Gå til innhold

er skritttelleren alltid pålitelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg gikk en strekning hvor jeg vanligvis pleier å ta buss. det tok 45 minutter å gå. Da jeg kom frem fant jeg ut at jeg hadde gått ca 6000 skritt.

Men i dag hvor jeg ikke har gått mer en 5 minutter i strekk, bare sittet på buss og gått til og fra buss, har jeg altså gått 8000 skritt bare pga det.

Hvordan kan det ha seg? Jeg gikk ganske fort på den 45 minutters turen. Påvirker det telleren?

Skrevet

Den gamle telleren min var mer pålitelig enn den nye som kosta flere ganger mer. :o(

Den nye er nemlig så lite følsom at jeg må trampe ganske hardt for at den skal registrere skrittene, så etter å ha prøvd meg litt frem så antar jeg at jeg har gått omtrent 3 ganger så mange skritt som telleren viser - ergo gidder jeg ikke bruke den.

Skrevet

Jeg har noen ganger opplevd at den ikke registrerer i det

hele tatt. En dag hadde jeg to skrittellere ved siden av hverandre, og den ene registrerte 25 % mer enn den andre.

Jeg har opplevd at det har vært veldig ulike tellinger på samme strekning, opp mot 3000 skritt forskjellig.

Må legge til at jeg alltid har hatt den på høyre side foran i bukselinningen, slik som det står i bruksanvisningen.

Å gå veldig fort, veldig sakte eller på f.eks isete underlag påvirker. På isete underlag har jeg gått 45 minutter og fikk registrert 100 skritt.

Så nå ligger skrittelleren godt på badet.

Skrevet

Det finnes feilkilder, men tror registreringen på 6000 skritt etter rask gange i 45 minutter er rimelig korrekt.

Hvorfor du har fått registrert 8000 skritt uten å ha beveget deg noe særlig er jeg mer usikker på - kanskje ristet bussen så mye at dette ble registrert?

Skrevet

Jeg stoler ikke på skrittelleren. Første dagen jeg hadde den kom jeg over 10.000 skritt, til tross for at det var en sur dag da jeg kjørte til jobb og holdt meg innendørs etter jobb også. De dagene jeg har gått til/fra jobb, eller gått tur, har jeg hatt langt færre skritt.

Hvordan reagerer skritteller på trappegåing? Jeg jobber i en bygning med flere etasjer og går opp og ned trappene ganske mange ganger pr dag.

Skrevet

Jeg stoler ikke på skrittelleren. Første dagen jeg hadde den kom jeg over 10.000 skritt, til tross for at det var en sur dag da jeg kjørte til jobb og holdt meg innendørs etter jobb også. De dagene jeg har gått til/fra jobb, eller gått tur, har jeg hatt langt færre skritt.

Hvordan reagerer skritteller på trappegåing? Jeg jobber i en bygning med flere etasjer og går opp og ned trappene ganske mange ganger pr dag.

Den teller jo skritt så den bør telle trappeskritt også.

frøken rosanna
Skrevet

Ja, jeg er jo ikke noen ekspert, men dette høres jo skikkelig seriøst ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...