Gå til innhold

Valla sier unnskyld....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun burde sagt "vi anser dette som en personalsak, og forholder oss til den deretter. Vi har ikke anledning til å kommentere personalopplysninger."

Og ferdig med saken. Ulempen med å være leder er dessverre at man må tåle å få all verdens dritt slengt etter seg offentlig, sant eller usant - man kan ikke gå i forsvar på ting som dette, man skal bare si at man ikke kommenterer det.

Ikke sant, og det hadde hun vunnet MYE på.

Skrevet

Nå har hun jo også bedt om at Arbeidstilsynet sjekker spesielt forholdet Valla-Yssen. Det er ikke før denne granskinga foreligger man vet om det eventuelt er dårlig personalpolitikk.

Jeg syns hun bør bli trodd på det hun sa. Man hørte jo på stemmen hennes at hun mente det.

Skrevet

Jeg har ikke gjort det fordi man kan bli gjenkjent, vet du.

Men nå går dette over alle støvleskaft. Det er så urettferdig det som nå skjer. Det er mobbing av værste sort. Her er det om å gjøre å knuse et menneske.

Faktum er at jeg var ansatt i et vikarbyrå og har jobbet på forskjellige steder. Da jeg kom til LO, skjønte jeg fort at dette var en arbeidsplass jeg hadde lyst til å være lenge.

Det hyggeligste miljøet jeg har opplevd noe sted.De som jobber rundt meg er enige med meg.

Jeg ble fast ansatt, til tross for at jeg var gravid da jeg kom dit.

Valla har jeg opplevd som et varmt menneske.

Jeg hadde ikke tenkt å uttale meg om dette i det hele tatt, men nå kan jeg ikke lenger la være.

Det er sikkert et generelt godt arbeidsmiljøet i LO. Yssen har heller ikke sagt noe generelt om LO. Hun presiserer at hennes kritikk går utelukkende på Valla, og ikke på LO som organisajon. Hun synes det er umulig å jobbe i LO med Valla som nærmeste leder. Hun er åpenbart ikke den eneste som synes det, jfr Justisdepartementet.

Det kan være vanskelig å si noe om hvilken lederstil hun har overfor sine nærmeste medarbeidere selv om du jobbet i LO. Eller hadde Valla direkte lederansvar overfor deg? Valla fremstilles jo også som positiv overfor de fleste. Det er når hun møter motstand at anklagene mot henne kommer. Og du har kanskje ikke gitt henne motstand i din karriære i LO?

Skrevet

Hvis du har en annen versjon enn det som står i pressen - kan du ikke informere oss da?

Du trenger jo ikke skrive på en slik måte at du blir gjenkjent!

Hvordan man har det generelt i LO sier vel neppe noe om nærledelsen til Valla. Valla er en flink leder av organsisajonen, men en dårlig nærleder skal man bygge på det som kommer frem av dem som har hatt henne som nærmeste leder og som er i møter med henne og hennes ledere. Det er ikke mange hun har nærledelse for, og jeg antar de ikke sitter her på DOL og forteller om hennes lederstil.

Skrevet

"- Jeg er direkte, og kan oppleves som tøff."

Jaha, akkurat som om Yssen og andre medarbeidere aldri har opplevd tøffe og direkte ledere før, og bare overreagerer på Vallas utmerkede egenskaper.

Jeg ser at det eneste hun beklager, er at Yssen har oppfattet det hun sier som sårende. Altså beklager hun til syvende og sist bare Yssens reaksjon....og det er jo ikke så mye verdt.

*himle*

Tøff og direkte er jo også ord som assosieres med handlekraft og er ganske positivt ladet sett opp mot vervet som leder av LO. Neppe tilfeldig valgte ord.

Skrevet

Nå har hun jo også bedt om at Arbeidstilsynet sjekker spesielt forholdet Valla-Yssen. Det er ikke før denne granskinga foreligger man vet om det eventuelt er dårlig personalpolitikk.

Jeg syns hun bør bli trodd på det hun sa. Man hørte jo på stemmen hennes at hun mente det.

Hun mente det hun sa, men hva sa hun?

Skrevet

Hun gjør som alle mannlige kvinner, søker tilflugt i den ydmyke, svake kvinnerollen, skviser frem noen tårer og venter på støtte.

Anja Andersen, Gro Harlem Brundtland og Frp Siv er noen andre eksempler.

Hvorfor det ikke kommer masse støtte? Hun er blitt en paria på vei ut. Å stille seg bak henne er å kutte strupen på seg selv.

Skrevet

Hun gjør som alle mannlige kvinner, søker tilflugt i den ydmyke, svake kvinnerollen, skviser frem noen tårer og venter på støtte.

Anja Andersen, Gro Harlem Brundtland og Frp Siv er noen andre eksempler.

Hvorfor det ikke kommer masse støtte? Hun er blitt en paria på vei ut. Å stille seg bak henne er å kutte strupen på seg selv.

Hun får masse støtte, men media syns ikke det er like interessant å følge opp det som å følge opp de som vil kaste henne.

Skrevet

Syns det hele virker som desperate krampetrekninger og forsøk på skadebegrensning. Men jeg tror det er alt for sent.

Flere har kommet Yssen til forsvar, men hvor er Vallas venner? Ser flere etterlyser de.

Hun har mange venner, så langt har 14 lokale LO-avdelinger gått ut og støttet henne.Noen av disse er de største i landet og representerer VELDIG mange medlemmer. Men media gidder ikke å referere det.

De 14 LO-avdelingene er: LO i Trondheim, LO i Oslo, LO i Stavanger og Omegn, LO i Bergen og Omegn, LO i Tromsø,

LO i Grenland, LO i Haugesund og Omegn,LO i Jæren, LO i Namsos og Omegn

LO i Sunndal, Rolf Kårvand, leder

LO i Ytre Helegeland

LO i Notodden, leder Egil Kristiansen

LO i Indre Ryfylke

LO i Sandnes og Gjesdal

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...