Gå til innhold

Trenger HJELP ang. ei venninne!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Hva skal jeg gjøre/si? Vi avtalte her en dag at hun skulle komme til meg idag. Så skrev jeg en melding til hun i går kveld bare for å si at det er bedre at hun kommer en time senere. Ble litt for tidlig det vi hadde avtalt syntes jeg i går. Da fikk jeg dette svaret tilbake "kan prøve på det, er litt sliten, klem"

Dette var altså et litt negativt svar som hun skrev. Vi har ikke møttes siden oktober selv om hun ikke bor så fryktlig langt unna meg!

Vi er gode venner, men når vi skal prøve å finne på noe så er hun enten sliten eller så gjør hun andre ting!

Jeg mista helt lysta på at hun skal komme til meg idag etter det svaret jeg fikk igår kveld!

Noe jeg tenkte når jeg fikk den "hadde hun sendt meld først i dag om hun ikke kom, eller hadde hun kommet så tidlig som vi hadde avtalt". Jeg føler jeg mister så mye tid som jeg kunne brukt på andre ting når hun svarer slikt.

Hva skal jeg si til henne? Vil jo ikke miste vennskapet heller!

Jeg trenger virkelig råd på hva jeg skal gjøre!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du reagerer så negativt på meldingen hennes. Dersom hun kommer i dag, så kan dere vel bare hygge dere som planlagt?

Gjest catiki21
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du reagerer så negativt på meldingen hennes. Dersom hun kommer i dag, så kan dere vel bare hygge dere som planlagt?

Hvorfor jeg reagerer negativt på hennes melding er fordi jeg vet hva hun mente med den. Hun mente da at jeg orker egentlig ikke å komme. Hun kunne heller skrevet at kan vi heller finne på noe en annen dag for jeg er så slitern, eller det er greit, blir koslig. Dette gidder jeg ikke være med på. Da får hun heller komme når hun selv tar initativ synes jeg.

Skrevet

Hvorfor jeg reagerer negativt på hennes melding er fordi jeg vet hva hun mente med den. Hun mente da at jeg orker egentlig ikke å komme. Hun kunne heller skrevet at kan vi heller finne på noe en annen dag for jeg er så slitern, eller det er greit, blir koslig. Dette gidder jeg ikke være med på. Da får hun heller komme når hun selv tar initativ synes jeg.

Hvordan vet du at hun mente noe annet enn at hun kort og godt er sliten, men vil prøve å komme?

Synes du ikke man kan si til en venninne at man er sliten?

Gjest Signert
Skrevet

Fortell henne at du hadde gledet deg til denne kvelden og at meldingen hennes antydet at hun hadde en negativ holdning. Si at det såret deg, men at du likevel ønsker henne velkommen. Hva kan du tape på det?

Skrevet

"Hun mente da at jeg orker egentlig ikke å komme".

Jeg forstår det slik at hun er sliten og dermed passet det ikke så godt for henne å ta besøket en time senere enn planlagt. Her synes jeg kanskje du bør se litt på deg selv. Det er faktisk du som har forskøvet planene denne gangen, og ikke hun.

Skrevet

Jeg er enig i at jeg synes meldingen var litt negativ. Hvis dere ikke har sett hverandre på lenge kunne hun vært litt mer enthusiatisk til å møte deg. Jeg tror jeg hadde skrvet noe sånt som "åja, men hvis du er veldig sliten kan vi sikkert ta det en annen dag:)" så slipper du bruke kvelden på en person som er sliten og kanskje heller vil være hjemme i sengen sin.

Gjest ring henne da vel
Skrevet

RING henne, SNAKK med henne istedenfor .... huff så mye problemer det oppstår med SMS`er ..... avsender leser i èn tone, mens mottaker leser i sin egen tone ..... altså oppstår det mange mange missforståelser.

Ring henne å ta en prat med henne er mitt råd.

Gjest Shira12
Skrevet

Hun kan være sliten da, ha ett snev av vinterdepresjon.

Jeg går litt i dvale på denne årstiden, orker ikke så mye, og er litt asosial.

Jeg ville ringt jeg. SMS kan så lett misforståes, ved en prat "leser" du lettere hva hun egentlig mener. Om hun er negativ til besøk i dag eller ikke. Og da kan du evnt si at greitt, vi tar det senere om du er så sliten.

