Gå til innhold

valla pressekonferansen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig nok klarer gribbe journalistene å få meg til å føle sympati med en av de mest ufordragelige personer jeg vet om.

Forøvrig var det en grei redegjørelse.Om hun hadde gått for langt ville hun bare virket falsk og ikke troverdig. Tror ikke at hun tar selvkritikk egentlig i det hele tatt. Men en beklagelse er nødvendig for å få roet ned saken.. Minner meg litt om stakkars selbekk sin pressekonferanse vedrørende muhammed tegningene hvor han ba om unnskyldning for at han hadde såret religøse følelser eller noe sånt.

Skrevet

Vel, hun ba unnskyld for at Ingunn hadde opplevd henne slik, ikke for at hun faktisk hadde opptrådt på en måte som Ingunn mener er mobbende og trakasserende. Og hun hadde fokus på LO som organisasjon og seg selv, ikke på at det her er et offer som står frem. Hun burde vært tydeligere i sin beklagelse overfor Ingunn.

Skrevet

Vel, hun ba unnskyld for at Ingunn hadde opplevd henne slik, ikke for at hun faktisk hadde opptrådt på en måte som Ingunn mener er mobbende og trakasserende. Og hun hadde fokus på LO som organisasjon og seg selv, ikke på at det her er et offer som står frem. Hun burde vært tydeligere i sin beklagelse overfor Ingunn.

Jeg tror hun ser på seg selv som offeret i denne saken faktisk. Hun mener neppe at hun har noe som helst å beklage.Og ordene tøff lederstil ble stadig brukt.Den her beklagelsen kom pga mediekjøret. Ikke fordi Valla har lært noe å insett sine feil.

Hvorfor vil yssen ha en beklagelse som ikke kommer fra hjerte?

Skrevet

Hun mente det hun sa. Dte var helt tydelig å høre på stemmen hennes.

Skrevet

Jeg tror hun ser på seg selv som offeret i denne saken faktisk. Hun mener neppe at hun har noe som helst å beklage.Og ordene tøff lederstil ble stadig brukt.Den her beklagelsen kom pga mediekjøret. Ikke fordi Valla har lært noe å insett sine feil.

Enig. Hun unnskyldte at hun hadde blitt misforstått. Ikke at hun muligens i det hele tatt kunne ha gjort en bitteliten ting som var feil. Yssen har misforstått, justis har misforstått, det norske folk misforsto pressekonferansen sist uke osv.

Eneste selvkritikken hun tok var at hun kunne prøve å unngå å bli misforstått i framtida. Sånn at det ikke blir så synd på henne en gang til. Lurt!

Skrevet

Hun brukte mange ord for å beskrive sin lederstil, som alle vil bli assosiert med slagkraft, handlekraft og sterk organsiasjon. Det er nok bevisst å bruke ord som egentlig har et positivt innhold, men som i denne sammenhengen også kan sies å være negative.

Skrevet

Hun mente det hun sa. Dte var helt tydelig å høre på stemmen hennes.

Ja, hun mente det hun sa. Spørsmålet er bare hva hun sa, og altså hva hun mente... Og det var ikke så imponerende mye selvkritikk å spore, selv om ordene unnskyld og har dratt lærdom av osv ble brukt. Hva har hun tatt lærdom av? At hun ikke skal innkalle til pressekonferanse og debattere personalsaker i media? Eller er det noe ved adferden hennes mot Yssen hun har tatt lærdom av? Og hva ba hun om unnskyldning for?

Skrevet

Enig. Hun unnskyldte at hun hadde blitt misforstått. Ikke at hun muligens i det hele tatt kunne ha gjort en bitteliten ting som var feil. Yssen har misforstått, justis har misforstått, det norske folk misforsto pressekonferansen sist uke osv.

Eneste selvkritikken hun tok var at hun kunne prøve å unngå å bli misforstått i framtida. Sånn at det ikke blir så synd på henne en gang til. Lurt!

Hvor flat skal hun legge seg før hun er flat nok?

Hun sa at hun -kunne- ha gjort feil.

Hun sa ikke at -har- gjort feil.

Det blir det samme som å si at hun er fullt klar over at hun har mobbet Yssen.

Det kan hun ikke si, så lenge påstandene om mobbing kommer overraskende på henne.

Men hun ba om en gransking og det betyr at hun er åpen for at hun -kunne- ha gjort feil og ville forsøke finne det ut.

Nå synes jeg man får godta unnskyldningen.

Hun har sagt unnskyld mange ganger under pressekonferansen i dag.

Hun gråt og var lei seg.

Hva er det dere ønsker da?

Skrevet

Det kan hun ikke si, så lenge påstandene om mobbing kommer overraskende på henne.

Men hun ba om en gransking og det betyr at hun er åpen for at hun -kunne- ha gjort feil og ville forsøke finne det ut.

Hun gråt og var lei seg.

Hun gråt sikkert fordi hun måtte si undskyld, det gikk på æren løs.

Skrevet

Hun gråt og var lei seg.

