Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I allefall fra rundt 16 år bør de kunne det. I tilfelle de skal gå på skole i en annen by og må bo på hybel.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Dorthe

13

• flisa

5

• kiwiline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei - det høres jo kjedelig ut. Men jeg vet at min datter på 15 hadde like å være alene noen helger .)

Nei, og fordi det hos "folk flest" er noe som skjer av og til, så blir det jo bare et spennende avbrekk. Jeg vokste opp med at foreldrene mine storts ett var hjemme - det var sjelden de begge to var borte på en gang, utover en kveld i ny og ne.

Men hadde jeg som 14 åring, alene og uten søsken, måtte bli igjen alene hjemme fordi aleneforelderen skulle bort til dama si... Huff! Høres veldig ut som å "bli forlatt" gang på gang.

Skrevet

15-16 alt etter hvem ungdommen er. Men jeg synes det er stor forskjell på å være alene en helg annehver måned og å være alene hver eller hver annen helg. Det kan være lett at ungdommen føler seg tilsidesatt og uviktig (selv om andre ungdommer sikkert synes det ville vært topp å være så mye alene).

"Det kan være lett at ungdommen føler seg tilsidesatt og uviktig"

JA! veldig enig i det!

Faren for at det skal føles slik må absolutt tas på alvor.

Skrevet

Nei, og fordi det hos "folk flest" er noe som skjer av og til, så blir det jo bare et spennende avbrekk. Jeg vokste opp med at foreldrene mine storts ett var hjemme - det var sjelden de begge to var borte på en gang, utover en kveld i ny og ne.

Men hadde jeg som 14 åring, alene og uten søsken, måtte bli igjen alene hjemme fordi aleneforelderen skulle bort til dama si... Huff! Høres veldig ut som å "bli forlatt" gang på gang.

Ja- dama kunne jo vært hos han noen ganger da gitt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Sånn bor vi også - klumper oss sammen som rene mafian - hehe

Er trygt og godt for ungene, og for meg, om jeg skulle finne på noen sprell...

Mafia, hmm, det begrepet kan jo brukes til så mangt.

*lol*

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg var tre uker på sykehuset mens dattera mi var alene hjemme og da var hun 15. Det synes jeg var tidlig, men alle offentlige etater mente det var helt i orden.

Og visse steder hadde barnevernet tatt henne...

Men da ville det offentlig ikke betale penger til dere, vet du! Systemet er så sjukt, at det er vanskelig å finne ord...

Skrevet

Og visse steder hadde barnevernet tatt henne...

Men da ville det offentlig ikke betale penger til dere, vet du! Systemet er så sjukt, at det er vanskelig å finne ord...

Jeg hadde snakket med barnevernet og fått klarsignal. Jeg diskuterte det til og med på dol, husker jeg. Jeg synes hun var ung til å klare seg alene siden minstemann skulle på avlastning og eldstemann var i militæret.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hadde snakket med barnevernet og fått klarsignal. Jeg diskuterte det til og med på dol, husker jeg. Jeg synes hun var ung til å klare seg alene siden minstemann skulle på avlastning og eldstemann var i militæret.

Ikke sant! Men hva skal en stakkars mor gjøre?

Her er det snakk om en pappa som reiser fra barnet sitt hver helg til kjæresten... Jeg kunne _aldri_ gjort det!

De gangene jeg har overnattet borte, så har jeg vært på rikshospitalet... Og som flisa sier, har guttungene kost raua av seg.

Min 13 åring er da hos sin far.

Din 15 åring, var nok stolt over å være hjemme alene, tenker jeg. Beviser at de kan ta ansvar uten at hele huset står på skakke etterpå...

Skrevet

En ungdom bør slettes ikke være alene hver helg. Ikke annenhver helg engang.

hidi, the scorpion
Skrevet

Foreldrene min dro på hytta og jeg var alene hjemme fra jeg var 15 år.