Eller du kan si at dere tar en koselig hjemmekveld med god mat, slik at hun ikke trenger og stresse, men får slappet av i godt selskap.

Så jeg ville som sagt ringt jeg :o)

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg er enig i at jeg synes meldingen var litt negativ. Hvis dere ikke har sett hverandre på lenge kunne hun vært litt mer enthusiatisk til å møte deg. Jeg tror jeg hadde skrvet noe sånt som "åja, men hvis du er veldig sliten kan vi sikkert ta det en annen dag:)" så slipper du bruke kvelden på en person som er sliten og kanskje heller vil være hjemme i sengen sin.

Kun du av alle som skrev til meg føler det samme som meg. Jeg følte denne meldingen var veldig negativ for jeg kjenner henne meget godt! Saken er den, vi er veldig gode venner egentlig. Hun er ofte sammen med andre venner innimellom selv om hun er sliten da også! En blir jo sliten av å være student, det blir jo jeg også! Forje helg var hun bare hjemme og slappet av, gadd ikke gjøre noe da! Derfor spørte jeg henne igjen om hun ville finne på noe denne helga, da sa hun ja og gledet seg. Når jeg spørte om hun kunne komme en time senere var fordi hun skulle få slappe av en time lenger og ikke stresse til meg så alt for tidlig på dagen! Jeg vet nemlig at hun ikke orker reise ut så tidlig som jeg liker å gjøre! Når jeg fikk det svaret igjen i går at hun var sliten gidde jeg opp! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått det svaret.

Måtte snakke med ei annen ei som kjenner hun itilegg til dere jeg egentlig ikke kjenner. Hun sa at hun får ta initativ selv når hun gidder å gjøre noe med meg. Føler hun unviker meg! Takk for støtten jeg fikk av deg!

Gjest bestem deg
Skrevet

Kun du av alle som skrev til meg føler det samme som meg. Jeg følte denne meldingen var veldig negativ for jeg kjenner henne meget godt! Saken er den, vi er veldig gode venner egentlig. Hun er ofte sammen med andre venner innimellom selv om hun er sliten da også! En blir jo sliten av å være student, det blir jo jeg også! Forje helg var hun bare hjemme og slappet av, gadd ikke gjøre noe da! Derfor spørte jeg henne igjen om hun ville finne på noe denne helga, da sa hun ja og gledet seg. Når jeg spørte om hun kunne komme en time senere var fordi hun skulle få slappe av en time lenger og ikke stresse til meg så alt for tidlig på dagen! Jeg vet nemlig at hun ikke orker reise ut så tidlig som jeg liker å gjøre! Når jeg fikk det svaret igjen i går at hun var sliten gidde jeg opp! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått det svaret.

Måtte snakke med ei annen ei som kjenner hun itilegg til dere jeg egentlig ikke kjenner. Hun sa at hun får ta initativ selv når hun gidder å gjøre noe med meg. Føler hun unviker meg! Takk for støtten jeg fikk av deg!

I trådstarter-innlegget hadde du skrevet dette;

"Så skrev jeg en melding til hun i går kveld bare for å si at det er bedre at hun kommer en time senere. Ble litt for tidlig det vi hadde avtalt syntes jeg i går. Da fikk jeg dette svaret tilbake "kan prøve på det, er litt sliten, klem"

Nå skriver du at du ville møtes senere pga henne ..... det kom jo ikke fram i det første du skrev ......

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt i de baner som du gjør. Jeg synes kanskje du prøver og lese mellom linjene på meldingen. Kan du ikke heller fokusere på det hun faktisk skrev. At hun kommer, men at hun er sliten.

Gjest catiki21
Skrevet

Hvordan vet du at hun mente noe annet enn at hun kort og godt er sliten, men vil prøve å komme?

Synes du ikke man kan si til en venninne at man er sliten?

Skal prøve å forklare dette litt nærmere nå sånn at du forstår hva jeg mener! Hvorfor jeg synes hun ikke har noe grunn til å føle seg sliten er at hun ofte er sammen med andre venner rett etter skolen mange andre dager. Sammen med noen hun har sett etter at hun så meg sist. Det er nå 3 måneder siden jeg så hun sist og hun bor ca 30 min unna meg! Ikke langt heller!

