Gå til innhold

Blærekatarr og medisiner?

Anbefalte innlegg

Gjest TissaTrengt

Hei! Jeg tror jeg har fått blærekatarr, har hatt det en gang før. Det kjennes ut som om jeg må på do hele tiden, og noen ganger har jeg skikkelig vondt.

Skal snakke med legen min etterpå, og jeg tror nok han ringer inn resept til meg på nærmeste apotek. Hvis det ikke er blærekatarr og jeg tar pillene, kan det være skadelig? Hva ellers kan det være hvis det ikke er blærekatarr? (Er ganske sikker altså).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26292-bl%C3%A6rekatarr-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Hyppig vannlating og svie er som regel blærebetennelse, og det kan være helt forsvarlig å skrive ut medisiner bare på bakgrunn av typiske symptomer. Viktigste fordelen med å undersøke urin og dyrke bakteriene er å finne ut hvilke bakterier det er og hvilken medisin som virker best i tilfelle den første kuren ikke virker godt nok.

Alle antibiotika kan gi bivirkninger, oftest allergiske reaksjoner, kvalme og løs avføring. Overforbruk av antibiotika kan også gi økt motstandskraft hos bakteriene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...