater mente det var helt i orden.

Skrevet

Helt enig med deg flisa. Jeg nøt det i hvert fall.

Skrevet

15-16 alt etter hvem ungdommen er. Men jeg synes det er stor forskjell på å være alene en helg annehver måned og å være alene hver eller hver annen helg. Det kan være lett at ungdommen føler seg tilsidesatt og uviktig (selv om andre ungdommer sikkert synes det ville vært topp å være så mye alene).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...