Jeg forstår jo at hun kan være sliten med at hun studerer, det er jo jeg også! Sånn at hun føler at hun vil slappe av! Men da forstår jeg ikke hvorfor hun er sammen med andre venner stadigvekk. Hun kaller meg sin bestevenninne, det er dette jeg ikke helt forstår!

Forje helg var hun bare hjemme og slappet av, gadd ikke gjøre noe da! Derfor spørte jeg henne igjen om hun ville finne på noe denne helga, da sa hun ja og gledet seg til det. Jeg er sammen med andre venner også, men synes det kunne vært koslig å ha det hyggelig med henne igjen! Når jeg spørte om hun kunne komme en time senere var fordi hun skulle få slappe av en time lenger og ikke stresse til meg så alt for tidlig på dagen! Jeg vet nemlig at hun ikke orker reise ut så tidlig som jeg liker å gjøre! Når jeg fikk det svaret igjen i går at hun var sliten gidde jeg opp! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått det svaret på disse 3 månedene!

Måtte snakke med ei annen ei som kjenner hun itilegg til dere jeg egentlig ikke kjenner. Hun sa at hun får ta initativ selv når hun gidder å gjøre noe med meg. Føler hun unviker meg!

Håper det ble sikkelig og godt forklart nå!

Gjest catiki21
Skrevet

I trådstarter-innlegget hadde du skrevet dette;

"Så skrev jeg en melding til hun i går kveld bare for å si at det er bedre at hun kommer en time senere. Ble litt for tidlig det vi hadde avtalt syntes jeg i går. Da fikk jeg dette svaret tilbake "kan prøve på det, er litt sliten, klem"

Nå skriver du at du ville møtes senere pga henne ..... det kom jo ikke fram i det første du skrev ......

Vet det ikke kom sikkelig fram på første innlegget, sorry! Bare blir litt forbanna på henne. Sjekk svaret jeg ga til frosken kl.12.25 der er hele saken!

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt i de baner som du gjør. Jeg synes kanskje du prøver og lese mellom linjene på meldingen. Kan du ikke heller fokusere på det hun faktisk skrev. At hun kommer, men at hun er sliten.

Jeg leser sikkert mellom linjene, ja! Men du skriver ikke at du er sliten men kommer for det. Det er ikke spesielt hyggelig synes jeg når vi ikke har sett hverandre på 3 måneder! Sjekk svaret jeg ga til frosken klokken 12.25, der er hele saken godt forklart håper jeg!

Gjest ring henne da vel
Skrevet

Skal prøve å forklare dette litt nærmere nå sånn at du forstår hva jeg mener! Hvorfor jeg synes hun ikke har noe grunn til å føle seg sliten er at hun ofte er sammen med andre venner rett etter skolen mange andre dager. Sammen med noen hun har sett etter at hun så meg sist. Det er nå 3 måneder siden jeg så hun sist og hun bor ca 30 min unna meg! Ikke langt heller!

Jeg forstår jo at hun kan være sliten med at hun studerer, det er jo jeg også! Sånn at hun føler at hun vil slappe av! Men da forstår jeg ikke hvorfor hun er sammen med andre venner stadigvekk. Hun kaller meg sin bestevenninne, det er dette jeg ikke helt forstår!

Forje helg var hun bare hjemme og slappet av, gadd ikke gjøre noe da! Derfor spørte jeg henne igjen om hun ville finne på noe denne helga, da sa hun ja og gledet seg til det. Jeg er sammen med andre venner også, men synes det kunne vært koslig å ha det hyggelig med henne igjen! Når jeg spørte om hun kunne komme en time senere var fordi hun skulle få slappe av en time lenger og ikke stresse til meg så alt for tidlig på dagen! Jeg vet nemlig at hun ikke orker reise ut så tidlig som jeg liker å gjøre! Når jeg fikk det svaret igjen i går at hun var sliten gidde jeg opp! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått det svaret på disse 3 månedene!

Måtte snakke med ei annen ei som kjenner hun itilegg til dere jeg egentlig ikke kjenner. Hun sa at hun får ta initativ selv når hun gidder å gjøre noe med meg. Føler hun unviker meg!

