Gå til innhold

Dåpsgave- maleri?

Anbefalte innlegg

Gjest malerinde
Skrevet

Jeg er fadder for et barn som skal døpes. Jeg maler mye, både olje og akvareller og har tidligere blitt spurt av foreldreparet om å male et bilde til dem. Det har aldri blitt gjort, jeg synes det er vanskelig å male på bestilling, men nå har jeg malt et bilde som jeg synes passer perfekt til fadderbarnet mitt.

Men synes dere det er dumt å gi et spedbarn et maleri?

Dette passer meg så bra mtp økonomien nå, og det er jo en personlig gave. Hadde du satt pris på det dersom det var ditt barn, eller blir det for teit?

Gjest Signert
Skrevet

Jeg fikk et maleri i dåpsgave av onkelen min. Han hadde laget det selv (men han gikk jo på kunstakademiet). Jeg setter fremdeles stor pris på det. Hvis foreldrene til barnet har bedt deg om å male før, synes jeg godt at du kan gi et maleri i dåpsgave

Gjest sola mi
Skrevet

Vi fikk et malt bilde av et barn og med skrevet vers av en barnebønn. Laget av en fadder.

Et nydelig bilde som henger på veggen og som ikke trenger å "pusses" noen gang. (er nemlig lei av å pusse alt sølvtøyet og div. fra gullsmeden som man får til dåp bestandig)

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig, veldig glad for en slik personlig gave :)

Gjest Elextra
Skrevet

Kjempefin gave!

Men kanskje lurt om ikke maleriet er alt for stort.

Skrevet

En kjempeflott gave, som dåpsbarnet sikkert vil bli veldig glad for!

Jeg har et maleri som min farfar malte. Ikke flott kunst, men jeg er veldig glad i det, og veldig glad for at han ville gi det til meg (tror det var det eneste han malte).

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad! I alle fall om bildet var i min smak og tidløst slik at det kunne henge fremme både nå og når barnet ble voksent og flyttet hjemmefra.

*Sender en tanke til den gyselige dåpsattestholderen i sølvplett*

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad! I alle fall om bildet var i min smak og tidløst slik at det kunne henge fremme både nå og når barnet ble voksent og flyttet hjemmefra.

*Sender en tanke til den gyselige dåpsattestholderen i sølvplett*

Ja grøss... to av mine små fikk slike, og (rødme) jeg aner ikke hvor de er nå..Tror de ligger i boden et sted, sammen med de små krukkene med lokk til diverse hårtuster og tenner.. Hvor skal man liksom ha slike? På hylla i stua? Uaktuelt. På barnerommet? Dåpsattestene ligger i allefall pent i en konvolutt i skuffen:)

Skrevet

Ja grøss... to av mine små fikk slike, og (rødme) jeg aner ikke hvor de er nå..Tror de ligger i boden et sted, sammen med de små krukkene med lokk til diverse hårtuster og tenner.. Hvor skal man liksom ha slike? På hylla i stua? Uaktuelt. På barnerommet? Dåpsattestene ligger i allefall pent i en konvolutt i skuffen:)

Jeg fant poden sin godt nedpakket i en kasse i kjelleren forleden dag...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...