Gå til innhold

Trenger HJELP ang. ei venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun du av alle som skrev til meg føler det samme som meg. Jeg følte denne meldingen var veldig negativ for jeg kjenner henne meget godt! Saken er den, vi er veldig gode venner egentlig. Hun er ofte sammen med andre venner innimellom selv om hun er sliten da også! En blir jo sliten av å være student, det blir jo jeg også! Forje helg var hun bare hjemme og slappet av, gadd ikke gjøre noe da! Derfor spørte jeg henne igjen om hun ville finne på noe denne helga, da sa hun ja og gledet seg. Når jeg spørte om hun kunne komme en time senere var fordi hun skulle få slappe av en time lenger og ikke stresse til meg så alt for tidlig på dagen! Jeg vet nemlig at hun ikke orker reise ut så tidlig som jeg liker å gjøre! Når jeg fikk det svaret igjen i går at hun var sliten gidde jeg opp! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått det svaret.

Måtte snakke med ei annen ei som kjenner hun itilegg til dere jeg egentlig ikke kjenner. Hun sa at hun får ta initativ selv når hun gidder å gjøre noe med meg. Føler hun unviker meg! Takk for støtten jeg fikk av deg!

Jeg synes du rett og slett skal ringe henne så slipper du dvele mer på dette :-)

Gjest catiki21
Skrevet

Fortell henne at du hadde gledet deg til denne kvelden og at meldingen hennes antydet at hun hadde en negativ holdning. Si at det såret deg, men at du likevel ønsker henne velkommen. Hva kan du tape på det?

Takk for ditt svar! Godt noen forstår dette! Jeg er bare så lei at hun støtt og stadig sier nei og at hun er sliten! Men skal prøve å si det du sa til meg her! Takk!

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg synes du rett og slett skal ringe henne så slipper du dvele mer på dette :-)

Takk for svaret! Får sjekke hva hun sier da!

Gjest Shira12
Skrevet

Saken var den at hun skulle komme til meg og at vi skulle ha en hyggelig hjemmekveld med mat osv. Derfor jeg ikke skjønner dette helt!

Setter inn svaret som jeg ga til frosken kl.1225 nå! Det er ikke nok detaljert, men håper du forstår det for det. Hva jeg reagerer på! Skal prøve å forklare dette litt nærmere nå sånn at du forstår hva jeg mener! Hvorfor jeg synes hun ikke har noe grunn til å føle seg sliten er at hun ofte er sammen med andre venner rett etter skolen mange andre dager. Sammen med noen hun har sett etter at hun så meg sist. Det er nå 3 måneder siden jeg så hun sist og hun bor ca 30 min unna meg! Ikke langt heller!

Jeg forstår jo at hun kan være sliten med at hun studerer, det er jo jeg også! Sånn at hun føler at hun vil slappe av! Men da forstår jeg ikke hvorfor hun er sammen med andre venner stadigvekk. Hun kaller meg sin bestevenninne, det er dette jeg ikke helt forstår!

Forje helg var hun bare hjemme og slappet av, gadd ikke gjøre noe da! Derfor spørte jeg henne igjen om hun ville finne på noe denne helga, da sa hun ja og gledet seg til det. Jeg er sammen med andre venner også, men synes det kunne vært koslig å ha det hyggelig med henne igjen! Når jeg spørte om hun kunne komme en time senere var fordi hun skulle få slappe av en time lenger og ikke stresse til meg så alt for tidlig på dagen! Jeg vet nemlig at hun ikke orker reise ut så tidlig som jeg liker å gjøre! Når jeg fikk det svaret igjen i går at hun var sliten gidde jeg opp! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått det svaret på disse 3 månedene!

Måtte snakke med ei annen ei som kjenner hun itilegg til dere jeg egentlig ikke kjenner. Hun sa at hun får ta initativ selv når hun gidder å gjøre noe med meg. Føler hun unviker meg!

Håper det ble sikkelig og godt forklart nå!

Da hadde jeg sluttet og ta kontakt.

Så får heller hun ta kontakt når hun føler for det. Jeg gidder ikke bruke energi på folk som kommer med en masse unnskyldninger. Da bruker jeg heller energi på dem som vil være med meg :o)

Men vil du ta kontakt så ville jeg ringt. Det er så mye lettere og forstå hva som menes på telefon.

Gjest catiki21
Skrevet

Da hadde jeg sluttet og ta kontakt.

Så får heller hun ta kontakt når hun føler for det. Jeg gidder ikke bruke energi på folk som kommer med en masse unnskyldninger. Da bruker jeg heller energi på dem som vil være med meg :o)

Men vil du ta kontakt så ville jeg ringt. Det er så mye lettere og forstå hva som menes på telefon.

