Gå til innhold

279.000 i lønn

Gjest Lurer litt, bruker tabell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil det si netto utbetalt i mnd?

Skrevet

Ca 16300, litt avhengig av prosentsatsen

Ok. Men da jeg jobbet 4 dager ekstra utenom så fikk jeg utbetalt 23.100.

De fire dagene kan jo ikke ha vært på nærmere 7000 kr? De var helt vanlige dager.

Skrevet

Ok. Men da jeg jobbet 4 dager ekstra utenom så fikk jeg utbetalt 23.100.

De fire dagene kan jo ikke ha vært på nærmere 7000 kr? De var helt vanlige dager.

Da har det nok blitt utbetalt noe feil. Dersom du tar årslønnen din, og deler på 1920 så får du timelønnen, dette kan du gange med antallet timer du jobbet ekstra.

Med mindre dette var timer hvor du var berettiget til overtid da?

Skrevet

Da har det nok blitt utbetalt noe feil. Dersom du tar årslønnen din, og deler på 1920 så får du timelønnen, dette kan du gange med antallet timer du jobbet ekstra.

Med mindre dette var timer hvor du var berettiget til overtid da?

Nope.

Begynte i ny jobb den 14 desember.

(lønnen blir utbetalt den 20 hver mnd) og

første lønnen ble utbetalt 20 januar. Det vil si en mnds betaling + 4 ekstra, normale dager.

Lønnen var nå på 23.100.

Derfor skjønner jeg ikke så mye fordi jeg også hadde regnet meg fram til ca 16.000, så hvordan kan 4 dager være på ca 7000 kr?

(det er flere på jobb som har fått samme beløpet)

Skrevet

Jeg tjener 270.000 og får utbetalt 15.000 kr ca. Tabell 7100.(ca 500 i fagforening og da)

Skrevet

Nope.

første lønnen ble utbetalt 20 januar. Det vil si en mnds betaling + 4 ekstra, normale dager.

Lønnen var nå på 23.100.

Derfor skjønner jeg ikke så mye fordi jeg også hadde regnet meg fram til ca 16.000, så hvordan kan 4 dager være på ca 7000 kr?

Julebonus, kanskje? :-)

Skrevet

Julebonus, kanskje? :-)

Litt feil postet, men til rett person..!

Gjest Pontiac
Skrevet

Nope.

Lønnen var nå på 23.100.

Halv skatt pga desembermåneden?

Gjest mandolina
Skrevet

Nope.

Lønnen var nå på 23.100.

Du har sikkert fått lønn for halve desember pluss hele januar måned pluss de ekstra dagene.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Halv skatt pga desembermåneden?

Halv skatt i desember skal beregnes for den lønnsperiode hvori 1. desember faller, iflg. reglene.

Hilsen

Gjest Pontiac
Skrevet

Halv skatt i desember skal beregnes for den lønnsperiode hvori 1. desember faller, iflg. reglene.

Hilsen

Jeg ble fast ansatt 4 desember og hadde halv skatt.

Skrevet

Nope.

Lønnen var nå på 23.100.

Det er halv skatt i desember

Skrevet

Det er halv skatt i desember

Men må man ikke få lønnen i desember for å få halv skatt på den da?

Skrevet

Men må man ikke få lønnen i desember for å få halv skatt på den da?

Ja, det gjelder ikke på lønn utbetalt nå.

Skrevet

Ja, det gjelder ikke på lønn utbetalt nå.

Nettopp, så jeg skjønner ikke så mye av denne utbetalingen.

Skrevet

Du har sikkert fått lønn for halve desember pluss hele januar måned pluss de ekstra dagene.

Hilsen

Ja, det virker sannsynlig.

Husker jeg da jeg begynte å jobbe etter studiene begynte å jobbe den 13nde. Lønningsdag var den 12te, og jeg trodde at når den 12te i neste måned kom så ville jeg få en måneds betaling.

Men jeg fikk faktisk en og en halv, fordi man den 12te fikk lønn for første halvdel av måneden på forskudd, og lønn for andre halvdel av måneden på etterskudd.

Men dette burde jo gå fram av lønnsslippen, da.

Skrevet

Nettopp, så jeg skjønner ikke så mye av denne utbetalingen.

Har du ikke fått 1,5 måneds lønn, altså hele januar pluss halve desember samlet? Se mandolinas svar nedenfor.

Skrevet

Ja, det virker sannsynlig.

Husker jeg da jeg begynte å jobbe etter studiene begynte å jobbe den 13nde. Lønningsdag var den 12te, og jeg trodde at når den 12te i neste måned kom så ville jeg få en måneds betaling.

Men jeg fikk faktisk en og en halv, fordi man den 12te fikk lønn for første halvdel av måneden på forskudd, og lønn for andre halvdel av måneden på etterskudd.

Men dette burde jo gå fram av lønnsslippen, da.

Ok det kan være forklaringen. Jeg får ikke lønnslippen før mandag, så var litt nysgjerrig.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg ble fast ansatt 4 desember og hadde halv skatt.

Iflg. forskriftene i Skattedirektoratets Arbeidsgiverhefter så er det fritakk for forskuddstrekk i lønn for den siste uken i november og den første uken i desember.

Arbeidsgiveren din har ikke foretatt rett forskuddsskatteberegning.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...