Å si unnskyld er ikke det samme som å unnskylde. Jeg synes hun gjorde det siste mer enn det første.

Jeg ønsker at hun skal ta med belastningen til en svakere part, nemlig Yssen, når hun innleder med å si at mange har hatt det tøft. Yssen har vært sykmeldt siden AUGUST pga dette. Det er neppe bare Vallas skyld, men Valla var likevel sjefen, og bør vise større raushet enn det hun har gjort.

Og hun burde ikke bare fokusert på skadevirkningene i PARTIET, men det hun har voldt mot sine medarbeider. Hun unnskylder at hun mistet hodet, men ikke de handlingene hun har gjort forut for at dette ble kjent. Hun tar selvkritikk på prosess.

Hun sier hun kanskje vil endre ledelsesstil, men hun sier at hun ikke løy (altså lyver politiske rådgiver Berit R.A.)

Jeg kunne skrevet mer, men jeg stopper her...

Skrevet

Å si unnskyld er ikke det samme som å unnskylde. Jeg synes hun gjorde det siste mer enn det første.

Jeg ønsker at hun skal ta med belastningen til en svakere part, nemlig Yssen, når hun innleder med å si at mange har hatt det tøft. Yssen har vært sykmeldt siden AUGUST pga dette. Det er neppe bare Vallas skyld, men Valla var likevel sjefen, og bør vise større raushet enn det hun har gjort.

Og hun burde ikke bare fokusert på skadevirkningene i PARTIET, men det hun har voldt mot sine medarbeider. Hun unnskylder at hun mistet hodet, men ikke de handlingene hun har gjort forut for at dette ble kjent. Hun tar selvkritikk på prosess.

Hun sier hun kanskje vil endre ledelsesstil, men hun sier at hun ikke løy (altså lyver politiske rådgiver Berit R.A.)

Jeg kunne skrevet mer, men jeg stopper her...

Det står i avisene at hun har forsøkt å få kontakt i hele sykmeldingsperioden, men at Yssen ikke ville ha kontakt.

Jeg vet ikke hva som er sant og ikke sant, men synes Valla har gjennomgått nok nå. Hun er bare et menneske hun også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det står i avisene at hun har forsøkt å få kontakt i hele sykmeldingsperioden, men at Yssen ikke ville ha kontakt.

Jeg vet ikke hva som er sant og ikke sant, men synes Valla har gjennomgått nok nå. Hun er bare et menneske hun også.

Er det nå helt sikkert at hun bare er det...?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den er lang og varm den heisturen hun må ta opp til jobb hver eneste dag.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å forsvare den dama. Skal vedde på at de måtte fjerne både armer og ben fra dørkarmen, før hun "frivillig" lot seg intervjue....

Bare Gud vet hvem som skrev manuskriptet for henne, og hven som tvang henne til å lese det. for ikke å snakke om Afrika-turen...

"Jeg valgte selv å avlyse den svært viktige turen til Afrika...!" Kroppsspråket fortalte tydelig hvor hun alle helst ville vært...

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg synes det hele ble så pinlig at jeg svitsjet over til en annen kanal. Synes sånne ting er pinlige å se på. Vet ikke hvorfor. Det er bare forferdelig pinlig for meg.

Skrevet

Jeg kjenner ikke saken mer enn det du gjør, men jeg synes aggresiviteten her er skremmende. Dere er i mot mobbing. Det er jeg og det er vi alle, og jeg skjønner bare ikke hva dere vil?

Hun har sagt unnskyld. Yssen har godtatt det og da burde andre gjøre det.

Valle har sagt at hun vil endre lederstil. Hva mer kan hun si nå da?

Skrevet

Jge er sikkert dum, men kan du forklare nærmere?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jge er sikkert dum, men kan du forklare nærmere?

Jeg antydet at det er fryktelig varmt der hun kommer fra. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg kjenner ikke saken mer enn det du gjør, men jeg synes aggresiviteten her er skremmende. Dere er i mot mobbing. Det er jeg og det er vi alle, og jeg skjønner bare ikke hva dere vil?

At hun går av! La andre som er mindre aggressive i sin lederstil overta.

Ikke verre enn det!

Skrevet

Jeg føler delvis sympati for både Jagland under den harde medfarten han fikk av media , Valla , Terje rød Larsen ,Tore Tønne.

Media kan bryte ned folk og å bygge de opp. Det snur ofte fort også.

Men de har valg å søke seg til maktposisjoner og å bli offentlige mennesker med både de goder og ulemper som medfører. De vet vel hvordan medieverden fungerer og at risikoen å bli uthengt i media er der.

Jeg synes journalister bokstavlig talt går over lik enkelte ganger for å få sine historier. Den såkalte "kylling-stuntet" til bård og harald viste hvordan journalistene fra å hele tiden forsøke å "ta" jagland og skrive negativt ladede artikler om han og bare refere fra kilder som snakket nedsettende om han til å stå sympatiserende utenfor sykehuset og snakke om det forferdelige presset han hadde vært utsatt for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...