Gå til innhold

Salgspris av boliger versus takst

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Jeg lurte på om det finnes noe sted hvor jeg kan finne ut hva boliger faktisk blir solgt til. Regner med å kjøpe bolig i løpet av høsthalvåret, og tenkte at det å sammenligne takst og salgssum på interessante leiligheter og områder kunne være en idé for å vite hvor vi skal legge lista...

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Det finnes noen lukkede nettsteder som inneholder informasjon om salgssum.

Ellers står stort sett alle eiendomshandler i lokalaviser rundt omkring.

Meg1365380063
Skrevet

Det finnes noen lukkede nettsteder som inneholder informasjon om salgssum.

Ellers står stort sett alle eiendomshandler i lokalaviser rundt omkring.

Jeg skal flytte 70 mil herfra, og vet ikke om jeg gidder å kjøpe ørtogførti lokalaviser... Jeg har et stort område vi vurderer å slå oss ned på. Men takk for svar!

Skrevet

Jeg skal flytte 70 mil herfra, og vet ikke om jeg gidder å kjøpe ørtogførti lokalaviser... Jeg har et stort område vi vurderer å slå oss ned på. Men takk for svar!

Nei, det skjønner jeg du ikke gidder når du skal flytte 70 mil...:o)

Jeg flytta 230 mil, men venta til jeg kom hit før huskjøp. Leide hus et halvår for å se hvordan markedet var, hvor i byen vi ønsket å bo osv..osv...

Prøvde å involvere meg i eiendomsmarkedet mens jeg fortsatt bodde så langt unna, men det ble noe håpløst å skulle sende andre på visninger.

Ønsker deg lykke til med både boligkjøp og flytting når den tid kommer :o)

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Du kan jo ta kontakt med de meglerene som er i området der! (Hvis du søker etter bolig på finn.no i området, så står det jo også hvilke eiendomsmeglere som selger boligen)

Så kan du forklare det som det er, at du vil vite hva en bolig faktisk går for. Men det er jo ikke sikkert at du kan stole 100% på hva en megler sier, siden han nok vil ha deg som kunde...

Skrevet

På finn.no legges de fleste boliger ut som er til salgs. Når de er solgt, er det svært vanlig at megleren skriver Solgt for- prisen i annonsen (som blir stående i et par dager). Leter du på annonser bakover de siste par ukene, vil det sikkert dukke opp flere slike solgt-annonser med pris.

Se på annonsene for den typen bolig du ønsker å kjøpe. Der det står at de er solgt, men prisen den ble solgt for ikke er oppgitt, er det bare å ringe det meglerkontoret og spørre. De er vant til det, og svarer på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...