Takk for at du forstod hva jeg prøvde å si her! Jeg er så lei at hun aldri gidder å gjøre noe! Jeg savner å være sammen med henne, men nå orker jeg ikke mer negativitet fra henne! Ja, fra nå av skal jeg bruke min energi på folk som vil møte meg!

Jeg ringte henne da vi avtalte dette, men sendte en meld om hun ikke kunne komme en timere senere! Det burde hvertfall ikke gjøre noe ang treffet i dag!

Men nå skal jeg se hvor lang tid det tar til hun tar initativ med meg!

Gjest Shira12
Skrevet

Takk for at du forstod hva jeg prøvde å si her! Jeg er så lei at hun aldri gidder å gjøre noe! Jeg savner å være sammen med henne, men nå orker jeg ikke mer negativitet fra henne! Ja, fra nå av skal jeg bruke min energi på folk som vil møte meg!

Jeg ringte henne da vi avtalte dette, men sendte en meld om hun ikke kunne komme en timere senere! Det burde hvertfall ikke gjøre noe ang treffet i dag!

Men nå skal jeg se hvor lang tid det tar til hun tar initativ med meg!

Jeg synes også det er leit og "miste" gode venner. Men det er ikke ett godt vennskal om ikke det går begge veier.

Skrevet

Kanskje det beste er å ta en ordenlig prat med henne. Si du jeg må snakke med deg om noe som er litt vanskelig å prate om men som er viktig for meg, jeg blir litt lei meg når du ofte er for sliten til å møte meg, samtidig som du ofte møter andre.

Gjest catiki21
Skrevet

Kanskje det beste er å ta en ordenlig prat med henne. Si du jeg må snakke med deg om noe som er litt vanskelig å prate om men som er viktig for meg, jeg blir litt lei meg når du ofte er for sliten til å møte meg, samtidig som du ofte møter andre.

Fått snakka med henne nå! Eller rettere sagt igår. Nå har jeg spikra noe inn i hue på henne, håper hun lærer noe av det da!

Skrevet

Fått snakka med henne nå! Eller rettere sagt igår. Nå har jeg spikra noe inn i hue på henne, håper hun lærer noe av det da!

Hva sa hun da? Det er kanskje ikke nok at du spikrer noe inn i hodet hennes. Det bør være toveis kommunikasjon;)

Gjest toveiskommunikasjon er tingen
Skrevet

..... ja ja, kanskje ikke rart i at hun ikke vil være bestevenninne med deg lenger .... kanskje du skal se litt på deg selv også

Gjest catiki21
Skrevet

..... ja ja, kanskje ikke rart i at hun ikke vil være bestevenninne med deg lenger .... kanskje du skal se litt på deg selv også

Takk for svaret. Jeg ser på meg selv også, men akurat nå er det hun som ikke gjør det som bør gjøres i det vennskapet jeg har med hun! Kan ikke forklare alt. Men vi har fått snakket sammen og det er ok nå, men kan komme tilbake om hun ikke gjør det jeg mener hun bør gjøre!

Gjest catiki21
Skrevet

Hva sa hun da? Det er kanskje ikke nok at du spikrer noe inn i hodet hennes. Det bør være toveis kommunikasjon;)

Jeg vet at det må være toveis kommunikasjon mellom mennesker:P! En bør jo først se på seg selv før en skjefter på en annen, å det gjør jeg jo, er ikke helt dum! Vi snakka en hel haug og fått skvera opp nå!

Saken var den at det er stortsett jeg som tar initativ til ting og besøker henne, mange av disse tilfellene sier hun nei (også om jeg spør om hun vil bort hit). Hun meldte avbud for ente gang etter jeg hadde forbredt meg til hyggekveld sammen med hun! Fikset ting osv. Derfor det kokte over hos meg nå! Har som du vet ikke vært sammen på 3 måneder.

Men hun sa hun skulle bli flinkere å spørre meg om ting. Hun sa at hun har tenkt å spørt meg mange ganger om vi skulle finne på noe sammen, men så har hun tenkt det er vel for sent (halv fire på ettermiddagen, jeg skal ikke si hva jeg tenkte) så hun har aldri spørt meg på lang tid!

Det er hun som kaller meg sin bestevenninne, det er greit nok det, men da bør hun jo selv ta tak i ting mener nå jeg! Hun må bli flinkere til å spørre og ta INITATIV!

Så jeg håper hun nå endelig har lært, men jeg tror det ikke før jeg får se det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...