Men du kunne bli med?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra som 15-åring. Gikk bra det -så en 14-15 år er vel greit.

Men du valgte det selv!

Min 13 åring hadde fått noia om jeg reiste fra henne en helg....

Skrevet

Ikke sant! Men hva skal en stakkars mor gjøre?

Her er det snakk om en pappa som reiser fra barnet sitt hver helg til kjæresten... Jeg kunne _aldri_ gjort det!

De gangene jeg har overnattet borte, så har jeg vært på rikshospitalet... Og som flisa sier, har guttungene kost raua av seg.

Min 13 åring er da hos sin far.

Din 15 åring, var nok stolt over å være hjemme alene, tenker jeg. Beviser at de kan ta ansvar uten at hele huset står på skakke etterpå...

Men pappaer kan tillate seg mye mer enn mammaer tydeligvis. De fleste mammaer har større samvittighet virker det som.

Dattera mi synes ikke det var så stas etter noen dager. Hun var helt alene og ingen å gå til og det ble slutt med kjæresten. Krise...

Skrevet

Ja- dama kunne jo vært hos han noen ganger da gitt.

ja ikke sant.... Men hun har unger selv....

Skrevet

Men du kunne bli med?

Nja, de ville vel helst slippe men jeg fikk jo lov hvis jeg ville.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men pappaer kan tillate seg mye mer enn mammaer tydeligvis. De fleste mammaer har større samvittighet virker det som.

Dattera mi synes ikke det var så stas etter noen dager. Hun var helt alene og ingen å gå til og det ble slutt med kjæresten. Krise...

JA, pappaer tillater mye mer!

Uff, synes synd på jenta di, må ha vært vanskelig uten mamma da...

Hadde du reist tre uker til Tenerife eller noe, så hadde din datter vært i trygge hender før du hadde fått sukk for deg, men du skulle jo bare på sykehus...

Hvem bryr seg om barn, hvis mor, bare skal innlegges på sykehus for noe livsviktig.

Skrevet

ja ikke sant.... Men hun har unger selv....

Kan ikke han være med dit da?

hidi, the scorpion
Skrevet

Nja, de ville vel helst slippe men jeg fikk jo lov hvis jeg ville.

Har aldri opplevd slik jeg. Mine foreldre var verken overbeskyttende eller for løse i oppdragelsen av meg.

De ville gjerne ha meg med på ferie, men da jeg var 15 fikk jeg lov til å være hjemme under de beskyttende vinger av en 5 år eldre bror, he, he. Og vi hadde det jo topp, men vi festet aldri hjemme. Hmm, merkelig...

Skrevet

Kan ikke han være med dit da?

Tror ikke at han ville vært med . Ungene er mye yngre enn han. Faren mener at han er stor nok til å passe seg selv. Prøver ungen å ta det opp med faren, sier faren at han er ei pyse. Og faren blir irritert og sur. :-(

Skrevet

JA, pappaer tillater mye mer!

Uff, synes synd på jenta di, må ha vært vanskelig uten mamma da...

Hadde du reist tre uker til Tenerife eller noe, så hadde din datter vært i trygge hender før du hadde fått sukk for deg, men du skulle jo bare på sykehus...

Hvem bryr seg om barn, hvis mor, bare skal innlegges på sykehus for noe livsviktig.

Det der er et kjempemerkelig fenomen, ungene er jo like alene uansett. Det er som om man har gyldig grunn fordi man ikke skal more seg.

Skrevet

Har aldri opplevd slik jeg. Mine foreldre var verken overbeskyttende eller for løse i oppdragelsen av meg.

De ville gjerne ha meg med på ferie, men da jeg var 15 fikk jeg lov til å være hjemme under de beskyttende vinger av en 5 år eldre bror, he, he. Og vi hadde det jo topp, men vi festet aldri hjemme. Hmm, merkelig...

Jeg tror ikke jeg tok det så tungt ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...