Gå til innhold

Valla sier unnskyld....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....eller gjør hun egentlig det, og kommer ikke dette i så fall litt i seneste laget?

Slik jeg tolker "unnskyldingen" hennes, så virker hun ikke spesielt lei seg for at hun står bak en elendig personalpolitikk, men heller velger å fremheve sitt eget sterke engasjement samt å påpeke at hun har blitt feiltolket.

Ydmykhet og selvinnsikt er nok en stor mangelvare hos den dama.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180721

Skrevet

Dette er en unnskyldning som blir gitt i et forsøk på å begrense alle anklagene - og som neppe inneholder noen form for oppriktighet og egenforståelse fra Vallas side.

Den dama er villig til å gjøre og si hva som helst for å beholde makten.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på personalsaker, men magefølelsen min mener at hun i det dette kom ut, burde sagt at hun beklaget om Ingunn Yssen eller andre følte sånn og sånn, at det ikke hadde vært hennes intensjon, og at resten var en personalsak, og at hun ikke ville snakke om det i pressen.

Ikke FØRST forsvare/angripe, og så unnskylde etter over en uke med press...

Men som sagt, jeg kjenner jo bare saken via media da...

Gjest Elextra
Skrevet

En unnskyldning uten en innrømmelse av egen feil er ikke mye verd.

Skrevet

"- Jeg er direkte, og kan oppleves som tøff."

Jaha, akkurat som om Yssen og andre medarbeidere aldri har opplevd tøffe og direkte ledere før, og bare overreagerer på Vallas utmerkede egenskaper.

Jeg ser at det eneste hun beklager, er at Yssen har oppfattet det hun sier som sårende. Altså beklager hun til syvende og sist bare Yssens reaksjon....og det er jo ikke så mye verdt.

*himle*

Skrevet

Dette er etter min mening ikke verdt en dritt.

Jeg tror at hun beklager for å redde sitt eget skinn og ikke fordi hun forstår at hun er en elendig personalleder.

Hun skjønner fortsatt ikke hvor dårlig hun er som leder og skjønner ikke hvordan dette skal behandles.

Hun lyver glatt for å redde seg og ser ut til å være motbydelig mot sine underordnede.

Hun burde ikke ha hatt noe med personalledelse å gjøre i det hele tatt.

Etter min mening kan hun ikke sitte som leder i LO som blant annet skal ta hindre mobbing og andre forhold på en arbeidsplass, når hun mangler de egenskapene en god leder skal ha.

Skrevet

"hun står bak en elendig personalpolitikk"

Hva vet du egentlig om dette?

Jeg orker ikke lenger å la være å ta til motmæle. Det er så forbanna feil det dere sier.

Skrevet

Jeg orker ikke lenger å la være å ta til motmæle. Det er så forbanna feil det dere sier.

Ja, men så snakk ut da for pokker - det er jo ingen som hindrer deg i det. De fleste her inne har kun informasjonen fra pressen. Er det noen som vet og mener noe annet så bør de da komme med det.

Jeg mener ærlig og oppriktig at Valla er veldig god på selve fagforeningsarbeidet. Men ut fra de opplysningene jeg har, lest ut fra hva pressen skriver, så sliter hun med personalansvaret sitt.

Skrevet

Hvis du har en annen versjon enn det som står i pressen - kan du ikke informere oss da?

Du trenger jo ikke skrive på en slik måte at du blir gjenkjent!

Skrevet

Syns ærlig og oppriktig at de som faktisk støtter Valla bør gå ut og si det! Forstår jo at pressen er mest interessert i salgsfremmende konflikter, men som menneske trenger hun all støtte hun kan få. Også i det offentlige rom. Om de som støtter henne bare skvetter unna uten å ville argumentere, så hjelper det ikke henne stort.

Syns selv hun har vært veldig uproff i denne saken, og i en del tidligere også ser det ut til. Men presset hun er utsatt for nå er uansett helt forferdelig. Den som ikke vil bøye seg risikerer å knekke. Og det tjener i hvert fall ingen på.

Gjest ferskentre
Skrevet

Hun sier unnskyld fordi hun er blitt presset til det. Hun MENER det ikke. Har mistet repekten for den dama der. Slike ledere vil vi ikke ha, enten det er kvinne eller mann.

Skrevet

Ja, men så snakk ut da for pokker - det er jo ingen som hindrer deg i det. De fleste her inne har kun informasjonen fra pressen. Er det noen som vet og mener noe annet så bør de da komme med det.

Jeg mener ærlig og oppriktig at Valla er veldig god på selve fagforeningsarbeidet. Men ut fra de opplysningene jeg har, lest ut fra hva pressen skriver, så sliter hun med personalansvaret sitt.

Jeg har ikke gjort det fordi man kan bli gjenkjent, vet du.

Men nå går dette over alle støvleskaft. Det er så urettferdig det som nå skjer. Det er mobbing av værste sort. Her er det om å gjøre å knuse et menneske.

Faktum er at jeg var ansatt i et vikarbyrå og har jobbet på forskjellige steder. Da jeg kom til LO, skjønte jeg fort at dette var en arbeidsplass jeg hadde lyst til å være lenge.

Det hyggeligste miljøet jeg har opplevd noe sted.De som jobber rundt meg er enige med meg.

