Gå til innhold

influensa..smitter også "gjennom" friske også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er høygravid og holder meg langt unna smittekilder. Min søster har nå vært sengeliggende en uke, og 39,5 i feber i dag...ikke lett å passe på unger da, så jeg hentet min niese i barnehagen for at hun kunne hvile. Kan influensaen smitte gjennom henne når hun er frisk? At hun er i inkubasjonstid og vi får viruset likevel?

Gjest NurseNovel
Skrevet

Influensa kan smitte fra "frisk" person og til deg ja.

Skrevet

Influensa kan smitte fra "frisk" person og til deg ja.

Da må vi holde oss unna alle mennesker alltid.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Da må vi holde oss unna alle mennesker alltid.

*Lurt* :)

Skrevet

*Lurt* :)

Litt underlig at forkjøla folk "alltid" er forkjøla.

Men det er ikke så rart når de henter virus med henda overalt hvor de tar, gnir seg i nesa og øya og smitter seg selv fordi de er forkjøla og "må" kline med snørr.

Fuktighten løser også virus fra flater og legger igjen virus til neste snørrete. De går rundt og samler opp all de typene virus som fins og sprer dem videre til andre snørrete.

Når det finnes 200 ulike aktive rinovirus, så er det nok til å holde dem i gang resten av livet om de er aktive.

Vask henda med såpe og godt varmt vann mange ganger om dagen og ikke gni seg i nesa og øya er nok et bra råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...