Når jeg leser dette, og leser litt mellom linjene så lyser det litt sjalusi her, fra din side.

Hvorfor drar ikke du til henne på besøk ? Kanskje det er det de andre vennene gjør, at de oppsøker henne og ikke bare melder med henne ... ? At de derfor får bedre respons enn du gjør.

Jeg står fortsatt for det jeg skrev lenger oppe her, RING HENNE.

Gjest catiki21
Skrevet

"Hun mente da at jeg orker egentlig ikke å komme".

Jeg forstår det slik at hun er sliten og dermed passet det ikke så godt for henne å ta besøket en time senere enn planlagt. Her synes jeg kanskje du bør se litt på deg selv. Det er faktisk du som har forskøvet planene denne gangen, og ikke hun.

Jeg skrev at hun kunne komme en time senere fordi da kunne hun sove litt lenger tenkte jeg! Var i hvertfall mine tanker! Sjekk svaret jeg ga til frosken klokken 12.25, da er saken godt forklart håper jeg!

*Vil snart at andre også forstår meg*

Jeg vet jeg må se på meg selv også, men hvor mange ganger må jeg takle at hun sier enten nei eller at hun er sliten til meg og møter andre`?

Gjest catiki21
Skrevet

Når jeg leser dette, og leser litt mellom linjene så lyser det litt sjalusi her, fra din side.

Hvorfor drar ikke du til henne på besøk ? Kanskje det er det de andre vennene gjør, at de oppsøker henne og ikke bare melder med henne ... ? At de derfor får bedre respons enn du gjør.

Jeg står fortsatt for det jeg skrev lenger oppe her, RING HENNE.

Jeg skrev det ikke detaljert heller da! Forstår at dere må ha sikkelig detaljer om dere skal forstå dette! Dette handler ikke om sjalusi, at hun velger andre istedenfor meg. Saken er den at hun hele tiden sier hun er sliten, men hun finner på ting med andre ofte! Det er den jeg ikke helt kjøper!

Nei, de andre besøker ikke henne! Hun møter folk ute osv! Jeg er ofte på besøk til henne og reiser til det stedet hun bor oftere enn hun kommer til meg. Så jeg er litt lei av det hun gjør mot meg!

Gjest catiki21
Skrevet

Hun kan være sliten da, ha ett snev av vinterdepresjon.

Jeg går litt i dvale på denne årstiden, orker ikke så mye, og er litt asosial.

Jeg ville ringt jeg. SMS kan så lett misforståes, ved en prat "leser" du lettere hva hun egentlig mener. Om hun er negativ til besøk i dag eller ikke. Og da kan du evnt si at greitt, vi tar det senere om du er så sliten.

Eller du kan si at dere tar en koselig hjemmekveld med god mat, slik at hun ikke trenger og stresse, men får slappet av i godt selskap.

Så jeg ville som sagt ringt jeg :o)

Saken var den at hun skulle komme til meg og at vi skulle ha en hyggelig hjemmekveld med mat osv. Derfor jeg ikke skjønner dette helt!

Setter inn svaret som jeg ga til frosken kl.1225 nå! Det er ikke nok detaljert, men håper du forstår det for det. Hva jeg reagerer på! Skal prøve å forklare dette litt nærmere nå sånn at du forstår hva jeg mener! Hvorfor jeg synes hun ikke har noe grunn til å føle seg sliten er at hun ofte er sammen med andre venner rett etter skolen mange andre dager. Sammen med noen hun har sett etter at hun så meg sist. Det er nå 3 måneder siden jeg så hun sist og hun bor ca 30 min unna meg! Ikke langt heller!

Gjest catiki21
Skrevet

RING henne, SNAKK med henne istedenfor .... huff så mye problemer det oppstår med SMS`er ..... avsender leser i èn tone, mens mottaker leser i sin egen tone ..... altså oppstår det mange mange missforståelser.

Ring henne å ta en prat med henne er mitt råd.

Takk for rådet! Jeg dropper bare å ta kontakt med henne så får hun for engangsskyld ta initativ selv, bare jeg som tar det nesten! Hun kaller meg min bestevenn, den kjøper jeg ikke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...