Jeg ble fast ansatt, til tross for at jeg var gravid da jeg kom dit.

Valla har jeg opplevd som et varmt menneske.

Jeg hadde ikke tenkt å uttale meg om dette i det hele tatt, men nå kan jeg ikke lenger la være.

Skrevet

Hvis det er riktig det som kommer frem i pressen, så er dette svært dårlig peronalpolitikk.

Uansett om hun har gjort noe galt eller ikke, så har hun håndtert denne saken svært uproft.

Gjest Persille
Skrevet

Uansett hva som er feil eller riktig - så har hun uttalt seg om en personalsak i pressen, og det kan man ikke gjøre når man er arbeidsgiver. Veldig enkelt.

Skrevet

Hvis det er riktig det som kommer frem i pressen, så er dette svært dårlig peronalpolitikk.

Uansett om hun har gjort noe galt eller ikke, så har hun håndtert denne saken svært uproft.

Hun har handlet for impulsivt ja. Forståelig og menneskelig når man tenker over hvor alvorlig det for en LO-leder å bli beskyldt for mobbing, men for impulsivt og dumt. Dette er hun nok selv klar over nå.

Alle kan gjøre en feil. Selv Valla. Det har hun fått svi for grundig nok nå. Nå er det på tide å se hva slags jobb hun egentlig gjør. Hun gjør en veldig god jobb og det bør overskygge de feilene hun gjorde rett etter beskyldingen. Nå slår jeg av og kommer ikke til å si noe mer om dette.

Skrevet

Uansett hva som er feil eller riktig - så har hun uttalt seg om en personalsak i pressen, og det kan man ikke gjøre når man er arbeidsgiver. Veldig enkelt.

Jeg synes det var så ille at hun uttalte seg på Skavlan forrige fredag, ble helt kvalm..

Gjest Persille
Skrevet

Jeg synes det var så ille at hun uttalte seg på Skavlan forrige fredag, ble helt kvalm..

Hun burde sagt "vi anser dette som en personalsak, og forholder oss til den deretter. Vi har ikke anledning til å kommentere personalopplysninger."

Og ferdig med saken. Ulempen med å være leder er dessverre at man må tåle å få all verdens dritt slengt etter seg offentlig, sant eller usant - man kan ikke gå i forsvar på ting som dette, man skal bare si at man ikke kommenterer det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg måtte faktisk skru av. Var nære på å gå løs på tv-en.

Først sitter dama og forklarer at en heldelse aldri har funnet sted, og at Yssen lyver (uten å bruke ordet løgn). Hun rister på hue og ler det bort.

Men, og dette er ikke til å fatte, for hva gjør dama? Jo, hun begynner faktisk å forklare hendelsen hun sier aldri fant sted med at hun nettopp hadde kommet ut fra Cato-senteret, var sliten og i det hele tatt.

Nei, den dama der unner jeg alt vondt.

Og du som snakker om mobbingen av stakkars Valla: Benekter du at hendelsene dama nå kritiseres for har funnet sted?

Hvis nei: Er det mobbing at fakta har kommet fram?

Skrevet

Jeg har ikke gjort det fordi man kan bli gjenkjent, vet du.

Men nå går dette over alle støvleskaft. Det er så urettferdig det som nå skjer. Det er mobbing av værste sort. Her er det om å gjøre å knuse et menneske.

Faktum er at jeg var ansatt i et vikarbyrå og har jobbet på forskjellige steder. Da jeg kom til LO, skjønte jeg fort at dette var en arbeidsplass jeg hadde lyst til å være lenge.

Det hyggeligste miljøet jeg har opplevd noe sted.De som jobber rundt meg er enige med meg.

Jeg ble fast ansatt, til tross for at jeg var gravid da jeg kom dit.

Valla har jeg opplevd som et varmt menneske.

Jeg hadde ikke tenkt å uttale meg om dette i det hele tatt, men nå kan jeg ikke lenger la være.

Flott at du legger inn noe mer "Nei", men det sier ikke så mye om Valla som lederskikkelse. Der trengs det eksempler på ydmykhet som viser at hun gir sine medansatte "pusterom".

Selv kan jeg beskrive alle mine sjefer som ydmyke. Er vant med følelsesladde utbrudd oss kolleger&sjefer imellom. Som feks, sjefen kommer bortover gangen og sier til de andre noe ala. Jeg får se hva ... gir for svar. Jeg vet jo aldri hva han driver med.

Uansett om dette hadde vært til meg direkte eller som da "via" kolleger så ville de flste reagert.

Jeg sa klart til han at sånne kommentarer ville jeg ikke høre. Hvis han har problemer med meg så får han ta det direkte.

Han beklaget selvsagt tvert og la seg flat.

Hva gjør Valla i en slik sitausjon? Noen eksempler på ydmykhet hadde hjulpet.

Beklager, men av erfaring i mannsdominert yrke og de få damene jeg har hatt som ledere må jeg nesten komme med en provoserende uttalelse: "Er hun mann nok til å legge seg flat?"

Skrevet

Syns det hele virker som desperate krampetrekninger og forsøk på skadebegrensning. Men jeg tror det er alt for sent.

Flere har kommet Yssen til forsvar, men hvor er Vallas venner? Ser flere etterlyser de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...