Gå til innhold

Hvor finner jeg bukser som passer?

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

I dag skulle jeg så helt klart vært ute og handlet meg minst et par bukser.

Og det står for meg som en irriterende og slitsom oppgave.

Jeg får nemmelig ikke buksene jeg prøver til å passe, de sitter gjerne godt rundt rumpa og hoftene men tyter ut i livet.

Er rimelig slank rundt livet og det er vel der problemet ligger.

Det er ikke pent med en sånn skikkelig "tut" i ryggen og ikke er det pent å snurpe buksene sammen med et belte heller.

Så hvor finner jeg bukser som er "formsydde" på den måten?

Har funnet ut at det er større sjangser for å finne bukser som passer bedre om jeg går til modellene hoftebukse, altså ikke de laveste, det synes jeg ikke passer meg, men de halvhøye. Men fremdeles så "tuter" det bak altså.

Gjerne litt sleng nede, ikke helt trange i bena nede altså, gjerne "lapper" eller forskjellige farger/pynt.

Er åpen for det meste bare de sitter ordentlig. Foretrekker jeans.

Trenger tips til butikker, navn på disse, og det bør være kjeder da så jeg har mulighet for å finne dem her jeg bor eller i nærheten.

(Hjelper meg jo ikke å gå til "Fru Hansens butikk" i Tromsø" hvis jeg bor i Kristiansand. Men slike tips mottas også med takk)

Er det noen med samme figur som meg som har funnet modeller som passer noe sted?

Hva gjør dere andre som har slike bukseproblemer?

Må helt enkelt ha bukser for de jeg har er da enten for store eller helt utslitte.

Synes foresten også disse buksene med brune lapper på jeansbukse er tøffe, hvor finner jeg slike?

Gjest Signert
Skrevet

Det kan høres ut som om vi har samme kroppsfasong. Jeg synes det er veldig vanskelig å finne fine bukser jeg også. Den siste tiden har jeg funnet en del bukser på Massimo Dutti. Har de butikker der du bor?

Ellers synes jeg det er best å gå i butikker med stort utvalg, Der er det større sannsynlighet for å finne en bukse som passer. JC er jo en mulighet. Hvis du bor i Oslo er Paragon et alternativ. Nudie-buksene sitter i alle fall pent på meg, men de er jo litt trange i leggen.

Jeg synes også det er bedre med stretch enn uten. Da sitter buksen ofte penere.

Skrevet

Kanskje Mac kan være et alternativ. De selges såvidt jeg vet ikke i noen av de store kjedene, men i mange andre klesbutikker. Koster 7-800 pr stk.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det kan høres ut som om vi har samme kroppsfasong. Jeg synes det er veldig vanskelig å finne fine bukser jeg også. Den siste tiden har jeg funnet en del bukser på Massimo Dutti. Har de butikker der du bor?

Ellers synes jeg det er best å gå i butikker med stort utvalg, Der er det større sannsynlighet for å finne en bukse som passer. JC er jo en mulighet. Hvis du bor i Oslo er Paragon et alternativ. Nudie-buksene sitter i alle fall pent på meg, men de er jo litt trange i leggen.

Jeg synes også det er bedre med stretch enn uten. Da sitter buksen ofte penere.

Hmmm.....litt gresk for meg disse butikknavnene, men ofte er det jo sånn at når en endelig høre et navn så dukker det plutselig opp sånn ingen steds fra :)

Jeg skal holde utkikk etter både butikknavn og klesmerker og takker for tips.

Som regel får jeg prøvd et par bukser eller fem og drar med tom handlepose, kjei og lei.

Husker jeg var i Sverige en gang og fant noen bukser på tilbud i str. 14 og 16, de var helt topp....men desverre helt brukt opp nå.

Gjest Pontiac
Skrevet

Kanskje Mac kan være et alternativ. De selges såvidt jeg vet ikke i noen av de store kjedene, men i mange andre klesbutikker. Koster 7-800 pr stk.

Skal holde øye etter det slaget og takker for tips.

Det er så frustrerende å prøve bukse etter bukse og se de sitter bra alle steder enn denne enorme tuten bak.

Blir så kjei og lei av det og ender alltid opp med tom handlebag.

Og jeg trenger virkelig bukser nå altså. Noen har jeg måttet legge vekk fordi de er for store og andre er omtrent fillene og jeg er jo et voksent menneske som går på jobb hver dag.

Må snart gå over til skjørt tror jeg :)

Skrevet

På meg er det absolutt hoftebukser som sitter best. Da slutter jo livet ved hoftene (der jeg er bredest) og jeg slipper noen midje som blir for vid.

Nå er det jo in med bukser som er ganske høye i livet og jeg har sett flere som går ganske mye inn i midja. Har du sett på PopIn? På JC har det mange ulike dongeribuksemerker. Der har de kanskje en som passer akkurat din kropp?

Skrevet

Jeg har samme problem som deg når det gjelder bukser.

Jeg fikk god hjelp på Denim Gallery på Oslo City til å finne en bukse som passet.

Gjest Pontiac
Skrevet

På meg er det absolutt hoftebukser som sitter best. Da slutter jo livet ved hoftene (der jeg er bredest) og jeg slipper noen midje som blir for vid.

Nå er det jo in med bukser som er ganske høye i livet og jeg har sett flere som går ganske mye inn i midja. Har du sett på PopIn? På JC har det mange ulike dongeribuksemerker. Der har de kanskje en som passer akkurat din kropp?

Takk togli, jeg skal sjekke ut disse butikkene :)

Skrevet

Strøken guide, takker og bukker Ugga Bugga :)

Bare hyggelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...