Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Det der er et kjempemerkelig fenomen, ungene er jo like alene uansett. Det er som om man har gyldig grunn fordi man ikke skal more seg.

Det blir billigere for staten. Hvor mange reiser fra barna sine til syden, og hvor mange reiser for å legges inn på sykehus! Sistnevnte er klart i flertall!

Du og din datter sparte jo staten for flere tusenvis av kroner...!

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Dorthe

13

• flisa

5

• kiwiline

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det blir billigere for staten. Hvor mange reiser fra barna sine til syden, og hvor mange reiser for å legges inn på sykehus! Sistnevnte er klart i flertall!

Du og din datter sparte jo staten for flere tusenvis av kroner...!

De betalte for minstemann så det kostet nok flesk uansett.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror ikke jeg tok det så tungt ;o)

Godt for deg!

Husker at du var den første som svarte meg på DOL, og det er jeg evig takknemlig for...

hidi, the scorpion
Skrevet

De betalte for minstemann så det kostet nok flesk uansett.

GODT! Men de skulle betalt for to!

Skrevet

Godt for deg!

Husker at du var den første som svarte meg på DOL, og det er jeg evig takknemlig for...

Hehe, gjorde jeg det?

Det husker jeg ikke :o)

Skrevet

GODT! Men de skulle betalt for to!

Det hadde vært samme prisen men dattera mi måtte på skolen.

Jeg skal reise en mnd nå og da skal minstemann være hos dattera mi. Det eneste som er dumt er at dattera mi ikke kan jobbe noe særlig og dermed taper hun masse penger. Det er det ingen som sponser. Jeg synes hun kunne fått lønn slik som andre får ved barnepassers sykdom. Det gjør jo fedre dersom mødrene havner på sykehus.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hehe, gjorde jeg det?

Det husker jeg ikke :o)

Husker jeg veldig godt! Hadde lagt inn spørsmålet på trygdesaker, og du ga meg et flott svar!

Ser du gjør det jevnlig med andre som lurer!

Du har en misjon, Dorthe!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det hadde vært samme prisen men dattera mi måtte på skolen.

Jeg skal reise en mnd nå og da skal minstemann være hos dattera mi. Det eneste som er dumt er at dattera mi ikke kan jobbe noe særlig og dermed taper hun masse penger. Det er det ingen som sponser. Jeg synes hun kunne fått lønn slik som andre får ved barnepassers sykdom. Det gjør jo fedre dersom mødrene havner på sykehus.

Som jeg sier, systemet er sjukt, selvfølgelig burde din datter få det samme som alle andre, som må passe barn der foreldrene er syke/på sykehus!

Ingen selvfølge at barn kan ta fri fra jobb for å passe søsken...Og far er på ferie i langtvekkistan.

Du har en tendens til å hisse meg opp. Blir så eitrende sinna og lite jeg kan gjøre...Derfor ville jeg utdanne meg til advokat, men så ville helsa mi noe annet. HRMP.

Skrevet

Husker jeg veldig godt! Hadde lagt inn spørsmålet på trygdesaker, og du ga meg et flott svar!

Ser du gjør det jevnlig med andre som lurer!

Du har en misjon, Dorthe!

Hehe, takk, jeg svarer hvis jeg kan :o)

Skrevet

Kommer helt an på ungdommen. Er det en fornuftig gutt eller jente, er 17 passende alder.

Skrevet

Som jeg sier, systemet er sjukt, selvfølgelig burde din datter få det samme som alle andre, som må passe barn der foreldrene er syke/på sykehus!

Ingen selvfølge at barn kan ta fri fra jobb for å passe søsken...Og far er på ferie i langtvekkistan.

Du har en tendens til å hisse meg opp. Blir så eitrende sinna og lite jeg kan gjøre...Derfor ville jeg utdanne meg til advokat, men så ville helsa mi noe annet. HRMP.

Jeg blir kjempehissig og da lager jeg brudulje. Du skulle ha hørt meg når jeg snakket med Skandiabanken i dag.

Men dette nytter det ikke å lage brudulje om, loven er kjempefirkantet. Men jeg fikk ekstra avlasting da slik at dattera mi kan jobbe to helger.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg blir kjempehissig og da lager jeg brudulje. Du skulle ha hørt meg når jeg snakket med Skandiabanken i dag.

Men dette nytter det ikke å lage brudulje om, loven er kjempefirkantet. Men jeg fikk ekstra avlasting da slik at dattera mi kan jobbe to helger.

Vet at du er typen som lager brudulje! Skulle bare mangle...

Er litt sånn selv...

Skrevet

Ikke sant! Men hva skal en stakkars mor gjøre?

Her er det snakk om en pappa som reiser fra barnet sitt hver helg til kjæresten... Jeg kunne _aldri_ gjort det!

De gangene jeg har overnattet borte, så har jeg vært på rikshospitalet... Og som flisa sier, har guttungene kost raua av seg.

Min 13 åring er da hos sin far.

Din 15 åring, var nok stolt over å være hjemme alene, tenker jeg. Beviser at de kan ta ansvar uten at hele huset står på skakke etterpå...

14-15. Mange flytter jo for å gå på skole når de er 15-16, og det blir folk av disse også.

Skrevet

Ikke sant! Men hva skal en stakkars mor gjøre?

Her er det snakk om en pappa som reiser fra barnet sitt hver helg til kjæresten... Jeg kunne _aldri_ gjort det!

De gangene jeg har overnattet borte, så har jeg vært på rikshospitalet... Og som flisa sier, har guttungene kost raua av seg.

Min 13 åring er da hos sin far.

Din 15 åring, var nok stolt over å være hjemme alene, tenker jeg. Beviser at de kan ta ansvar uten at hele huset står på skakke etterpå...

Oj det var ikke til deg.

Skrevet

14-15. Mange flytter jo for å gå på skole når de er 15-16, og det blir folk av disse også.

Skrevet

Kommer helt an på ungdommen. Er det en fornuftig gutt eller jente, er 17 passende alder.

Hva om barnet ditt måtte flytte på hybel for å gå på videregående?

Gjest Falaffel
Skrevet

Er det én ungdom eller flere? Hvis det gjelder to eller flere søsken, syns jeg det er ganske greit, vi var ofte (annenhver uke) alene hjemme i helgene da jeg var ung fra jeg var 14, men jeg var yngst. Eldtstemann var 18-19, så det blir litt annerledes? Vi kunne bli med på hytta når vi ville. Vi passet på hverandre, den eldste kunne ikke ha store fester med sladrete søsken i huset, og vi yngste ble "passet på" av den eldste (han ringte og hørte om vi var kommet hjem om kvelden hvis han ikke var inne ol). husker vi kokkelerte fælt, leide movie-boks og koste oss veldig. Veninnene mine fikk gjerne overnatte, så både mine og andres foreldre så på dette som trygt. Ikke krangla vi heller, noe vi ellers gjorde.

En ungdom alene hver helg høres ensomt og stusselig ut, og jeg ville vært redd for store alenefester. Men det spørs jo, kan ungdommen stoles på? Er h*n en ensom type? Eller en som har for mange bekjente som kan benytte seg av situasjonen? Er den det gjelder redd er det selvfølgelig ikke greit uansett alder. I 16-17-års alderen bør det ellers være helt ok hvis det er en ansvarsfull ungdom som har selskap i venner/annen familie hvis h*n ønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...