NeaNoor Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Slik var jeg også! Jeg husker jeg trodde jeg ikke skulle stå over natten flere ganger.. var utslitt, men fikk ikke sove fordi jeg ikke fikk puste skikkelig. Jeg ble ikke innlagt, men ville blitt det, om ikke min fars legevenn hadde vært innom daglig. Spiste ikke, og hadde store problemer med å drikke, klarte av en eller annen grunn bare å drikke brus, og da med sugerør så lang bak i halsen som mulig... var ikke mange dråpene jeg fikk i meg, og burde vel egentlig fått væske (m.m) intravenøst. Husker også min mor måtte støtte meg når jeg skulle gå op toalettet... *mimrer* Var tynn fra før og gikk ned 10 kg. på tre uker... Jeg klarte ikke å få i meg noe. Husker jeg våknet en natt før jeg ble innlagt og hadde så utrolig lyst på appelsinjuice. Men syren i appelsinjuicen var ikke noe godt for de åpne sårene. Det gjorde så vondt da jeg tok første slurken at tårene spratt. Først da jeg hadde ligget nesten to uker på skehuset klarte jeg å drikke selv. Legen sa til meg at jeg ikke ble skrevet ut før jeg klarte å drikke tre liter på egenhånd iløpet av en dag. Da hadde jeg enda vondt i halsen (men var bedre) og tvang i meg tre liter væske slik at jeg fikk dra hjem. For jeg ble innlagt 20. desember og hadde da tilbragt både julaften og nyttårsaften på sykehuset. Heldigvis for oss kan man bare få det én gang. :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg klarte ikke å få i meg noe. Husker jeg våknet en natt før jeg ble innlagt og hadde så utrolig lyst på appelsinjuice. Men syren i appelsinjuicen var ikke noe godt for de åpne sårene. Det gjorde så vondt da jeg tok første slurken at tårene spratt. Først da jeg hadde ligget nesten to uker på skehuset klarte jeg å drikke selv. Legen sa til meg at jeg ikke ble skrevet ut før jeg klarte å drikke tre liter på egenhånd iløpet av en dag. Da hadde jeg enda vondt i halsen (men var bedre) og tvang i meg tre liter væske slik at jeg fikk dra hjem. For jeg ble innlagt 20. desember og hadde da tilbragt både julaften og nyttårsaften på sykehuset. Heldigvis for oss kan man bare få det én gang. :-) Ja det er godt å vite :-) Jeg var syk midt på sommeren midt i den verste hetebølgen i manns minne. Husker min mor byttet sengetøyet mitt ca. fire ganger i døgnet, hang det opp til tørk i solen i mellom... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg vet ikke. Men rart om ikke antibiotikaen skulle tatt det om du bare hadde halsbetennelse. Jeg fikk jo antibiotika intravenøst, men det var bare i tilfelle jeg hadde noen andre ulumskheter i kroppen. For ingenting funker mot kyssesyken. Men håper for din del du ikke har fått mononukleose (hehe, husker enda navnet...) Jeg mener å huske at man nettopp IKKE skulle ha antibiotika/penicillin når man hadde kyssesyke, at det kunne være farlig på en måte. Men nå er det jo veldig lenge siden jeg hadde dette... 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg mener å huske at man nettopp IKKE skulle ha antibiotika/penicillin når man hadde kyssesyke, at det kunne være farlig på en måte. Men nå er det jo veldig lenge siden jeg hadde dette... Ikke vet jeg. Jeg fikk det i allefall. Og jeg stilte ingen spørsmål ved noe de proppa i meg, bare det var mulighet for at jeg ble bedre. :-) 0 Siter
MsMonroe Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg hadde kyssesyken når jeg gikk på videregående, og hadde hatt det lenge uten å vite om det.. Hadde vondt i halsen en stund, var litt trøtt, og hadde avogtil litt hovne lymfekjertler, men ellers hadde jeg det ganske greit. En kan tydeligvis ha det "ulikt" 0 Siter
Anki Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg hadde kyssesyken i 2003... da var jeg 31/32 år, og jeg har aldri vært så syk eller hatt så vondt noensinne. Trodde først at det var sterk forkjølelse jeg hadde fått, så trodde jeg det var omgangssyke, og etter hvert var jeg bare sikker på at jeg skulle dø. Jeg var jo knallgul..helt vilt å se meg selv i speil den tida, kvakk skikkelig til - var gul/orange på det hvite i øynene og gul i ansiktet og overalt. Skvetter ennå når jeg ser bilder fra den tida. Ikke fant legene ut av hva som feilte meg heller - de mente det kunne være gallestein som gjorde at jeg fikk gulsott, også var de innom diverse ting de trodde også. Til slutt var jeg overbevist om at jeg hadde leverkreft og kom til å dø... Æsj, det var en pyton tid - orka ikke annet enn å ligge konstant. 0 Siter
drizzle Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg hadde kyssesyken i 2005, da jeg var 24. Jeg syntes det var rart at jeg ikke var mer syk, siden jeg hadde hørt at når man har kyssesyken, da er man virkelig dårlig. Jeg hadde bare feber som svingte fra normaltemperatur til rett under 40 i en ukes tid, hodepine og forstørrede lymfekjertler. Ikke vondt i halsen engang. Jeg gikk til legen fordi jeg ikke visste hva det var, men kyssesyken falt meg ikke inn. Ble ganske forundra da blodprøvene viste kyssesyke og veldig høye leververdier. Jeg var altså kjempeheldig. Jeg var på beina igjen etter en uke, men tok det med ro til jeg tok kontrollblodprøver etter ca 3 måneder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.