Gå til innhold

En gutt som bare detter om, vondt i kroppen osv.. hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Klem fra bekymret
Skrevet

Jeg skriver her fordi jeg håper på svar snarest mulig..og fordi folk som regel er innom her..

Bare lurer på om noen har vært borti det samme..

Er en gutt på 5 år..han har hatt skikkelig vondt i beina mye..og hatt en del feber uten å være forkjølet eller noe sånt..

Egentlig en vill liten gutt..men når han er sånn er han helt rolig..klarer ikke noe.

Han har mye kreft i familien på begge sidene..7 tilfeller av kreft i nærmeste familie. Tanten hans var ikke gammel da hun begynte å få vondt i beina..etterhvert fant de ut at hun har kreft.

Sist gutten var på sykehus fant de ikke noe, men ga han antibiotika mot noe slags betennelse..satset på at det var noe sånt, og det hjalp en stund.

I dag var han i barnehagen..satt på en stol og bare ble borte..så datt han om. Var borte i ca ti minutter.

Dette er jo ikke normalt??

Jeg har altfor lite peiling..noen som har vært borti noe lignende..? Eller som kan tenke seg til hva man skal se etter??

Alt..uansett..alt mottas med stor takk!

Skrevet

Du har vel tatt han til lege? Det er akutt når et barn faller bort på den måten.

Skrevet

Du har vel tatt han til lege? Det er akutt når et barn faller bort på den måten.

Selv om det ikke trenger å være noe alvorlig.

Gjest klem fra bekymret
Skrevet

Selv om det ikke trenger å være noe alvorlig.

Ja men de tar det ikke alvorlig..de skjønner ikke hva det er, og da er det ok liksom..

Men når en person SITTER å besvimer..da må d jo være NOE!

tzatziki1365380058
Skrevet

Absolutt ikke normalt. Det høres fryktelig skummelt ut.

Han må jo utredes skikkelig. Jeg hadde sendt mine til Volvat på flekken dersom offentlig helsevesen ikke reagerte. Hadde brukt mine siste shilling eller tatt opp forbrukslån for å få det til.

Gjest sjekk ut igjen!
Skrevet

Mitt barn besvimer av og til. Som regel i forbindelse med sykdom eller det at barnet ikke tåler å se sitt eget blod i skrubbsår e.l.

Men det som er viktig her er at legen vår sier at om barnet er borte bare i et par sekunder så er det greit. Ikke noe alvorlig som regel.

Derimot når et barn er borte i flere minutter, da skal barnet rett til legen!

Her må du absolutt ikke gi deg med bortforklaringer. Om ikke en vanlig lege klarer å finne en diagnose så må du forlange at han skal sendes videre til barnelege på sykehus for utredning.

Har du privat legekontor i nærheten så benytt gjerne dem hvis du ikke blir tatt på alvor.

Du kjenner barnet ditt og vet hva som er normalt for ham.

Dette er tydeligvis ikke normal oppførsel og jeg hadde selv blitt meget krakilsk hvis jeg hadde blitt avfeid med vent å se det ann holdning fra en lege.

Særlig med tanke på at dere har kreft i familien så må jo dette taes alvorlig.

Ikke gi deg. Har du ikke time hos fastlege på dagen så kontakt legevakten.

Lykke til videre.

Skrevet

eplepsi???

vet ikke om det har noe med at barna får vondt i føttene, men dette høres ut som enten føling (diabetes) eller eplepsi anfall av en eller annen sort.

Krev mere fra legekontoret, da dette høres alvorlig ut!

Skrevet

Ja men de tar det ikke alvorlig..de skjønner ikke hva det er, og da er det ok liksom..

Men når en person SITTER å besvimer..da må d jo være NOE!

Har han vært utredet på sykehus eller hos fastlege? Dere har alltid rett på en second opinion fra annen lege.

Skrevet

Ikke for å bekymre deg, men jeg bare vil at du skal få undersøkt ordentlig. Jeg spurte en mor hvor barnet hadde hatt kreft, om hvordan hun oppdaget det, hun sa at hun oppdaget det for at han forandret seg helt, og ble mye mer redusert liksom. Jeg tror det var blodkreft, han ble frisk!

Gå til legen og krev full sjekk. Mener det muligens kan være noen blodprøver som er dyrere som kan vise om det er kreft eller ikke.

Å svime plutselig av har barnet mitt også gjort, uten at de har feilt noe av den grunn.

Håper det aller beste for dere!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...