Gå til innhold

Leter etter en litt anderledes arbeidsplass for en 16 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gøyale og spennende forslag til en arbeidsplass hvor min 16 år gamle sønn kan få en positiv start på arbeidslivet?

Han har nettopp slutta på vgs fordi han ble mobba, og trenger en positiv forandring hvor han kan møte litt andre utfordringer enn hva man får av å f.eks jobbe i en dagligvarebutikk. Jeg ønsker at han skal få tilbake litt selvtillitt innen han prøver å ta det tapte året opp igjen på en ny skole til høsten. Alt han vil nå er å se tv.

Jeg har lyst til å prøve å oppmuntre ham til å ta seg en jobb, hvor han føler at han får noe mer igjen enn bare å tjene penger, men fantasien svikter meg litt. Noen som har noen gøyale forslag? Jeg tenker noe a'la prøvesmaker på Freias sjokoladefabrikk eller noe ;)

PS: vi bor i Bergen

Gjest baremei
Skrevet

Tenker på:

- Akvariet i Bergen! :D

- platebutikk (om han er musikkinteressert) eller elkjøp etc. om han er interessert i teknikk

-i parkvesenet/Vegvesenet; får være mye ute..

- assistent i barnehage/sfo

Men å få tak i en spennende jobb når man bare er 16 kan nok bli en utfordring...

Skrevet

Tenker på:

- Akvariet i Bergen! :D

- platebutikk (om han er musikkinteressert) eller elkjøp etc. om han er interessert i teknikk

-i parkvesenet/Vegvesenet; får være mye ute..

- assistent i barnehage/sfo

Men å få tak i en spennende jobb når man bare er 16 kan nok bli en utfordring...

Akvariet var jo et supert forslag! Han er nemlig veldig glad i dyr. Gleder meg til å foreslå det for ham i morgen :)

Takker!

Gjest baremei
Skrevet

Akvariet var jo et supert forslag! Han er nemlig veldig glad i dyr. Gleder meg til å foreslå det for ham i morgen :)

Takker!

:) Da er jo dyrebutikk, dyreklinikk eller gård (avløser f.eks.) kanskje også aktuelt? Lykke til!

Skrevet

Takker!

Du tenker vel da på arbeidsplasser med lønn? Ellers så siden han er så glad i dyr, så finnes det mange steder han kan jobbe på frivillig basis med dyr. bla. dyrebeskyttelsen, omplasseringsorganisjoner, kenneler, osv.

Gjest sola mi
Skrevet

Har bergen et eget skip eller båt som de trenger mannskap på?

Her vi bor så har byen egen båt som frakter turister rundt omkring om sommeren eller skoleklasser på dagsturer. Om vinteren ligger båten i opplag og pusses og stelles. Mange ungdommer har vært med på dette. Særlig ungdom som er skoleleie eller har en dårlig start på ungdomstiden sin.

Skrevet

Hei!

Har dere en 4H-gård i Bergen? Hvis han er glad i natur, dyr osv. så er det et topp sted å få venner, mestre arbeidsoppgaver, få ansvar, bli tatt på alvor osv.

Skrevet

Takker!

En av mine nevøer arbeidet som avløser på en gård (ved siden av skolen) fra før han var konfirmert. Han trivdes med arbeidet, og fikk jo en del i lønn også. Gutten var ikke oppvokst på gård, men en av foreldrene var.

Skrevet

Har bergen et eget skip eller båt som de trenger mannskap på?

Her vi bor så har byen egen båt som frakter turister rundt omkring om sommeren eller skoleklasser på dagsturer. Om vinteren ligger båten i opplag og pusses og stelles. Mange ungdommer har vært med på dette. Særlig ungdom som er skoleleie eller har en dårlig start på ungdomstiden sin.

De skipene som du snakker om her har antagelig fått disse ungdommene utplassert i stedet for at de havner i en eller annen instutisjon eller fosterhjem. Det er for ungdom som ikke fungerer i vanlig skole, ofte er de kriminelle eller lignende. Ergo: det er ingen jobbe, og de får ikke lønn. *er i bransjen*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...